Psihologi: Clienţii creditelor pe termen scurt cu dobânzi mari sunt cei care manifestă constant tendinţa de a cheltui mai mult decât produc

Autor: Razvan Muresan Postat la 07 aprilie 2015 386 afişări

Psihologii contactaţi de Business Magazin cad de acord că fidelizarea clienţilor cu venituri mici este o practică discutabilă a companiilor care acordă credite pe termen scurt cu dobânzi mari.

Psihologi: Clienţii creditelor pe termen scurt cu dobânzi mari sunt cei care manifestă constant tendinţa de a cheltui mai mult decât produc

“Modul în care ne gestionam nevoile financiare şi nivelul de risc pe care ni-l asumăm atunci când cheltuim banii diferă foarte mult de la o persoană la alta. Măsura în care ne lăsăm influenţaţi de practicile de fidelizare sau up/cross-sell ale instituţiilor financiare depinde de asemenea de o serie de trăsături de personalitate. În general, cred că putem vorbi de cel puţin trei categorii de comportament financiar: unul orientat spre economisire, altul orientat spre limitarea cheltuielilor la resursele personale şi un al treilea care se bazează pe surse externe de finanţare şi care manifestă constant tendinţa de a cheltui mai mult decât produce. Persoanele din ultima categorie sunt cele mai predispuse la a se angaja în comportamente financiare riscante sau costisitoare pentru a-şi satisface nevoi ce nu pot fi acoperite din surse proprii”, spune Andreea Enache, psiholog clinician şi coproprietar al Centrului Medical Bellanima.

Sute de mii de clienţi datorează jumătate de miliard de euro după ce au contractat creditele cu cele mai mari dobânzi de pe piaţă. Businessul IFN-urilor care oferă cei mai scumpi bani din România generează constant întrebări despre capacitatea BNR sau ANPC de reglementare a pieţei şi de educare a clientului nedorit de bănci şi sensibil la tehnici persuasive de marketing.

„Este legal, dar nu este moral să profiţi de neputinţa unui om. Lipsa de orizont determină unele persoane să se gândească doar la clipa în care primesc respectivii bani, fără să ţină cont la acel moment de valoarea sumei de rambursat. Nu este dependenţă, ci o disperare care întunecă gândirea“, observă şi psihologul Violeta Rotărescu.

Cea mai scumpă formă de creditare din România îi face pe mulţi dependenţi de banii împrumutaţi, dat fiind că unele IFN-uri îi stimulează prin campanii agresive de marketing să devină clienţi fideli, oferind condiţii de creditare mai bune după primul împrumut. Compania Ferratum acceptă cereri prin SMS încă de la al doilea credit şi măreşte suma împrumutată de cinci ori, iCredit oferă cadou ceasuri, genţi şi truse de manichiură, în timp ce Provident oferă condiţii preferenţiale, însemnând până la 30% reducere din costul total al creditului pentru clienţii vechi. În plus, cei care le recomandă prietenilor un împrumut de la Provident primesc acasă în numerar suma de 70 de lei pentru fiecare client câştigat de companie.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
clienti,
credite,
dobanzi,
termen,
cheltuieli,
manifestare
/analize/servicii-financiare/psihologi-clientii-creditelor-pe-termen-scurt-cu-dobanzi-mari-sunt-cei-care-manifesta-constant-tendinta-de-a-cheltui-mai-mult-decat-produc-14111314
14111314
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.