Va reuşi Jacques Nathan să menţină Sanofi în top?: "Uşor de zis, mai greu de făcut"

Autor: Razvan Muresan Postat la 24 noiembrie 2011 107 afişări

N-a călcat în vreun spital din România şi, până să vină la cârma liderului pieţei farmaceutice, ţara noastră nu-i aducea altceva în minte decât mitul lui Dracula. Misiunea francezului Jacques Nathan e să menţină Sanofi în vârful clasamentului.

Se putea şi în vremuri mai bune. Asta putem spune dacă ne gândim la contextul în care noul manager al Sanofi a ajuns în România, dat fiind că nouă din executivii primelor douăzeci de companii şi-au făcut bagajele în ultimul an. De fapt, n-au trecut nici două luni de când Dan Ivan, vechiul director al sanofi-aventis, îşi anunţa plecarea, după 16 ani, din compania pe care a dus-o pe locul întâi în clasamentul producătorilor de medicamente din România.

De fapt, chiar săptămâna trecută Actavis, numărul patru mondial în dezvoltarea, producţia şi comercializarea produselor farmaceutice generice şi unul dintre jucătorii importanţi ai pieţei locale de medicamente generice, anunţa consolidarea echipei manageriale prin numirea lui Dan Ivan în funcţia de director general al diviziei din România.

În birourile din strada Izvor, locul lăsat liber de Ivan a fost ocupat de francezul Jacques Nathan, angajat cu experienţă în Sanofi, care a condus până de curând operaţiunile grupului din Bulgaria şi, în plus, cele regionale pentru România, Republica Moldova şi Ungaria. În contextul schimbării tot mai frecvente a executivilor din farma, mutarea de la vârful Sanofi e numită mai mult "o coincidenţă" de către Nathan, el menţionând că mandatul lui Ivan în fruntea producătorului a durat totuşi mai bine de şase ani. Francezul mărturiseşte că a acceptat misiunea de a se reloca la Bucureşti fără să ezite, dat fiind că piaţa locală e chiar şi de trei ori mai mare decât cea de la sud de Dunăre.

"Mandatul meu este o mare provocare, suntem lideri de piaţă, una din opt cutii de medicamente vândute aparţine grupului sanofi-aventis Zentiva, iar în viitor piaţa va deveni una strategică pentru companie", explică Nathan. Dacă e să vorbim despre obiectivele trasate de şefii de la Paris, cuvintele sunt precise: să menţină poziţia companiei în piaţă - "uşor de zis, mai greu de făcut" - şi să continue să diversifice cât mai mult segmentele de producţie.

Creşterea exporturilor de medicamente fabricate la Bucureşti, proces început pe parcursul acestui an, face parte din strategia pentru 2012, principalele destinaţii fiind Germania, Franţa, Elveţia, Cehia şi statele est-europene. 30% e obiectivul de export pentru anul următor, fabrica urmând să devină şi centrul de control al calităţii pentru medicamentele produse de Sanofi în afara Uniunii Europene. Cât despre business, o creştere cu 4-5%, în linie cu evoluţia generală a pieţei, este cea mai probabilă pentru afacerile grupului în România, cifrate la 200 de milioane de euro în 2010.

"Când m-am mutat acum şase ani din Franţa în Bulgaria a fost mai greu, însă acum decizia n-a fost dificilă, iar viaţa în România e până acum o experienţă plăcută", explică Nathan, care promite că până la viitorul interviu va ajunge şi într-unul dintre spitalele româneşti. Întrebarea referitoare la experienţa vizitei va fi tot acolo.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
spital,
Jacques Nathan,
Sanofi
/analize/va-reusi-jacques-nathan-sa-mentina-sanofi-in-top-usor-de-zis-mai-greu-de-facut-8994230
8994230
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.