Premium cu aspiraţii de lux

Autor: Bogdan Alecu Postat la 31 octombrie 2013 328 afişări

Segmentul de lux este în acest moment unul dintre cele mai profitabile, iar brandurile de pe segmentul premium încearcă să se extindă tot mai mult. Mercedes-Benz a prezentat noul S-Klasse, iar săptămâna trecută BMW a lansat o limuzină cu inserţii de argint.

MW Individual 760Li Sterling „inspired by„ Robbe & Berking reprezintă dovada că brandurile premium nu se mai mulţumesc să concureze doar în segmentul de preţ de sub 150.000 de euro. La aproape cinci ani de când BMW a lansat noua generaţie a limuzinei Seria 7 şi la un an de la facelift, bavarezii vor să treacă la următorul nivel, cel dominat de Rolls- Royce şi de Bentley.

Prin programul Individual al BMW, maşinile pot fi personalizate pornind de la celebra „coachline„, linia laterală desenată manual şi preluată de la Rolls-Royce, şi până la idei extreme precum piele de somon pentru planşa de bord sau de struţ. Acum se trece la nivelul următor, cel al metalelor preţioase. Deseori vedem automobile sport sau de lux cu elemente realizate din aur. Dar acestea pot fi prea stridente pentru cineva care doreşte un lux rafinat, pentru cunoscători.

Din acest motiv, BMW a apelat la Robbe & Berking, o firmă mică, aflată în oraşul Flensburg, la aproape 200 km nord de Hamburg, cu numai 180 de angajaţi. BMW a apelat la Robbe & Berking tocmai pentru că este o firmă mică, dar cu tradiţie de aproape 150 de ani în ceea ce priveşte prelucrarea argintului şi construcţia de iahturi de lux, din lemn.

Automobilul prezentat este un prototip şi nu este de vânzare, dar clienţii pot apela la serviciul Individual dacă doresc personalizarea Sterling cu argint. Preţul unei maşini personalizate este de 320.000 de euro cu TVA în Germania. Dacă se ia în calcul că preţul unui Bentley porneşte de la circa 200.000 de euro, iar un Rolls de la 250.000 - 300.000 de euro, nu putem să nu remarcăm cum BMW a luat o limuzină care costă în jur de 100.000 de euro şi a lansat-o direct în competiţie cu cele mai prestigioase limuzine ale lumii.

Acesta nu este singurul element care contează. Pentru modelul prototip, BMW a lucrat alături de Robbe & Berking nu mai puţin de 12 luni; dacă este comandat acum un alt exemplar, va fi nevoie de cel puţin şase luni pentru a-l livra. De ce atât de mult? Pentru că elementele din argint nu sunt doar decoruri sau ornamente, sunt bijuterii, iar cei de la Robbe & Berking le prelucrează ca şi cum ar prelucra o bijuterie.

În medie, opţionalele reprezintă circa 30% din preţul maşinii, în cazul unui model de serie. „Modelele standard sunt dotate suficient pentru a reflecta nivelul de siguranţă şi confort pe care îl oferă această clasă. Partea echipamentelor opţionale reprezintă personalizarea maşinii în două direcţii - conexiunea cu viaţa de zi cu zi, cum este BMW ConnectedDrive, sau design, cum este de exemplu linia Individual„, a spus Nina Brătfălean, directorul de marketing al BMW Group România.

În plus, spre deosebire de profilul clienţilor de maşini sport sau SUV-uri, cel care conduce un BMW Seria 7 în România are profil similar cu cel din Europa de Vest. „Sunt deja ani buni de când avem această similitudine. Acest lucru ne arată, în esenţă, cum au crescut aşteptările clienţilor români de maşini premium şi cât de bine am ajuns cu toţii să înţelegem importanţa mărcilor pe care le alegem să ne reprezinte, ca investiţii pe termen lung„, a subliniat Nina Brătfălean.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/transporturi/premium-cu-aspiratii-de-lux-11595378
11595378
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.