Doar un loc din 100 mai înseamnă profit – de ce nu se mai fac bani din aviaţie
Combustibilul reprezintă una dintre cele mai importante cheltuieli ale unei companii aeriene, chiar mai mult decât salariile, scrie Wall Street Journal. Din 100 de pasageri ai unui zbor US Airways, biletele a 29 de pasageri înseamnă doar combustibilul, în timp ce 20 plătesc salariile personalului de la bord.
"E ca un ceas de mână. Îi vezi doar cadranul şi acele de ceasornic, dar toate părţile din interior sunt extreme de necesare", spune fostul director al unei companii de aviaţie, Gordon Bethune, citat de WSJ.
Companiile aeriene şi-au îmbunătăţit semnificativ consumul de combustibil, prin înlocuirea curselor cu frecvenţă ridicată cu avioane de mici dimensiuni cu unele mai mari şi prin înnoirea flotei cu aeronave cu motoare mai eficiente. În anul 2000, companiile americane consumau în medie cam 100 de litri de combustibil pentru fiecare pasager, biroul de statistică în transporturi indică o scădere cu 20% în prezent. Deşi industria foloseşte mai puţin combustibil, factura pentru combustibil s-a triplat - diferenţa faţă de anul 2000 este de 32 de miliarde de dolari, conform calculelor WSJ.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro