Şeful Happy Tour, cea mai mare agenţie de turism: Unul dintre cele mai triste lucruri pe care le-am găsit în România este capra vecinului

Autor: Razvan Muresan Postat la 11 noiembrie 2013 2247 afişări

Javier Garcia Del Valle conduce afacerile Happy Tour, după mai mulţi ani de acumulat experienţă în turism în Europa, Asia şi SUA. Lecţiile de management din România nu le-a învăţat însă nicăieri.

Şeful Happy Tour, cea mai mare agenţie de turism: Unul dintre cele mai triste lucruri pe care le-am găsit în România este capra vecinului

NĂSCUT ŞI CRESCUT PE ŢĂRMUL ÎNSORIT AL MEDITERANEI DE LA MALAGA, Javier Garcia del Valle a lucrat de când se ştie în turism, meserie învăţată în familie. A plecat timp de cinci ani în Statele Unite, unde a fost responsabil de Spania, Portugalia şi Maroc, iar după 11 septembrie 2001 a revenit în ţara natală şi a deţinut propria companie, care a organizat, printre altele, activitatea de promovare a Madridului la turneul Real Madrid din China în 2005. „Am ajuns în România în martie 2009.

Nu mă aşteptam să stau atât de mult„, spune Javier Garcia del Valle, directorul Happy Tour, intrat în companie în vara anului 2008, imediat după achiziţia agenţiei de către fondul de investiţii GED de la fondatorii ei, familia Demetriade.

DUPĂ CINCI ANI ÎN ROMÂNIA, SPANIOLUL SPUNE CĂ PLANURILE INIŢIALE S-AU SCHIMBAT, IAR FONDUL DE INVESTIŢII GED, deţinătorul firmei, nu a reuşit să facă exitul atât de repede pe cât şi-ar fi dorit, cauza principală fiind recesiunea. „La acea vreme criza economică încă nu venise, aşa că planul nostru era să vindem businessul cel mai târziu în 2014. Până la urmă suntem un fond de investiţii, iar scopul este să creştem şi să vindem„, spune managerul.

Avantajul controlului de către GED s-a materializat prin faptul că discuţiile despre reducerile de costuri au început într-o vreme când „toată lumea spunea că economia României este suficient de puternică încât să nu sufere„. În ultimii cinci ani, focusul principal a fost identificarea clienţilor stabili şi oprirea colaborării cu cei asupra cărora apăreau suspiciuni de neplată. Iar tăierea de costuri a dus compania în situaţia în care, la finele anului 2009, avea suficienţi bani încât să înceapă un plan de investiţii: „Tot ce am cumpărat în ultimii ani am cumpărat din banii Happy Tour, fondul nu a venit cu niciun ban„. Astfel, Happy Tour operează în prezent circa 90 de birouri proprii şi asociate în marile oraşe din ţară, dar şi achiziţiile din ultimii ani: agenţia online Paravion.ro, Travel House - vacanţe de lux, integrată în companie, şi Prestige Tours - touroperatorul pe incoming şi outgoing al grupului.

„Dacă nu ar fi venit criza, nu ştiu dacă am fi ţintit aceste companii. Intenţiile noastre iniţiale vizau să construim un jucător regional, iar în 2008 ne doream să cumpărăm jucători din ţările vecine. După ce a început recesiunea, am decis să ne concentrăm pe România şi să cumpărăm firme locale pentru a ne consolida poziţia şi a deveni numărul unu.„

Cel mai important segment în ponderea cifrei de afaceri este cel corporate (circa 40%), urmat de agenţia online şi de touroperator, cu câte o cincime. În termeni de venituri generate, segmentul clienţilor companii este cel mai stabil şi dinamic, dar şi cel mai lovit de incertitudinea economică, însă în materie de eficienţă este cel mai puţin profitabil. „Adevărul este că nu vom mai vedea niciodată cifrele din 2007 şi 2008. Acei ani nu se vor mai repeta.„

Javier Garcia del Valle vorbeşte de o schimbare „de neînţeles„ la nivelul pieţei. Văzând că firmele trebuie să aplice la rândul lor politici de reducere a costurilor, agenţiile de turism din România acceptă orice fel de cerinţe din partea clienţilor, chiar dacă asta înseamnă să vândă în pierdere, observă managerul: „Doar pentru a păstra clienţi şi a avea nume mari în portofoliu, unii preferă să nu se mai uite la eficienţa financiară şi vând doar volume„.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Citeşte pe MonitorulApararii.ro

/analize/turism/seful-happy-tour-cea-mai-mare-agentie-de-turism-unul-dintre-cele-mai-triste-lucruri-pe-care-le-am-gasit-in-romania-este-capra-vecinului-11663863
11663863
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.