Operatorii low-cost in era Otopeni. Cu cat se vor scumpi biletele?

Autor: Razvan Muresan Postat la 26 aprilie 2011 71 afişări

Ceva nu se potriveste intre cuvintele Otopeni si low-cost. Ce anume pot explica operatorii low-cost de pe Baneasa, ale caror zboruri vor fi mutate treptat, pana in 2013, pe aeroportul din Otopeni.

Operatorii low-cost in era Otopeni. Cu cat se vor scumpi biletele? deschide galeria

Extinderea terminalului de la aeroportul "Henri Coanda" din Otopeni, finalizata in ultima saptamana a lunii martie, a fost primul semnal care a aratat ca eventuala mutare a zborurilor de pe Baneasa nu mai e doar o teorie. Procesul complet de extindere se va finaliza anul viitor, iar capacitatea aeroportului va ajunge la 6 milioane de pasageri de la 4,5 milioane, capacitatea maxima de acum. Din 2012, la orele de varf vor putea fi prelucrate fluxuri de pasageri de 2.250 pe ora, fata de 1.500 in prezent.

In urma cu doua saptamani a venit si cea de-a doua veste. Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti a comandat, pentru reorganizarea Aeroportului Baneasa, studii cu privire la directia de dezvoltare a aerogarii, pentru care este dispusa sa plateasca pana la 450.000 euro. Potrivit oficialilor CNAB, firma castigatoare va realiza studii de fezabilitate si va intocmi fundamentarea economico-financiara aferenta directiei de dezvoltare a aeroportului. "Avand in vedere cresterea continua a serviciilor financiare si a afacerilor in imediata arie de acoperire, considerand vocatia clara de city airport a AIBB-AV, infrastructura aeroportuara trebuie sa fie adaptata corespunzator pentru a deservi nisa de piata acoperita de traficul tip business si aviatie generala atat pentru destinatii interne, europene, cat si non-Schengen", se mentioneaza in caietul de sarcini al licitatiei.

"Mutarea nu era si nu este necesara." Gheorghe Racaru, strategul grupului Romstrade, detinut de omul de afaceri Nelu Iordache, nu este convins despre viitoarea soarta a aeroportului pe care Blue Air are acum cea mai mare parte din operatiuni. Varianta mutarii zborurilor Blue Air ar aduce companiei mai multe minusuri decat plusuri, insa "inca nu e nimic concret".

Pentru companie, dezavantajul major al mutarii va fi cresterea taxelor de aeroport, dat fiind ca diferenta dintre Otopeni si Baneasa e de 30-40% din acest punct de vedere. Iar operatorii vor muta taxele suplimentare in costul biletelor. Dupa ce s-a rezolvat problema traficului la iesirea din Bucuresti catre zona de nord, timpul de deplasare nu ar mai fi la fel de mare, insa, dupa cum explica directorul de strategie, costul transportului va fi suportat de pasager. Fireste, exista si avantaje, in special conditii mai bune pentru pasageri: mai multa fluenta in zona ghiseurilor de check-in, mai mult confort in zona de asteptare. "In actualul context economic pentru cetateni e mai important pretul, dar exista un segment de piata interesat si de conditii", observa Racaru.

Pentru Blue Air aeroportul Baneasa mai avea doua mize: constructia unui terminal - "proiectul este aproape mort pentru ca nu am mai marsat pe el", spune Racaru - si un segment important din handlingul din aeroport, "pe care vrem sa-l mutam pe Otopeni". In sprijinul relocarii activitatilor Infragroup vine si o directiva a Uniunii Europene care vorbeste de concurenta pe acest segment pentru a asigura competitia transparenta. "Vom avea ceva pierderi pentru ca spatiile, chiriile si parcarile de utilaje de pe Otopeni au tarife peste Baneasa, deci vor induce costuri suplimentare companiei din grupul pe care il detinem, iar asta se va reflecta si intr-un cost suplimentar pentru Blue Air." In ce priveste competitia cu Globe Ground, compania responsabila cu gestionarea bagajelor de pe aeroportul Henri Coanda, sansele Infragroup de a acorda servicii catre alti operatori decat Blue Air vor fi mici in prima faza.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
aviatie,
low-cost,
aeroport,
Baneasa,
Otopeni,
taxe,
preturi,
bilete
/analize/transporturi/operatorii-low-cost-in-era-otopeni-cu-cat-se-vor-scumpi-biletele-8179407
8179407
comments powered by Disqus
Avocatul gulerelor albe Avocatul gulerelor albe

Mihai Mareş se numără printre primii avocaţi români care s-au specializat pe criminalitatea gulerelor albe, apărând executivi de top, antreprenori, afaceri dezvoltate în România sau subsidiare ale marilor multinaţionale. Dacă ne uităm la tensiunile din business din ultimii ani, atât de pe plan local, cât şi de la nivel internaţional, constatăm cu uşurinţă că pariul său a fost unul câştigător. Cum a ales acest domeniu şi care au fost paşii prin care a construit casa de avocatură Mareş & Mareş?

vezi continuarea
ZF.ro
Care sunt cele mai bune pârtii din România şi cât costă un weekend la schi Care sunt cele mai bune pârtii din România şi cât costă un weekend la schi
Englezii închid uşa „instalatorilor polonezi şi muncitorilor români”: Regatul Unit nu mai vrea forţă de muncă ieftină în fabrici, depozite, hoteluri şi restaurante
ProMotor.ro
Limbaj codat la Poliţia Rutieră: „Să-i pună un Ana-Vasile“ Limbaj codat la Poliţia Rutieră: „Să-i pună un Ana-Vasile“
Ce înseamnă 10:10, 9:15 sau 69 pe înțelesul tuturor?
Care sunt piesele care pică cel mai des la o MAȘINĂ ELECTRICĂ? N-are nicio legătură cu mașinile normale
Descopera.ro
Marile FALSURI despre coronavirus! Ce îţi poate face RĂU şi ce îţi poate face BINE Marile FALSURI despre coronavirus! Ce îţi poate face RĂU şi ce îţi poate face BINE
Microsoft a RECUNOSCUT că Windows 10 are o problemă serioasă, dar ne spune cum s-o REZOLVĂM
Medicamentul care TRATEAZĂ coronavirusul. Anunţul a fost făcut de adjunctul OMS: „Există doar un singur medicament eficient”
Go4it.ro
Pot fi telefoanele la fel de dependente ca drogurile? Ce spun, de fapt, oamenii de ştiinţă Pot fi telefoanele la fel de dependente ca drogurile? Ce spun, de fapt, oamenii de ştiinţă
Cel mai nou telefon PLIABIL a ajuns în România! Ce poate să facă noul SAMSUNG de 1.400 de euro
NETFLIX nu mai asigură gratuitate utilizatorilor din România. Ce oferă Netflix în schimb
Csid.ro
Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime
Cum poţi ajuta o femeie care este abuzată
HOROSCOP AUGUST 2019: se anunţă noi câştiguri financiare şi multe relaţii pasagere

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.