Cele mai periculoase linii aeriene din lume (GALERIE FOTO)

Autor: Anca Barbulescu Postat la 23 ianuarie 2013 1171 afişări

Dacă vă este teamă să zburaţi cu avionul, probabil ar trebui să evitaţi avioanele celor mai periculoase linii aeriene, clasificate în funcţie de numărul de incidente şi de victime.

Cele mai periculoase linii aeriene din lume (GALERIE FOTO) deschide galeria

Clasamentul celor mai periculoase zece linii aeriene este realizat de The Jet Airliner Crash Data Evaluation Centre (JACDEC) care colectează anual informaţii despre incidentele şi securitatea aeronavelor de pe 60 de linii comerciale în ultimii 30 de ani şi le include în raportul Airline Safety Ranking.

Anul trecut, de pildă, au fost înregistrate în medie un accident fatal la fiecare 2,5 milioane de zboruri, ceea ce face din 2012 anul cu cel mai ridicat grad de siguranţă a zborurilor cu avionul din 1945 încoace. În total, anul trecut au avut loc în lume 23 de incidente de aviaţie, care au implicat nu doar linii comerciale, şi care au făcut în total 511 victime, sub media de 34 de incidente şi 773 de victime din ultimul deceniu. Tendinţa de creştere a siguranţei zborurilor cu avionul se menţine încă din 1997.

În 2012, doar 11 incidente au implicat aeronave comerciale şi s-au petrecut cu precădere în Rusia şi Africa. De altfel, Africa rămâne cel mai periculos continent din punctul de vedere al incidentelor de zbor cu avionul, cu 22% din totalul accidentelor înregistrate anul trecut.

Cel mai grav accident din 2012, potrivit raportului Airline Safety Ranking, s-a petrecut în data de 3 iunie, când aeronava Dana Air MD-83 s-a prăbuşit în apropierea aeroportului din Lagos, Nigeria. Au murit în total 163 de persoane.

Există totuşi şi o statistică mai mult decât liniştitoare, avansată de Günther Matschnigg, vicepreşedinte la IATA. "Dacă aţi zbura zilnic cu avionul, şanse sunt să zburaţi 14.000 de ani fără să fiţi implicat în vreun accident".

Pentru a mai detensiona puţin articolul, regăsiţi mai jos o listă cu probleme întâlnite pe aeronave realizată, mai în glumă, mai în serios, de piloţii liniei aeriene Qantas din Australia şi răspunsurile oferite de ingineri.

P: Cauciucul principal de pe stânga aproape că trebuie schimbat.
S: Aproape schimbat cauciucul principal de pe stânga.

P: Zborul ok, doar "aterizarea automată" cam dură.
S: "Aterizarea automată" nu este instalată pe acest avion.

P: Joacă ceva la bord.
S: Strâns ceva la bord.

P: Gâze moarte pe parbriz.
S: Comandat gâze vii.

P: Semn de o scurgere la echipament aterizare dreapta.
S: Semn înlăturat.

P: Frânele de frecare blochează valvele de viteză.
S: +sta le este scopul.

P: Sistemul IFF inoperabil.
S: Sistemul IFF întotdeauna inoperabil dacă este OFF.

P: Suspectez crăpătura în parbriz.
S: Suspectez că ai dreptate.

P: Motor 3 lipsa.
S: Găsit motor 3 pe aripa dreaptă după ce l-am căutat puţin.

P: Avionul merge caraghios.
S: Avertizat avionul să stea drept, să zboare cum trebuie şi să ia lucrurile în serios.

P: "Radarul ţintă" bâzâie.
S: Reprogramat "radarul ţintă" să cânte cum trebuie.

P: Şoricel la bord.
S: Instalat pisică.

P: Zgomot de sub bord. Sună ca un pitic care bate ceva cu ciocanul.
S: Confiscat ciocanul de la pitic.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
linii aeriene,
periculoase,
avioane
/analize/transporturi/cele-mai-periculoase-linii-aeriene-din-lume-galerie-foto-10518245
10518245
comments powered by Disqus
De la idee la inovaţie. Ce s-a discutat la conferinţa „Cele mai inovatoare companii din România” organizată de Business MAGAZIN De la idee la inovaţie. Ce s-a discutat la conferinţa „Cele mai inovatoare companii din România” organizată de Business MAGAZIN

La a şasea ediţie a conferinţei dedicate celor mai inovatoare companii româneşti, opt reprezentanţi ai unor companii locale de top, din domenii diferite, au vorbit despre modul în care o idee se poate transforma într-o inovaţie cu rezultate măsurabile, demonstrând, încă o dată, că iniţiativele private din sfera inovaţiei nu lipsesc. Care este distincţia dintre inovaţie şi tehnologie, cât se investeşte în companiile din România în proiecte inovatoare şi cât de propice este mediul românesc pentru dezvoltarea ideilor noi?

vezi continuarea
ZF.ro
eMag te ajută să faci bani. Cum poţi să câştigi zeci de mii de lei prin eMag eMag te ajută să faci bani. Cum poţi să câştigi zeci de mii de lei prin eMag
Se vinde TOT! Cum puteţi cumpăra imobiliare la preţ super mic
ProMotor.ro
Un şofer a filmat SCENA vieţii. FEMEIA din maşina din faţă avea să-i arate ceva de NEUITAT. VIDEO Un şofer a filmat SCENA vieţii. FEMEIA din maşina din faţă avea să-i arate ceva de NEUITAT. VIDEO
Cel mai sexy inginer de la DACIA a uimit o țară întreagă!
TIPA a alimentat şi s-a dus să plătească. La casa de marcat i-a lăsat MASCĂ pe toţi - VIDEO
Descopera.ro
Descoperire INCREDIBILĂ făcută de NASA în doi meteoriţi. ''Sunt primele dovezi EXTRATERESTRE'' Descoperire INCREDIBILĂ făcută de NASA în doi meteoriţi. ''Sunt primele dovezi EXTRATERESTRE''
Descoperirea SECOLULUI în România, după nouă ani de săpături arheologice. ''Este de trei ori mai mare decât TROIA''
Nichita Stănescu, geniul RĂSFĂŢAT de Ceauşeşti care ''a făcut un pact DIAVOLUL''
Go4it.ro
PROHODUL are cele mai căutate versuri pe GOOGLE în 2019. Ce au mai căutat ROMÂNII PROHODUL are cele mai căutate versuri pe GOOGLE în 2019. Ce au mai căutat ROMÂNII
Pericolul de pe birou. Îl folosesti zi de zi şi îţi pune sănătatea în pericol. Iată ce poţi face pentru a evita o afecţiune de care vei suferi toată viaţa
Aplicaţiile pe care TREBUIE să le ai pe un telefon cu Android în 2020
Csid.ro
Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime
Cum poţi ajuta o femeie care este abuzată
HOROSCOP AUGUST 2019: se anunţă noi câştiguri financiare şi multe relaţii pasagere

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.