Operatorii low-cost in era Otopeni. Cu cat se vor scumpi biletele?

Autor: Razvan Muresan Postat la 26 aprilie 2011 71 afişări

Ceva nu se potriveste intre cuvintele Otopeni si low-cost. Ce anume pot explica operatorii low-cost de pe Baneasa, ale caror zboruri vor fi mutate treptat, pana in 2013, pe aeroportul din Otopeni.

Operatorii low-cost in era Otopeni. Cu cat se vor scumpi biletele? deschide galeria

Extinderea terminalului de la aeroportul "Henri Coanda" din Otopeni, finalizata in ultima saptamana a lunii martie, a fost primul semnal care a aratat ca eventuala mutare a zborurilor de pe Baneasa nu mai e doar o teorie. Procesul complet de extindere se va finaliza anul viitor, iar capacitatea aeroportului va ajunge la 6 milioane de pasageri de la 4,5 milioane, capacitatea maxima de acum. Din 2012, la orele de varf vor putea fi prelucrate fluxuri de pasageri de 2.250 pe ora, fata de 1.500 in prezent.

In urma cu doua saptamani a venit si cea de-a doua veste. Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti a comandat, pentru reorganizarea Aeroportului Baneasa, studii cu privire la directia de dezvoltare a aerogarii, pentru care este dispusa sa plateasca pana la 450.000 euro. Potrivit oficialilor CNAB, firma castigatoare va realiza studii de fezabilitate si va intocmi fundamentarea economico-financiara aferenta directiei de dezvoltare a aeroportului. "Avand in vedere cresterea continua a serviciilor financiare si a afacerilor in imediata arie de acoperire, considerand vocatia clara de city airport a AIBB-AV, infrastructura aeroportuara trebuie sa fie adaptata corespunzator pentru a deservi nisa de piata acoperita de traficul tip business si aviatie generala atat pentru destinatii interne, europene, cat si non-Schengen", se mentioneaza in caietul de sarcini al licitatiei.

"Mutarea nu era si nu este necesara." Gheorghe Racaru, strategul grupului Romstrade, detinut de omul de afaceri Nelu Iordache, nu este convins despre viitoarea soarta a aeroportului pe care Blue Air are acum cea mai mare parte din operatiuni. Varianta mutarii zborurilor Blue Air ar aduce companiei mai multe minusuri decat plusuri, insa "inca nu e nimic concret".

Pentru companie, dezavantajul major al mutarii va fi cresterea taxelor de aeroport, dat fiind ca diferenta dintre Otopeni si Baneasa e de 30-40% din acest punct de vedere. Iar operatorii vor muta taxele suplimentare in costul biletelor. Dupa ce s-a rezolvat problema traficului la iesirea din Bucuresti catre zona de nord, timpul de deplasare nu ar mai fi la fel de mare, insa, dupa cum explica directorul de strategie, costul transportului va fi suportat de pasager. Fireste, exista si avantaje, in special conditii mai bune pentru pasageri: mai multa fluenta in zona ghiseurilor de check-in, mai mult confort in zona de asteptare. "In actualul context economic pentru cetateni e mai important pretul, dar exista un segment de piata interesat si de conditii", observa Racaru.

Pentru Blue Air aeroportul Baneasa mai avea doua mize: constructia unui terminal - "proiectul este aproape mort pentru ca nu am mai marsat pe el", spune Racaru - si un segment important din handlingul din aeroport, "pe care vrem sa-l mutam pe Otopeni". In sprijinul relocarii activitatilor Infragroup vine si o directiva a Uniunii Europene care vorbeste de concurenta pe acest segment pentru a asigura competitia transparenta. "Vom avea ceva pierderi pentru ca spatiile, chiriile si parcarile de utilaje de pe Otopeni au tarife peste Baneasa, deci vor induce costuri suplimentare companiei din grupul pe care il detinem, iar asta se va reflecta si intr-un cost suplimentar pentru Blue Air." In ce priveste competitia cu Globe Ground, compania responsabila cu gestionarea bagajelor de pe aeroportul Henri Coanda, sansele Infragroup de a acorda servicii catre alti operatori decat Blue Air vor fi mici in prima faza.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
aviatie,
low-cost,
aeroport,
Baneasa,
Otopeni,
taxe,
preturi,
bilete
/analize/transporturi/operatorii-low-cost-in-era-otopeni-cu-cat-se-vor-scumpi-biletele-8179407
8179407
comments powered by Disqus
Ambiţia mea este să conduc banca nr. 1 din România Ambiţia mea este să conduc banca nr. 1 din România

Cu o experienţă de peste 15 ani în industria bancară, Bogdan Neacşu, în prezent preşedinte - director general al CEC Bank, a povestit în cadrul celui mai recent eveniment Meet the CEO organizat de Business MAGAZIN cu ce provocări vine meseria de bancher, ce a învăţat din fiecare experienţă avută în cadrul altor instituţii bancare şi cum şi-a propus să îmbine modelul de banking tradiţional al celei mai vechi bănci din România cu transformările venite prin prisma digitalizării.

vezi continuarea
CUM VEDEȚI ZIARUL FINANCIAR PESTE 21 DE ANI?

TOTUL PENTRU BUSINESS. TOTUL ESTE BUSINESS

ZF.ro
RĂSTURNARE uriaşă de teatru de la unul dintre cei mai mari producători auto. ADIO motoare pe benzină şi diesel. A renunţat complet RĂSTURNARE uriaşă de teatru de la unul dintre cei mai mari producători auto. ADIO motoare pe benzină şi diesel. A renunţat complet
BREAKING NEWS: Metoda LEGALĂ prin care puteţi câştiga mai mulţi bani
ProMotor.ro
Este atât de UȘOR să aduci o mașină din Germania! Procedura care a convins mulți ROMÂNI Este atât de UȘOR să aduci o mașină din Germania! Procedura care a convins mulți ROMÂNI
Primele imagini cu viitorul Logan arată o mașină RADICAL schimbată. Românii sunt mândri de cum a ieșit
Senzațional: Dacia electrică există deja! Când a fost produsă, Elon Musk purta scutece
Descopera.ro
Noul Xiaomi Mi 10 Pro este mai bun decât Iphone 11 Pro la aproape toate capitolele Noul Xiaomi Mi 10 Pro este mai bun decât Iphone 11 Pro la aproape toate capitolele
Documentul PERVERS prin care Churchill şi Stalin şi-au împărţit Europa, iar ROMÂNIA a căzut pe mâna ruşilor a ieşit la iveală după 75 de ani. Ce scrie în el este pe puţin ŞOCANT
Tinerele ce SEDUCEAU soldaţii nazişti: „Era TRAGIC plângeam mereu după ACT” Ce se întâmpla după ce bărbaţii finalizau
Go4it.ro
Cum arată adidaşii de 400 de dolari în care Nike a investit multă tehnologie Cum arată adidaşii de 400 de dolari în care Nike a investit multă tehnologie
Agenţii Hamas au „spart” telefoanele soldaţilor israelieni folosind conturi false de fete pe Facebook şi Instagram
Unde găseşti cel mai ieftin iPhone 11 la ora actuală. Pe eMAG, evoMAG, Altex sau Flanco?
Csid.ro
Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime
Cum poţi ajuta o femeie care este abuzată
HOROSCOP AUGUST 2019: se anunţă noi câştiguri financiare şi multe relaţii pasagere

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.