Doar un loc din 100 mai înseamnă profit – de ce nu se mai fac bani din aviaţie

Autor: Razvan Muresan Postat la 23 iulie 2012 37 afişări

Combustibilul reprezintă una dintre cele mai importante cheltuieli ale unei companii aeriene, chiar mai mult decât salariile, scrie Wall Street Journal. Din 100 de pasageri ai unui zbor US Airways, biletele a 29 de pasageri înseamnă doar combustibilul, în timp ce 20 plătesc salariile personalului de la bord.

"E ca un ceas de mână. Îi vezi doar cadranul şi acele de ceasornic, dar toate părţile din interior sunt extreme de necesare", spune fostul director al unei companii de aviaţie, Gordon Bethune, citat de WSJ.

Companiile aeriene şi-au îmbunătăţit semnificativ consumul de combustibil, prin înlocuirea curselor cu frecvenţă ridicată cu avioane de mici dimensiuni cu unele mai mari şi prin înnoirea flotei cu aeronave cu motoare mai eficiente. În anul 2000, companiile americane consumau în medie cam 100 de litri de combustibil pentru fiecare pasager, biroul de statistică în transporturi indică o scădere cu 20% în prezent. Deşi industria foloseşte mai puţin combustibil, factura pentru combustibil s-a triplat - diferenţa faţă de anul 2000 este de 32 de miliarde de dolari, conform calculelor WSJ.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
bani,
aviaţie,
profit,
US Airways
/analize/transporturi/doar-un-loc-din-100-mai-inseamna-profit-de-ce-nu-se-mai-fac-bani-din-aviatie-9897422
9897422
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.