Doar un loc din 100 mai înseamnă profit – de ce nu se mai fac bani din aviaţie

Autor: Razvan Muresan Postat la 23 iulie 2012 31 afişări

Combustibilul reprezintă una dintre cele mai importante cheltuieli ale unei companii aeriene, chiar mai mult decât salariile, scrie Wall Street Journal. Din 100 de pasageri ai unui zbor US Airways, biletele a 29 de pasageri înseamnă doar combustibilul, în timp ce 20 plătesc salariile personalului de la bord.

"E ca un ceas de mână. Îi vezi doar cadranul şi acele de ceasornic, dar toate părţile din interior sunt extreme de necesare", spune fostul director al unei companii de aviaţie, Gordon Bethune, citat de WSJ.

Companiile aeriene şi-au îmbunătăţit semnificativ consumul de combustibil, prin înlocuirea curselor cu frecvenţă ridicată cu avioane de mici dimensiuni cu unele mai mari şi prin înnoirea flotei cu aeronave cu motoare mai eficiente. În anul 2000, companiile americane consumau în medie cam 100 de litri de combustibil pentru fiecare pasager, biroul de statistică în transporturi indică o scădere cu 20% în prezent. Deşi industria foloseşte mai puţin combustibil, factura pentru combustibil s-a triplat - diferenţa faţă de anul 2000 este de 32 de miliarde de dolari, conform calculelor WSJ.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
bani,
aviaţie,
profit,
US Airways

Citeşte pe comedymall.ro

/analize/transporturi/doar-un-loc-din-100-mai-inseamna-profit-de-ce-nu-se-mai-fac-bani-din-aviatie-9897422
9897422
comments powered by Disqus
Viaţă de corporatist { izolat la domiciliu } Viaţă de corporatist { izolat la domiciliu }

Într-un articol de copertă recent scriam despre viaţa angajaţilor în open space – observam cât de mici sunt spaţiile alocate angajaţilor în birourile din România, cât de greu este să ne adaptăm la obiceiurile colegilor şi cum, de multe ori, simţim nevoia să facem de acasă lucrurile importante pentru muncă. A trecut doar o lună de atunci, iar glumele „colegului de bancă'' au devenit amintiri, iar open space-ul pare să fi intrat la capitolul istorie. Ce înseamnă experimentul global al muncii de acasă şi care sunt posibilele urmări ale acestuia?

vezi continuarea
ZF.ro
Situaţia ciudată: Cel mai nou pacient bolnav de COVID-19 dă peste cap tot ce ştiam. Cum s-a putut întâmpla asta Situaţia ciudată: Cel mai nou pacient bolnav de COVID-19 dă peste cap tot ce ştiam. Cum s-a putut întâmpla asta
Pericol critic: Dacă patronii mor, nu o să mai avem nici angajaţi sau cine să plătească salariile
Mediafax
Regula celor 6 secunde pentru a reduce riscul de infectare cu coronavirus Regula celor 6 secunde pentru a reduce riscul de infectare cu coronavirus
Top 10 ţări care îşi vor reveni cel mai rapid la finalul pandemiei de coronavirus, potrivit analiştilor
MonitorulApararii
Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte
Ce se întâmplă la Moscova este de bine deopotrivă pentru Rusia şi Putin(?)
MonitorulPartidelor
Apartamentul lui Ungureanu, oferit drept REFUGIU al medicilor în calea COVID-19. „Toţi să facă la fel” Apartamentul lui Ungureanu, oferit drept REFUGIU al medicilor în calea COVID-19. „Toţi să facă la fel”
Demisie „fulger”. Un medic chirurg va conduce Ministerul Sănătăţii. Cine este Nelu Tătaru, propus să preia funcţia după plecarea lui Costache
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu Suhan Hai, da-ma... incolo... COMENTARIU Valeriu Suhan Hai, da-ma... incolo...
Dr. Tudor Ciuhodaru atentioneaza ca virusul (Covid-19) rezista minim 30 de minute in aer dupa eliminarea sursei infectiei si peste cinci zile pe piele

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.