Viteză de creştere

Autor: Matei Postat la 27 septembrie 2012 106 afişări

DSV Solutions şi-a dublat în ultimii cinci ani cifra de afaceri, iar ţinta sa pentru următorii cinci este şi mai ambiţioasă de atât: un plus de 300%. Şi cum prin creştere organică ar putea ajunge doar la jumătatea drumului spre ţintă, compania vizează o achiziţie pe piaţa românească.

Viteză de creştere

Obişnuit în tinereţe să şurubărească la fiecare final de săptămână la "motor", Sergiu Iordache este de cinci ani director general al DSV Solutions, companie de logistică şi transport. De când a preluat Iordache frâiele, compania şi-a dublat cifra de afaceri, care a ajuns anul trecut la 120 de milioane de lei, iar pentru anul în curs ţinta este o creştere de 20%. "Piaţa de transport nu a crescut faţă de anul trecut, dar noi vrem mereu o creştere mai mare decât media domeniului", spune Sergiu Iordache, care are 43 de ani, conduce un A6 şi a lucrat "ceva ani" la Policolor, la MobiFon, McDonald's, precum şi într-o afacere cu profil antreprenorial. Când a ajuns, în urmă cu şapte ani, la DSV, "mulţumită experienţei anterioare, de client al furnizorilor de logistică, am ştiut ce să ofer, pentru că înainte învăţasem ce să cer".

Concret, la Policolor a revitalizat şi modernizat departamentul de logistică al cărui director a fost vreme de trei ani "şi cifrele spun că nu m-am descurcat prea rău". Tot el spune că experienţa a cântărit greu în evoluţia carierei la operatorul de transport şi logistică, "fără ea nu ştiu dacă aş fi reuşit să conturez atât de limpede lucrurile la DSV Solutions".

Un contur clar au toate cifrele despre care povesteşte Iordache. Profitabilitatea companiei, cu acţionariat danez, este plasată la 5 - 7% din cifra de afaceri, fiind una dintre cele mai bune din domeniu, conform lui Iordache, care este pasionat de paraşutism şi cochetează cu golful. El spune că sportul îi oferă momente de respiro şi "acea rupere de rutina de birou, care e atât de necesară" - la fel de necesară ca un city break sau o expediţie. Pe de altă parte, sportul şi afacerile "sunt faţetele aceleiaşi monezi: în ambele e vorba despre dinamică, despre interacţiune cu alţii pentru un obiectiv comun, despre performanţă şi despre a fi în formă".

În formă sunt şi finanţele companiei, care a înregistrat anul trecut un profit de 6 milioane de lei, iar în 2012 această cifră se va apropia, cel mai probabil, de 8 milioane de euro. Afacerea n-a trecut însă numai prin clipe uşoare şi rezultatele ar fi putut fi zdruncinate din temelii în urmă cu cinci ani, când din companie au plecat o mare parte a managerilor, în timp ce criza bătea la uşă iar firma trecea prin schimbare de brand (danezii de la DSV cumpăraseră Frans Maas).

Ce anume a făcut compania pentru a creşte în toiul crizei? DSV are deopotrivă în ofertă servicii de logistică, de transport aerian, maritim şi rutier, împărţite în trei divizii. Cea mai dinamică zonă a fost departamentul de transport rutier, care a crescut anul acesta cu 35% faţă de anul trecut şi înseamnă acum 41% din cifra de afaceri a companiei. Un procent egal îl deţin serviciile de logistică, iar diferenţa (18%) sunt adjudecate de serviciile de transport aerian şi maritim.

Şi pentru că afacerea creşte de la an la an, DSV este pe punctul de a inaugura un nou depozit, de clasă A, chiar în spaţiul pe care îl ocupă, la ieşirea pe A1. "Chiar de când ne-am mutat aici, în 2008, eram conştienţi că trebuie să ne extindem - aşa am şi gândit aranjarea depozitelor", dar anul trecut această nevoie devenise deja acută. Dovadă şi că DSV a închiriat un spaţiu de 7.500 mp pentru clienţii care "nu mai aveau loc" în depozitele pe care firma le opera deja. Noul spaţiu, a cărui construcţie a demarat în primăvara acestui an şi va avea o suprafaţă de 30.000 mp, este pe punctul de a fi deschis, după ce DSV a investit în aranjare 2 milioane de euro. "Cred că de la un punct încolo, dacă nu investeşti, începi să pierzi", îşi argumentează Iordache alegerea de a investi atunci când puţine companii o fac. În opinia sa, banii trebuie să circule.

"Care e frumuseţea economisirii pentru viitor, când businessul şi viaţa sunt aici şi acum?", punctează managerul DSV, care completează că, odată luate măsurile de prevedere ("şi să nu te arunci în gol fără să ştii că - la o adică - există o plasă de siguranţă"), investiţia în proiecte noi e cel mai sănătos lucru ce poate fi făcut. Ecuaţia, în optica lui, este simplă: esenţa oricărui business este creşterea, iar pentru asta trebuie întâi să fie făcute investiţii. Dovadă şi că pentru 80% din suprafaţa noului depozit DSV are deja clienţi, conform oficialilor companiei, în condiţiile în care managerii mai aşteaptă acum doar autorizările de funcţionare pentru a putea deschide larg uşile. Compania nu are o flotă pentru transport, ci lucrează exclusiv cu cărăuşi ("care au crescut cu noi şi şoferii lor sunt ca şi ai noştri"), iar regula generală "20% din firme fac 80% din business" se aplică şi în acest caz.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
DSV Solutions,
crestere,
/analize/transporturi/viteza-de-crestere-10127180
10127180
comments powered by Disqus
„Sunt un manager de creştere, nu de restructurare, dar mai mult decât orice sunt un om de marketing” Violeta Luca, general manager Microsoft România - VIDEO „Sunt un manager de creştere, nu de restructurare, dar mai mult decât orice sunt un om  de marketing” Violeta Luca, general manager Microsoft România - VIDEO

În cadrul celui mai recent eveniment Meet the CEO organizat de Business MAGAZIN, Violeta Luca a povestit despre fiecare pas făcut în carieră, de la jobul part time în asigurări până la cel actual, de general manager al Microsoft România. Se autodescrie drept un „manager de creştere” şi nu unul „de restructurare”, are experienţă în vânzări, dar se consideră „un om de marketing” mai mult decât orice altceva. Care sunt însă elementele care au ajutat-o să ajungă în postura de a nu-şi căuta niciodată un loc de muncă?

vezi continuarea
În ce fel v-a influențat ZF viața profesională?

TOTUL PENTRU BUSINESS. TOTUL ESTE BUSINESS

ZF.ro
Beţi cafea? Diferenţa între o cafea de lux şi o cafea normală Beţi cafea? Diferenţa între o cafea de lux şi o cafea normală
Cel mai mare pericol de care trebuie să vă feriţi la job. Extrem de puţini ştiu asta, dar vă poate costa TOTUL
ProMotor.ro
Supărat că nu l-a lăsat să depășească, a frânat în fața lui. Acum regretă enorm! Supărat că nu l-a lăsat să depășească, a frânat în fața lui. Acum regretă enorm!
Mazda CX-30 are primul motor DIESEL care este alimentat cu BENZINĂ. Iată cum se conduce
Acestea sunt CELE MAI FIERBINȚI reclame la Dacia Logan. Vedete celebre care au visat la o fărâmă din faima Dacia
Descopera.ro
Un pilot AIRBUS a făcut o MAENVRĂ demnă de filme pentru a salva situaţia. IMAGINILE video fac înconjurul lumii Un pilot AIRBUS a făcut o MAENVRĂ demnă de filme pentru a salva situaţia. IMAGINILE video fac înconjurul lumii
MISTERUL din jurul unei structuri subterane din Rusia, desluşit după decenii de CONTROVERSE uriaşe
STRUCTURI care se găsesc pe Marte au apărut din SENIN pe Pământ iar savanţii sunt contrariaţi de acest fenomen STRANIU
Go4it.ro
Cât costă NETFLIX în România faţă de alte ţări din EUROPA. Este abonamentul prea scump raportat la ce primim? Cât costă NETFLIX în România faţă de alte ţări din EUROPA. Este abonamentul prea scump raportat la ce primim?
SUA pregăteşte o lege care să limteze şi mai mult accesul Huawei la tehnologii străine
Cea mai IEFTINĂ maşină electrică din România disponibilă la vânzare nici nu necesită permis categoria B
Csid.ro
Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime
Cum poţi ajuta o femeie care este abuzată
HOROSCOP AUGUST 2019: se anunţă noi câştiguri financiare şi multe relaţii pasagere

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.