Real Estate. Un nou sezon pe litoral: hotelul de cinci stele care nu doarme iarna

Autor: Ioana Matei Postat la 12 mai 2025 86 afişări

Real Estate. Un nou sezon pe litoral: hotelul de cinci stele care nu doarme iarna

Primul hotel de cinci stele din judeţul Constanţa prinde contur pe malul Lacului Siutghiol, sub semnătura Nicoletei şi lui Alexandru Manea, cu experienţă în zona imobiliarelor de lux din Capitală. Cu o investiţie de peste 75 de milioane de euro şi în parteneriat cu Radisson Blu, proiectul îmbină ospitalitatea premium cu viziunea branded residences. Este, totodată, pariul lor pentru un litoral activ tot anul şi o piaţă imobiliară matură.

 

Nu vrem să reinventăm roata – vrem să o facem să funcţioneze impecabil, cu un partener de încredere, într-un loc care are nevoie de un nou standard de ospitalitate”, descrie antreprenoarea Nicoleta Manea, cofondatoarea ANG Luxury Properties, dar şi a Monarc Properties, filosofia din spatele celui mai ambiţios proiect hotelier din judeţul Constanţa. Alături de soţul ei, Alexandru Manea, dezvoltă primul hotel de cinci stele din zonă, în parteneriat cu lanţul internaţional Radisson Blu – un proiect care îmbină ospitalitatea de top cu inovaţia în real estate prin introducerea segmentului branded residences. După ani de activitate în zona de real estate de lux, Nicoleta şi Alexandru Manea fac un pas major spre piaţa hotelieră, cu un proiect care promite să schimbe regulile jocului pe litoralul românesc.

Prin Monarc Properties, compania de dezvoltare fondată împreună, cei doi lucrează la implementarea primului hotel de cinci stele din judeţul Constanţa – sub umbrela unui brand recunoscut internaţional: Radisson Blu. „Am simţit că piaţa locală e pregătită pentru acest tip de produs. Ne-am făcut temele, dar şi partenerii noştri internaţionali au venit cu studii şi analize clare. A fost un proces de validare reciprocă – iar concluzia a fost simplă: Constanţa are nevoie de un hotel de cinci stele, deschis 12 luni pe an.” Situat în Mamaia, hotelul va include nu doar camere şi servicii de lux, ci şi cea mai mare sală de conferinţe din judeţ – cu o capacitate de 700 de persoane – şi un spa balneo de 900 de metri pătraţi, gândit pentru funcţionare permanentă, indiferent de sezon. „Radisson Blu din Bucureşti are o rată de ocupare de peste 80%, datorată în mare parte segmentului business. Am vrut să replicăm această sinergie între leisure şi business şi în Constanţa, să oferim o experienţă completă – cu spa, conferinţe, evenimente, relaxare.” Una dintre inovaţiile-cheie ale proiectului este componenta de branded residences – apartamente premium operate în regim hotelier, care oferă investitorilor un produs „la cheie”. „În România nu există încă un ecosistem bine pus la punct pentru property management. Aşa că, în branded residences, totul este operat de hotel: închirierea, mentenanţa, serviciile. Este o soluţie ideală pentru investitorii care vor să-şi plaseze banii fără bătăi de cap.” Clădirile vor fi construite pe malul lacului Siutghiol, într-o zonă liniştită, cu acces la apusuri spectaculoase şi o intimitate rar întâlnită în staţiune. Proiectul include şi terase ample, iar în planul viitorilor ani există şi o marină privată, pentru a completa experienţa de lux. „Ne dorim să oferim o experienţă integrată. Vrem ca omul care ajunge acolo să nu fie nevoit să iasă din resort pentru nimic – să aibă totul la dispoziţie, de la wellness şi dining, la evenimente şi cazare.” Dezvoltarea unui hotel de cinci stele în judeţul Constanţa nu este doar o ambiţie personală pentru Nicoleta şi Alexandru Manea, ci un proiect complex, cu o arhitectură financiară atent construită, un brand internaţional în spate şi o filosofie clară: să redefinească litoralul românesc ca destinaţie viabilă în orice sezon. „Suntem dezvoltatorii proiectului, iar terenul aparţine companiei noastre, Monarc. Am semnat un contract de franciză cu Radisson Blu, ceea ce înseamnă că ne-au predat un brand book extrem de strict – de la designul interior până la comunicarea pe social media”, explică Nicoleta Manea. Colaborarea presupune un grad ridicat de control din partea brandului internaţional, dar şi o responsabilitate pe măsură. Radisson nu intră financiar în proiect, dar supervizează fidelitatea faţă de standardele internaţionale de lux. Investiţia totală depăşeşte 75 de milioane de euro şi implică atât capital propriu, cât şi finanţări externe. „Aportul nostru în teren este de 15 milioane de euro, 20 de milioane vin din partea a două fonduri de investiţii, iar restul, adică peste 40 de milioane, este acoperit prin credit bancar”, spune antreprenoarea. În ceea ce priveşte vânzarea unităţilor din componenta branded residences, strategia e clară: răbdare şi selecţie. Soţii Manea nu se grăbesc să vândă, ci aşteaptă ca proiectul să fie vizibil şi tangibil pentru potenţialii clienţi şi investitori. Apartamentele din branded residences nu sunt doar simple locuinţe, ci vehicule investiţionale pe termen lung. Ele rămân în operare hotelieră şi sunt incluse într-un rental pool comun, care garantează un venit pasiv, indiferent dacă unitatea este ocupată sau nu. „Chiar dacă nu se închiriază apartamentul tău într-o lună, vei primi încasări, pentru că ele vin dintr-un pool comun. Acesta este marele avantaj – investitorul nu are bătăi de cap, dar are siguranţă şi transparenţă.” Într-o piaţă care devine tot mai competitivă şi în care investitorii caută diversificare, familia Manea propune un model matur şi bine ancorat în tendinţele globale. Şi poate cel mai important – o viziune pe termen lung. În paralel, pe segmentul rezidenţial premium din Bucureşti, compania a înregistrat peste 200 de tranzacţii în ultimul an, în valoare totală de 26 de milioane de euro. O performanţă care vine, spune Manea, dintr-un mod diferit de a înţelege piaţa şi relaţia cu clientul. „Suntem singura companie care efectiv tranzacţionează proprietăţi în zona de lux. Nu le-am expus public, tocmai din respect pentru confidenţialitatea clienţilor. Mulţi investitori de top preferă discreţia – şi noi o respectăm.” Ea explică că aceste tranzacţii nu se fac nici repede, nici uşor. Este nevoie de echipă, de consultanţă atentă şi de răbdare. „Echipa noastră nu e formată din simpli agenţi. Sunt oameni care ştiu să facă strategie, care înţeleg investitorul. Odată ce le prezentăm o proprietate, aceştia ştiu că este o oportunitate reală, nu o opţiune la întâmplare.” În 2024, ANG Luxury Properties a vândut cel mai scump penthouse din portofoliul propriu, în valoare de 5 milioane de euro, şi este în discuţii avansate pentru o altă proprietate evaluată la 7,5 milioane de euro – 1.000 mp utili şi 400 mp de terasă. „Clientul poate plăti cash, dar alege să meargă pe finanţare. E mai smart, şi evaluarea confirmă valoarea. Nu vinzi uşor astfel de proprietăţi, dar dacă eşti acolo când clientul are nevoie, dacă ai răbdare, ele se închid.” Provocarea principală? Lipsa proprietăţilor de calitate. În zonele premium ale Bucureştiului – Dorobanţi, Primăverii, Aviatorilor – cererea depăşeşte cu mult oferta, iar cei care nu au investit la timp regretă acum. „Am clienţi care încă îmi spun: «Dacă ascultam când mi-ai spus să iau acea casă în Dorobanţi, azi o vindeam cu 50% mai mult». Sunt locaţii unde preţul nu scade, indiferent de contextul economic. Sunt investiţii sigure.” În 2025, câteva proiecte noi au adus pe piaţă un număr limitat de penthouse-uri, dar şi acestea se epuizează rapid. Nicoleta Manea susţine că este nevoie de dezvoltatori curajoşi, care să creeze produse cu adevărat valoroase în aceste zone centrale. „Nu mai sunt multe terenuri în sectorul 1, ştim asta. Dar exact de aceea trebuie să fim strategici: să construim unde are sens, să investim cu cap. Pentru că, indiferent de fluctuaţiile de moment, aceste proprietăţi îşi păstrează valoarea.” În ciuda incertitudinilor economice, piaţa de lux nu dă semne de slăbiciune. Dimpotrivă, preţurile au crescut cu aproximativ 20% faţă de anul trecut, iar oferta rămâne extrem de limitată. „Sunt foarte puţine proprietăţi şi nu există motive reale pentru o scădere de preţ. Clienţii educaţi înţeleg asta. Sigur, mai sunt şi cei care speră că vor cumpăra mai ieftin dacă aşteaptă, dar realitatea nu confirmă această strategie.” În ceea ce priveşte planurile de viitor, Nicoleta spune clar: focalizarea rămâne pe finalizarea şi livrarea proiectului Radisson Blu & Residences din Mamaia, dar fără a lăsa deoparte ADN-ul companiei care a dus-o aici. „ANG trebuie să rămână acolo unde îi e locul. Este businessul care m-a format şi care mă defineşte. E un business exigent, pentru că şi clienţii noştri au aşteptări mari. Avem nevoie de oameni conştienţi de responsabilitatea pe care o presupune consultanţa de lux.”  

 

Carte de vizită: Nicoleta Manea, cofondatoare, ANG Luxury Properties & Monarc Properties, fondatoare, Nestelli

1. Nicoleta Manea este cofondatoare şi managing partner al ANG Luxury Properties, companie pe care o conduce din 2012 alături de soţul său, Alexandru Manea; cei doi dezvoltă împreună şi afacerea Monarc Properties, sub care şi-au propus să dezvolte hotelul din Mamaia. Absolventă a Facultăţii de Drept, Nicoleta a ales să îşi urmeze vocaţia antreprenorială în domeniul imobiliar de lux, construind în peste un deceniu una dintre cele mai performante agenţii specializate în proprietăţi premium din nordul Bucureştiului.

2. Sub conducerea sa, ANG Luxury Properties a intermediat numeroase tranzacţii de referinţă pe piaţa rezidenţială, cumulând peste
150 de milioane de euro în listări active şi peste 15 milioane de euro în vânzări anuale.

3. În 2023, Nicoleta şi-a extins activitatea lansând Nestelli, un brand de bijuterii creat pentru a oferi o experienţă diferită în zona de jewellery shopping, exprimându-şi astfel latura creativă şi atenţia pentru detaliu.

 

Trei întrebări şi răspunsuri din interviul cu Nicoleta Manea

1. Cum răspundeţi provocării sezonalităţii de pe litoralul românesc?

Am gândit tot proiectul pentru funcţionare 12 luni pe an – nu doar pentru sezonul de vară. Piscina infinity va putea fi folosită şi iarna, spa-ul va fi un balneo-spa pentru tratamente şi recuperare, iar sala de conferinţe, cea mai mare din judeţul Constanţa, este modulară şi gândită pentru evenimente corporate şi private, de la team buildinguri la nunţi. Ne-am inspirat din modelul Radisson din Bucureşti, unde ocuparea de 80% este dată de zona business. Vrem să replicăm această logică şi în Mamaia.

2. Ce este componenta de „branded residences” şi cui i se adresează?

Este o componentă premium, rar întâlnită în România, care le permite investitorilor să achiziţioneze apartamente operate de lanţul hotelier. Asta înseamnă că nu trebuie să îţi baţi capul cu închirierea, mentenanţa sau găsirea unui property manager – totul este gestionat de hotel. În plus, toate unităţile sunt integrate într-un sistem de tip rental pool: chiar dacă apartamentul tău nu e închiriat o lună, primeşti încasări din totalul veniturilor generate de întregul ansamblu.

3. Când vor fi scoase la vânzare primele unităţi şi care este strategia de preţ?

Nu ne grăbim să vindem. E un produs de cinci stele, de aceea vrem ca oamenii să poată vedea şi atinge calitatea pe care o oferim. Vom lansa 20–25 de unităţi spre vânzare imediat ce obţinem autorizaţia de construcţie.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.