Trecerea de la clasic la electric reinventeaza masinile

Autor: Alecu, Tudor Bratu Postat la 14 aprilie 2011 82 afişări

Evolutia automobilelor a atins un nou punct critic. Trecerea de la motoarele clasice la cele electrice determina constructorii auto sa reinventeze intregul concept. In noul film intra insa mult mai multa tehnologie.

Ora 19.00, München, centrul BMW Welt. In fata celui mai mare showroom al marcii germane, limuzinele Seria 7 si Seria 5 Gran Turismo formau un cerc aproape neintrerupt. Acestea aduceau de la hotel sau de la aeroport invitati din toata lumea la cel mai important eveniment al BMW din ultimii ani - organizat cu o zi inaintea prezentarii rezultatelor financiare ale companiei, in care nemtii urmau a anunta revenirea pe profit.

Premiera din acea seara nu era insa un nou automobil. Ci un alt fel de automobil -unul electric, proiectat de la zero pentru noua tehnologie, nu doar adaptat. Asa s-a nascut "project i" in 2007, conceptul unui automobil electric reinventat sub sloganul "BMW i. Born electric".

Masinile electrice au fost criticate din cauza preturilor mari de achizitie determinate de bateriile scumpe, cu o autonomie care nu depaseste 200 de kilometri, si de timpul mare de incarcare a acestora, care nu scade sub opt ore pentru un plin complet decat atunci cand se apeleaza la tehnologii mult mai scumpe. "Atunci cand am demarat project i, in 2007, primul lucru care l-am facut a fost sa efectuam aceasta analiza si sa aflam cine va fi clientul pentru noile modele atat in Europa, cat si in Asia si in Statele Unite. Am vizitat marile orase de pe aceste continente si am discutat cu potentiali clienti ce ar dori sa conduca de acasa la serviciu, ce nu le place si ce schimbari ar trebui sa se faca pentru a le face viata mai usoara", declara Urlich Kranz, seful "project i". Asa s-a nascut ideea MegaCity Vehicle, care a devenit BMW i3, dar si pentru un hibrid plug-in, i8. Acesta din urma va putea merge in modul electric in oras si in afara in modul electric sustinut de motorul termic.

"Daca cineva decide sa formeze un nou sub-brand, acesta nu poate fi format dintr-un singur automobil, ci dintr-o noua gama. Momentan am avut i3, iar acum am prezentat noul i8. Intre acestea mai este suficient spatiu pentru noi modele si chiar mai mici decat i3 sau mai mari decat i8. Nu este doar un singur automobil pentru un sub-brand, ci o intreaga gama", explica Kranz. La cateva sute de kilometri distanta de centrul BMW Welt de la München, la Stuttgart, Mercedes-Benz a inceput "democratizarea high-tech-ului", dupa cum au anuntat oficialii marcii la lansarea internationala a noilor SLK si C-Klasse facelift.

A spune ca democratizezi o marca este un lucru foarte mare si doar o companie de dimensiunea Daimler isi putea permite sa faca o astfel de afirmatie. Clientii pot intelege gresit cuvantul "democratizare", iar acest lucru poate avea un efect negativ asupra vanzarilor. Si totusi, la fel de simplu, democratizarea poate sa ajute la migrarea multor clienti de la marcile concurente, pentru ca orice sofer isi doreste o masina potrivita nevoilor sale, dar care sa fie echipata cu dotari demne doar de bugetele lor.

Din 2007, de la aparitia "project i", BMW a lansat proiectul MINI-E in 2008 - in cadrul caruia mai multe sute de masini au fost oferite potentialilor clienti pentru a primi feedback -, iar anul trecut a fost prezentat BMW ActiveE, unde sistemul electric a fost montat pe un BMW Seria 1.

Seful "project i" povesteste ca, atunci cand au lansat MINI-E, au intrebat clientii care ar fi autonomia acceptabila pentru o astfel de masina. Rezultatul a fost ca 100 de kilometri reprezinta minimul acceptat, 150 de kilometri ar fi o valoare medie cu care multi s-ar multumi, dar una optima ar fi de aproximativ 200 de kilometri. "Oamenii stiu ca masinile electrice nu au aceeasi autonomie ca acelea cu motoare clasice, dar o autonomie de 150 de kilometri este suficienta pentru o rutina de zi cu zi. Nu putem spune inca ce autonomie va avea i3."

Daca prin sub-brandul "M" cei de la BMW pun in evidenta performanta masinilor, cu "i" se doreste evidentierea sustenabilitatii brandului cu un nou limbaj de design si o noua modalitate de a proiecta masini si de a atrage noi clienti catre BMW, iar totul porneste de la noul sistem de propulsie. Un sistem inovativ de propulsie inseamna mai mult decat un motor electric si o baterie.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
auto,
tehnologie,
masini,
electrice
/analize/transporturi/trecerea-de-la-clasic-la-electric-reinventeaza-masinile-8140869
8140869
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.