COCA-COLA HBC ROMÂNIA: „La TINEri Este Puterea”, în cadrul Asociaţiei The Social Incubator
Număr de angajaţi: +1.500
Cifra de afaceri (2024): +16,31% faţă de anul anterior
Valoare adăugată: 911 mil. euro (0,26% din PIB)
MOTIVAŢIE
Coca-Cola HBC România este liderul industriei locale de băuturi, cu trei fabrici (Ploieşti, Timişoara, Poiana Negri), un birou central în Bucureşti şi puncte de vânzare în toate judeţele. În 2024, compania a înregistrat o creştere a cifrei de afaceri de 16,31% şi o creştere a numărului de angajaţi de 2%. Potrivit studiului „Impactul socio-economic al Sistemului Coca-Cola în România” (2024), valoarea adăugată generată pe piaţa locală a fost de 911 milioane euro, echivalentul a 0,26% din PIB, spun reprezentanţii companiei. Pentru Coca-Cola HBC România, responsabilitatea socială se traduce printr-un angajament pentru un viitor sustenabil. Mai mult decât o destinaţie, este o călătorie cu impact real, punct cu punct: în business, în comunităţi şi în natură.
DESCRIEREA PROIECTULUI
Proiectul „La TINEri Este Puterea” a fost lansat în 2017, ca parte din iniţiativa globală #YouthEmpowered a Coca-Cola HBC.
A pornit din nevoia de a sprijini tinerii vulnerabili care au acces redus la educaţie şi formare profesională, în linie cu strategia de impact social a grupului. Programul se desfăşoară în şcolile din România în parteneriat cu Asociaţia The Social Incubator şi se adresează tinerilor din medii vulnerabile, cu vârste între 16 şi 25 de ani, aflaţi la început de drum profesional.
„La TINEri Este Puterea” oferă traininguri interactive, consiliere vocaţională şi psihologică, precum şi ateliere de dezvoltare personală. Pentru a creşte potenţialul de angajabilitate a tinerilor, în 2024 a fost lansată extensia Barmasters Empowered, care oferă cursuri acreditate de barista şi barman, organizate cu sprijinul clienţilor HoReCa şi al ambasadorilor Coca-Cola HBC. Bugetul alocat în 2024 a fost de 200.000 euro.
Rezultatele sunt relevante: între 2017 şi 2025, peste 40.000 de tineri au participat la activităţi de consiliere. În 2024, 50 de tineri au urmat cursurile Barmasters Empowered, iar 5 dintre ei s-au angajat deja în industria HoReCa. În 2025, proiectul s-a extins în 6 judeţe, cu 120 de participanţi la sesiuni de inducţie şi peste 60 înscrişi la cursuri acreditate. Impactul este dublu: creşte şansele tinerilor la o viaţă independentă şi oferă industriei HoReCa personal calificat. La nivel internaţional, programul a fost finalist la P3 Impact Award (Concordia Summit, New York, 2024), un eveniment global prestigios care premiază proiectele cu impact în comunităţi şi colaborări între sectorul privat, public şi social.
REZULTATE
„La TINEri Este Puterea” a sprijinit peste 40.000 de tineri din România să îşi crească şansele de angajare şi să dobândească abilităţi utile în viaţa profesională. Extensia Barmasters Empowered aduce o valoare suplimentară, oferind calificări reale într-un domeniu cu cerere de personal. „Integrarea sustenabilităţii în toate ariile businessului, dar şi parteneriatele strategice cu actorii care pot genera un impact real sunt cheia pentru a construi un viitor sustenabil. Prin #DupăNoi demonstrăm de aproape un deceniu că educaţia şi conştientizarea sunt esenţiale pentru a lăsa o lume mai bună generaţiilor viitoare”, subliniază Alice Nichita.
„O companie responsabilă nu se limitează la performanţa financiară, ci construieşte parteneriate durabile cu toate sectoarele relevante – autorităţi, ONG-uri, comunitate – şi creează valoare pentru societate.”
Alice Nichita, corporate affairs & sustainability director, Coca-Cola HBC România
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













