„Cred în oameni, în asumare, tenacitate şi curaj”
...spune Cecilia Tudor, managing director, Renault South Eastern Europe. De aceea, argumentează ea, mereu a pus pe primul loc echipa, care este, în opinia sa, cel mai important asset al unei companii, în care a fost mereu dispusă să investească şi care i-a şi oferit cele mai mari satisfacţii până în acest punct al carierei sale.
de Ioana Mihai-Andre
„Am mereu în minte partea pozitivă a lucrurilor. Şi acest fapt se reflectă şi în atitudinea mea în activi-tatea curentă: sunt optimistă şi încerc să proiectez acest lucru şi celor din jur”, afirmă Cecilia Tudor, managing director al Renault South Eastern Europe, rol prin care coordonează activitatea pentru marca Renault la nivelul clusterului SEE. Ea are peste 20 de ani de experienţă în Renault Group România, în comerţ, marketing şi comunicare, atât pentru marca Dacia, cât şi pentru Renault. A condus, pe rând, de-partamentele de Distribuţie Comercială, Vânzări Reţea Renault, Vânzări Vehicule Electrice - Vehicule de Ocazie - Vehicule Utilitare. În 2017 a fost numită director al direcţiei vânzări speciale a Renault Com-mercial Roumanie, iar în martie 2020 a preluat funcţia de director comunicare & CSR Renault Group România; un an mai târziu a preluat rolul actual.
În 2022, Renault Commercial Roumanie a avut o cifră de afaceri de 4,75 miliarde de lei şi un profit net de 41,6 milioane de lei.
Absolventă a Academiei de Studii Economice din Bucureşti, are studii postuniversitare, în cadrul Institu-tului Universitar Profesional din Clermont Ferrand (Franţa), unde a obţinut o diplomă în Comerţ şi Man-agement, şi a urmat un Program de Management Executiv la ESCP Business School Europe.
Care este citatul cheie care îţi defineşte viziunea profesională sau personală? Cum te motivează acesta în activitatea zilnică?
Aş cita-o pe Billie Jean King, marea campioană a tenisului mondial, care spunea: „Campionii continuă să joace până când reuşesc.” Sunt convinsă că nicio performanţă nu se obţine uşor şi că în viaţă trebuie să fii perseverent, să îţi urmăreşti obiectivul, personal şi profesional deopotrivă.
Cum arată „imaginea centrală” de pe vision boardul tău? Ce simbolizează pentru tine şi ce rol joacă în drumul profesional şi personal?
Nu pot spune că am o imagine anume, dar când mă gândesc la viitor, am mereu în minte partea pozitivă a lucrurilor. Şi acest fapt se reflectă şi în atitudinea mea în activitatea curentă: sunt optimistă şi încerc să proiectez acest lucru şi celor din jur. Dacă vorbim de zona profesională, optimismul vine la pachet cu o pregătire foarte atentă. Ştim că putem obţine rezultate foarte bune, dar pentru ele, ştim şi că trebuie să ne pregătim, să anticipăm riscuri, să identificăm oportunităţi.
În plan personal, încerc să am mereu în faţă, într-un orizont nu foarte îndepărtat, o activitate planificată alături de familia mea, pentru sufletul meu. Acest lucru mă face să merg cu drag şi optimism mai departe.
Care sunt cele mai importante trei obiective pe care ţi le-ai propus pentru următorii cinci ani în business şi în viaţa personală?
Pentru business, e clar – vreau să meţinem performanţa pe care o avem în România, aceea de a fi în con-tinuare lider al mărcilor importate. Îmi doresc să fim relevanţi pentru un shift în comportamentul con-sumatorilor – adoptarea de tehnologii prietenoase cu mediul, ceea ce Renault face deja de multă vreme – să nu uităm că a fost printre prionierii vehiculelor electrice în Europa şi în lume. Şi tot legat de business, îmi doresc să ţin aproape echipa pe care am construit-o, să creştem împreună şi să ne bucurăm de reuşite.
Pe plan personal, vreau să fac mai mult sport şi să joc mai bine tenis. Îmi propun să petrec mai mult timp cu familia, să avem împreună vacanţe interesante şi relaxante şi, poate, cel mai concret şi imediat obi-ectiv este să trecem cu bine de examenul de capacitate al fiicei mele.
Ce te inspiră cel mai mult atunci când iei decizii importante pentru compania pe care o conduci? Ex-istă un moment definitoriu sau o persoană care a influenţat acest stil de leadership?
Nu iau niciodată decizii fără a înţelege foarte bine care sunt datele problemei. Încerc să le clarific cât de mult posibil; dacă sunt multe, încerc să le simplific până la esenţial. Acest lucru poate fi comparat, dacă vreţi, cu clasicul funnel. Filtrez de la o etapă la alta, până ajung la lucrurile esenţiale, foarte clare, care ajută de fapt la luarea unei decizii eficiente. Nu cred în detalierea de dragul detalierii, nu îmi place să di-vaghez şi încerc să fiu concentrată pe ce fac, să nu mă pierd în lucruri minore. Din momentul în care totul este clar, pot comunica astfel şi celor implicaţi şi împreună decidem ce e mai bine de făcut.
Structura aceasta o am din adolescenţă, învăţată de la profesoarea mea de matematică din liceu, care încerca întotdeauna să ne transmită informaţia cât mai organizat, să elimine balastul şi să ne facă să gâ-ndim cât mai logic.
Cum îţi foloseşti influenţa şi leadershipul pentru a genera un impact social sau pentru a susţine alte femei în business?
Sunt două direcţii la care mă gândesc – prima vizează acţiunile şi programele pe care le avem deja în ca-drul Renault Group România, prin care susţinem femeile, avem implementate soluţii pentru combaterea discriminării de orice tip. Suntem semnatarii unor acorduri internaţionale împotriva discriminării – pre-cum Principiile ONU - Women Empowerment Principles, iar eu sunt parte din reţeaua internă Women @Renault, dedicată promovării femeilor în cadrul grupului. A doua direcţie vizează strict activitatea mea, nu de puţine ori focusată pe acest aspect. Am făcut, de-a lungul anilor, multiple sesiuni de coaching cu tinere din interiorul şi din afara companiei şi mă bucur când ne reîntâlnim şi regăsesc interlocutoare cu funcţii de înaltă responsabilitate în diverse industrii.
Care este cea mai mare realizare personală de care eşti mândră, dincolo de cariera profesională?
Pe plan personal consider că cea mai mare reuşită rămâne familia mea, care mă susţine, care îmi oferă liniştea şi energia deopotrivă. Şi mai sunt mândră şi de faptul că am reuşit să mă apuc mai serios de tenis.
Cum integrezi valorile personale în modul în care conduci echipa sau compania?
Cred în oameni, în asumare, tenacitate şi curaj. Mereu am pus pe primul loc echipa. Mi se pare că este cel mai important asset al unei companii, în care am fost mereu dispusă să investesc şi care mi-a şi oferit cele mai mari satisfacţii până în acest punct al carierei mele. Nu aş putea lega o pasiune foarte concretă din sfera personală de business, dar factorul comun, cu siguranţă, este reprezentat de inter-acţiunea umană. Din liceu mi-am dorit să lucrez într-un domeniu care îmi permitea să fiu printre oameni – să lucrăm, să dezbatem, să ne provocăm, să învăţăm şi să construim împreună.
Ce te motivează în fiecare dimineaţă să mergi mai departe? Este o persoană, o dorinţă personală sau o aspiraţie care te conduce?
Mă bucur de susţinerea familiei mele, care înţelege complexitatea activităţii pe care o desfăşor şi încerc să le întorc, de câte de multe ori pot, timpul pe care l-am alocat uneori preponderent businessului. Până în acest moment, cred că am reuşit. De cealaltă parte, la birou, mă motivează echipa mea, colegii alături de care îmi petrec cel mai mult timp, ei sunt motorul Renault în România. Şi, bineînţeles, re-zultatele foarte bune pe care le obţinem împreună – să fii lider pe piaţa mărcilor importate doi ani la rând nu este puţin lucru.
LANSARE
Noul model Renault Austral, disponibil în trei echipări, este dispopnibil pentru comenzi în România în-cepând de săptămâna trecută. Preţurile pentru noul Austral, prin programul Rabla, încep de la 26.100 euro cu TVA pentru versiunea Evolution mild hybrid 160 CP şi ajung până la 33.600 Euro cu TVA pentru Esprit Alpine full hybrid E-Tech
Ce hobby-uri sau activităţi te ajută să te relaxezi şi să te reîncarci cu energia necesară pentru a face faţă provocărilor din business?
Încerc să fac mult sport, în general, tenis şi alergat în parc, în special. Îmi place la fel de mult să fac plimbări în parc cu fiica mea.
Care este locul sau activitatea care te inspiră cel mai mult atunci când ai nevoie de o pauză pentru a-ţi clarifica viziunea?
Plimbarea în parc îmi dă liniştea, claritatea şi, în acelaşi timp, gradul de concentrare care să mă ajute să revin cu bateriile încărcate.
Există o carte, un film sau o piesă de artă care te-a influenţat profund şi care reflectă valorile sau vi-ziunea ta? Dacă da, de ce?
Aş recomanda un film, „The Great Debaters” (2007) – cu Denzel Washington. O poveste inspirată din fapte reale, despre cât de important este să mergi mai departe, indiferent de obstacolele întâlnite, despre tenacitate şi toleranţă.
Dacă ai putea să înveţi o nouă abilitate sau să explorezi un nou hobby, ce ai alege şi de ce?
Aş experimenta lucrurile pe care le adoptă noua generaţie, din simpla dorinţă de a păstra pasul cu ei şi de a-i înţelege mai bine.
Ce loc din lume te inspiră cel mai mult şi de ce? Există o destinaţie pe care visezi să o vizitezi în viitor?
Marea mă inspiră, în general, din două motive care dau o combinaţie foarte interesantă: îmi conferă atât linişte, cât şi energie.
Ce te motivează să continui drumul spre excelenţă în ciuda provocărilor? Există o valoare sau un principiu personal care îţi oferă această putere?
Oamenii din jurul meu şi faptul că în fiecare zi se întâmplă lucruri bune, noi, frumoase, care ne arată că viaţa e interesantă, merită trăită din plin, cu bucurie.
BUSINESS Magazin a lansat de curând catalogul 100 Cele mai puternice femei din business, ediţia 2025. Ne-am propus ca în cadrul ediţiei de anul acesta a proiectului să punem accentul pe conceptul Vision Board, un instrument utilizat de liderii din întreaga lume pentru a-şi vizualiza obiectivele şi aspiraţiile. Cecilia Tudor, managing director, Renault South Eastern Europe, este una dintre doamnele prezentate în ediţia din acest an a acestui proiect.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













