Cel mai tanar strateg din telecomul romanesc
La nici 33 de ani, Ovidiu Ghiman este deja pentru a doua oara intr-o pozitie-cheie in conducerea unui operator de telecomunicatii. Cum arata strategia Romtelecom prin ochii celui mai tanar director de strategie si dezvoltare a afacerii din telecomul romanesc?
Daca as fi stiut ca voi fi fotografiat, m-as fi imbracat intr-o camasa de alta culoare", incepe Ovidiu Ghiman, directorul de strategie si dezvoltare a afacerii al Romtelecom, o discutie cu BUSINESS Magazin. Remarca lui n-are insa prea mult de-a face cu faptul ca nu ar iesi bine in poza fara o pata de culoare, ci mai degraba cu imaginea pe care incearca sa o transmita despre Romtelecom, un elefant care trebuie sa danseze, dupa cum spunea nu de mult Yorgos Ioannidis, seful operatorului.
In ultimul an, de cand a facut mutarea catre Romtelecom, lasand in spate 12 ani de activitate in cadrul competitorului RCS&RDS, misiunea lui Ghiman a fost cat se poate de clara: sa deseneze si sa adapteze strategia companiei la noul concept, gandind in acelasi timp produse si servicii complet noi, si sa incerce agresiv sa creasca acoperirea, in incercarea de a castiga cota de piata pentru TV si broadband. "Compania a devenit flexibila si adaptabila, unele lucruri pot sa fie construite de la zero asa incat sa fie completat setul de instrumente de care Romtelecom are nevoie pentru a concura cu absolut orice jucator din piata", spune el.
Ghiman a fost, spre exemplu, cel care s-a ocupat de perfectarea preluarii NewCom, operator creat prin achizitia si integrarea a peste 50 de companii de telecom, care detinea reteaua in peste 100 de localitati si numara in total aproximativ 70.000 de clienti.
A fost o decizie care a plasat Romtelecom pe locul al patrulea in randul furnizorilor de servicii de cablu TV de pe piata, dupa RCS&RDS, UPC si DCS, patru ani dupa ce renuntase la aceasta linie de business pentru "a se concentra pe serviciile de voce", prin vanzarea retelelor catre actualul UPC Romania. Acum, operatorul a platit o suma de ordinul milioanelor de euro pentru a reintra pe aceasta piata, valoare care nu a fost confirmata si despre care exista un singur indiciu intr-un document al Bancii Transilvania, unde se vorbeste despre 6,33 milioane de dolari (4,69 milioane de euro).
Cititi articolul integral in editia tiparita a revistei BUSINESS Magazin.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













