Parenting în era nouă

Autor: Alex Ciutacu Postat la 05 septembrie 2019 874 afişări

Între birouri, şedinţe, plimbări şi o viaţă din ce în ce mai aglomerată, părinţii nu mai au la fel de mult timp pentru a rămâne conectaţi la performanţa şcolară a copiilor lor, pentru a se întâlni faţă în faţă cu profesorii ca să discute evoluţia acestora. Aici intervine Kinderpedia, platforma creată de Evelina Necula şi Daniel Rogoz.

Parenting  în era nouă
Parenting în era nouă
Kinderpedia este o aplicaţie care facilitează prin diferite instrumente comunicarea între părinţi şi profesori în legătură cu copilul; în prezent, valoarea investiţiei direcţionate în aceasta a ajuns la 785.000 de euro. 
 
„Ce ar trebui să ştie orice director, educator, profesor şi nu numai despre Kinderpedia este că e o soluţie completă de comunicare şi management dedicată educaţiei care ajută stafful grădiniţelor şi al şcolilor să salveze între 6 şi 9 ore pe săptămână din timpul administrativ şi să îşi concentreze eforturile către actul educaţional”, explică Evelina Necula, director marketing şi communications şi unul dintre fondatorii Kinderpedia, într-un interviu acordat Business Magazin la trei ani distanţă de la primele investiţii, care se plasau la 275.000 de euro. De atunci, povestea Evelinei Necula şi a lui Daniel Rogoz a evoluat şi a prins avânt, la fel ca povestea Kinderpedia. Cu 5.300 de conturi de copii pe platformă şi 9.100 de părinţi care folosesc Kinderpedia, aplicaţia are deja 138 de grădiniţe şi şcoli din România înregistrate pe Kinderpedia, dintre care şase grădiniţe şi şcoli publice. 
 
Kinderpedia a semnat recent contracte de colaborare cu două instituţii cunoscute în educaţia privată din România, şi anume grădiniţa, liceul şi şcoala Ioanid din Capitală şi grădiniţa Elf din Cluj, acestea alăturându-se celorlalte instituţii care au adoptat deja tehnologia în comunicarea părinţi – profesori, precum Just4Kids, Butterfly, Grădiniţa lui Matei, Karin’s Kids Academy, Copiii Montessori, Finnish School Sibiu, Deutsche Schule, Beautiful Minds sau Aletheea. 
 
Practic, aceşti părinţi nu au timp să urmărească prăfuitele aviziere şcolare, contul de social media al instituţiei sau alte instrumente prin care pot rezolva problemele administrative sau prin care pot urmări situaţia educaţională a copilului, ci folosesc o singură aplicaţie. 
 
„Kinderpedia a pornit ca o soluţie digitală de comunicare pentru grădiniţe şi părinţi. Ideea a venit pentru că aveam în grup şi educatori şi părinţi care se plângeau de dificultăţile de comunicare pe care le întâmpină. Educatorii petreceau zeci de ore încercând să trimită către părinţi informaţii despre activitatea copiilor la grădiniţă, invitaţii la evenimente, iniţiative proiecte educaţionale în care să implice şi familiile şi primeau un răspuns slab din partea acestora, pentru că mesajele se pierdeau în spam, în ghiozdanele micuţilor sau la avizier. Pe de altă parte, părinţii erau preocupaţi că nu primesc suficiente informaţii despre cei mici, că nu le primesc la timp sau că informaţiile nu sunt niciodată personalizate. Aşa am înţeles că ceea ce le lipsea cu adevărat era un mijloc de comunicare adecvat”, spune Evelina Necula. 
 
Kinderpedia a pornit la drum cu ajutorul unui proiect cu finanţare europeană, de 135.000 euro. Dezvoltarea variantei beta a durat aproximativ un an şi în martie 2015 Kinderpedia era deja un produs funcţional. Cu doar zece module la vremea respectivă, aceasta îndeplinea principalele funcţii: prezenţă, orar, mesagerie, calendar evenimente, galerie multimedia, meniu, registru medical şi newsletter. 
 
Platforma de atunci, gândită pentru browser, a fost luată prin surprindere de transformarea rapidă a comportamentului uman şi de trecerea aproape exclusivă spre aplicaţii mobile pentru toate lucrurile din viaţa noastră. „În 2016 am lansat aplicaţia mobilă pentru părinţi şi am început un proiect pilot cu 50 de grădiniţe care au beneficiat de toate funcţionalităţile platformei gratuit, timp de doi ani. În 2017 şi 2018 am lansat şi aplicaţiile mobile de Android şi iOS pentru educator şi manager. În acest interval am primit mult feedback valoros de la grădiniţe şi am înţeles că, pentru a comunica mai bine, trebuie să se organizeze mai eficient, de aceea au nevoie de un instrument complet, care să acopere şi managementul, respectiv monitorizarea activităţii şi diverse forme de raportare, şi partea financiar-contabilă. Cea din urmă s-a concretizat într-un modul de facturare şi urmărire a plăţilor care pentru mulţi dintre utilizatorii noştri este cea mai utilă sau cea mai valoroasă componentă a Kinderpedia”, completează cofondatoarea. 
 
În 2018 Kinderpedia a obţinut prima investiţie privată, de 210.000 de euro, de la trei angel investors din Elveţia şi a înfiinţat Kinderpedia SRL – în contextul în care până atunci platforma funcţiona sub umbrela firmei OneTouch Advertising, companie de advertising şi comunicare construită de aceiaşi Daniel Rogoz şi Evelina Necula. 
 
În ceea ce priveşte costurile de utilizare, Kinderpedia este un business de tip software as a service, dezvoltată pe platforma Amazon, şi, aşa cum explică fondatorii, funcţionează pe bază de abondament. Serviciul se adresează în primul rând instituţiilor de învăţământ, care pot suporta costul sau îl pot transmite către părinţi. Valoarea abonamentului Kinderpedia poate începe de la preţul de 90 de euro per centru de învăţământ pe lună.
 
„Există şi o versiune de bază, gratuită, care este limitată la 30 de conturi de copii şi 3 GB cloud storage. Această versiune oferă 6 module elementare: managementul grupelor, managementul familiilor, prezenţă şi raport zilnic, mesagerie,  orar şi galerie multimedia. Versiunea premium a ajuns la 20 de module şi cuprinde suport personalizat în configurarea contului, training pentru utilizatori şi asistenţă permanentă”, explică Necula. 
 
Pe scurt, cu Kinderpedia, educatorii şi profesorii lucrează mai eficient, au mai mult timp pentru activităţile de la clasă, părinţii sunt permanent informaţi şi au ocazia să se implice în educaţia celor mici, directorii îşi simplifică modul de monitorizare şi raportare a activităţilor, inclusiv procesul de facturare şi urmărire a plăţilor. Toate aceste beneficii imediate se traduc pe termen lung în rezultate educaţionale foarte bune, reputaţie, clienţi mulţumiţi şi bani în bancă, aşa cum transmit fondatorii businessului.
 
Kinderpedia a fost gândită ca o soluţie dedicată pieţei din Europa şi de aceea este o platformă de tip cloud, multi-language şi multi-currency, scalabilă şi disponibilă în nouă limbi europene. 
 
„Următoarea rundă de finanţare, pe care o vom încheia la finalul acestui an, ne va permite să ne extindem pe alte două pieţe din Europa. Vom prioritiza aceste pieţe în funcţie de acordul pe care îl vom avea cu investitorii noştri”, spune Evelina Necula. 
 
La nivel de venituri Kinderpedia a obţinut peste 28.000 de euro în 2018 din abonamente, iar pentru anul acesta îşi propune o cifră de afaceri de trei ori mai mare. „Conform planului nostru de expansiune, vom fi profitabili în 2021. Desigur, fiind un business în curs de scalare, ritmul creşterii şi rata profitabilităţii depind în mare măsură de următoarea rundă de finanţare, pe care estimăm că o vom încheia la finalul acestui an”, spune ea. 
 
Între modulele Kinderpedia se numără: managementul copiilor şi al familiilor, managementul grupelor, înscrierea şi planificarea capacităţii, managementul personalului, planificarea personalului şi calendarul turelor, orarul de activităţi, calendarul de evenimente, meniul săptămânal, check-in pe bază de QR code, cronologie zilnică şi raportare, observaţii individuale pentru fiecare activitate, galerie foto şi video, notificări push personalizabile pe aplicaţia mobilă, registrul medical al copiilor, modul de chestionare, modul de newsletter, stocarea de documente în cloud, managementul mai multor locaţii, rapoarte personalizate, prognoza veniturilor, facturarea automată, modulul de catalog, care va fi disponibil la început de an şcolar. Prezenţa, raportul zilnic, orarul, meniul, mesageria rapidă, calendarul de evenimente, galeria multimedia, modul de facturare, rapoartele şi funcţiile dedicate planificării capacităţii şi staffului reprezintă cele mai utilizate module din platforma Kinderpedia, explică fondatorii. 
 
„Ca antreprenor şi om de marketing, consider că viitorul educaţiei este legat de tehnologie şi că potenţialul de business asociat este uriaş. Ca părinte, pe de altă parte, cred că esenţiale în această ecuaţie sunt şi factorul uman şi personalizarea conţinutului. Tehnologia va transforma educaţia în feluri pe care abia începem să le înţelegem, însă va rămâne în mâna dascălilor o componentă vitală, aceea de a trezi şi de a cultiva curiozitatea micuţilor învăţăcei şi a viitorilor elevi şi studenţi, de a-i inspira şi de a-i îndruma în fiecare zi. De asemenea, educaţia centrată pe student, pe aptitudinile şi pe nevoile acestuia va fi, cred, singura formulă de succes într-un viitor în permanentă schimbare”, adaugă Necula. 
 
Dar de ce nu ar putea funcţiona o astfel de platformă în sistemul de stat?
 
Evelina Neculae susţine că ei îşi doresc încă de când au început să proiecteze sistemul ca într-o zi să ajungă să penetreze sectorul public la scară largă, nu doar în cele şase instituţii de stat în care a ajuns până acum. Mai mult, aplicaţia fiind software as a service, este cu atât mai ieftină pentru implementarea în sectorul public. 
 
„Ne dorim un parteneriat cu sectorul public, pentru că ne-ar permite să creştem exponenţial impactul Kinderpedia, să ajutăm cât mai mulţi dascăli şi părinţi. Experienţa noastră de până acum ne-a demonstrat că, deşi există oameni foarte motivaţi şi inspiraţi în instituţiile statului, care urmăresc aceeaşi transformare ca şi noi, proiectele se opresc deseori în hăţişul achiziţiilor publice, care sunt excesiv de birocratice. Avem în vedere, în viitorul apropiat, parteneriate cu municipalităţile, pentru a pilota soluţia în principalele şcoli şi grădiniţe din câteva oraşe mari. Am început deja discuţii în acest sens şi sperăm să le prindem într-un proiect la scară mai largă”, spune ea.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
parinti,
viata
Business „la cheie”. Cum poţi să îţi deschizi o afacere în regim de franciză în România şi de ce investiţii este nevoie Business „la cheie”. Cum poţi să îţi deschizi o afacere în regim de franciză în România şi de ce investiţii este nevoie

Un concept gata stabilit, un model de business confirmat, precum şi un brand puternic sunt câteva dintre avantajele deschiderii unei afaceri în regim de franciză. Ce înseamnă să preiei o afacere „la cheie” în România au povestit pentru Business MAGAZIN reprezentanţii a câteva dintre cele mai dinamice businessuri de pe această piaţă.

vezi continuarea
ZF.ro
ULTIMĂ ORĂ: Dacă aveţi permis normal de categoria B veţi putea conduce ÎNCĂ o categorie de vehicule ULTIMĂ ORĂ: Dacă aveţi permis normal de categoria B veţi putea conduce ÎNCĂ o categorie de vehicule
ProMotor.ro
Este CEL MAI LUXOS SUV german. Gigi Becali a pregătit deja avansul Este CEL MAI LUXOS SUV german. Gigi Becali a pregătit deja avansul
REGELE SĂRĂCIEI a cumpărat 19 Rolls-Royce-uri pentru cele 15 soții ale sale. BONUS alte 120 de BMW-uri
LAMBORGHINI cu asigurare RCA de VW Golf. Metoda i-a lăsat mască pe polițiști - FOTO
Descopera.ro
Cine l-a VRUT MORT pe Kennedy. TEORIA lansată recent de Pacepa provoacă un adevărat scandal Cine l-a VRUT MORT pe Kennedy. TEORIA lansată recent de Pacepa provoacă un adevărat scandal
Povestea NEŞTIUTĂ a îndrăgitului Petre Ispirescu: nu a făcut niciun an de şcoală şi a fost la ÎNCHISOARE
Problema INTIMĂ uriaşă pe care o are actriţa Emilia Clarke după ROLUL său din ''Game of Thrones''
Go4it.ro
Arată ca o NAVĂ SPAŢIALĂ şi poate căra 1,5 tone. Maşina viitorului cu motor electric este aici! Arată ca o NAVĂ SPAŢIALĂ şi poate căra 1,5 tone. Maşina viitorului cu motor electric este aici!
Compania HUAWEI acuzată că ar fi încercat să intimideze un deputat ROMÂN
Telefonul HUAWEI cu cea mai bună cameră a ajuns în România! Merită să îl cumperi fără servicii Google?
Csid.ro
Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime
Cum poţi ajuta o femeie care este abuzată
HOROSCOP AUGUST 2019: se anunţă noi câştiguri financiare şi multe relaţii pasagere

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.