Casa pentru doctori: Dezvoltatorii fac orice ca sa vanda - GALERIE FOTO

Postat la 29 iunie 2009 90 afişări

Intr-o piata rezidentiala cu tranzactii care pot fi numarate pe degete pentru majoritatea ansamblurilor rezidentiale, dezvoltatorii si brokerii imobiliari cauta diferite metode pentru a-si vinde locuintele. Abordarea unei comunitati profesionale este cea mai noua dintre solutii.

Buna ziua. Ma numesc Anca si sunt din Ploiesti. As dori sa aflu mai multe despre oferta privind comunitatea medicala. Sunt farmacist.” Astfel suna unul din cele cateva e-mail-uri primite intr-una din zilele trecute de Nir Shmoul, VP business development al Gindi Investments, companie care a anuntat dezvoltarea G ViTown, un complex cu 324 de apartamente in zona Vitan din Bucuresti. Intregul proiect ar urma sa fie gata in 2012, iar deocamdata a fost scos la vanzare doar primul bloc, cu 81 de apartamente. Dezvoltatorul a ales o tactica inedita de promovare a ofertei: tintirea unei bresle profesionale, respectiv a comunitatii medicale.

“Poate toti stiu sa deseneze, sa construiasca si sa mobileze o locuinta. Am avut nevoie de o alta abordare si am ales ideea de a locui cu cei din aceeasi breasla”, spune Nir Shmoul, care sustine ca a trimis circa 20.000 de oferte catre personalul medical, compania participand la seminarii de profil si trimitandu-si agentii in farmacii si spitale. Oferta catre membrii comunitatii medicale a constat in primul rand intr-o reducere de pret, de 12-15% fata de preturile generale, locul de parcare fiind inclus in pret. S-a ajuns astfel la un pret final de aproximativ 75.600 de euro pentru o garsoniera si de aproximativ 84.000-89.000 pentru un apartament cu doua camere, adica circa 1.373 de euro pe metru patrat. “Nu avem cel mai bun pret, dar noi vindem o proprietate si posibilitatea de a sta cu cei din breasla ta. Spre exemplu, au venit impreuna la showroom-ul nostru trei cupluri tinere de farmacisti interesate sa achizitioneze trei apartamente”, spune reprezentantul dezvoltatorului israelian in legatura cu faptul ca preturile din G ViTown sunt similare sau chiar mai ridicate comparativ cu cele ale altor locuinte ce se vor livra in perioada imediat urmatoare. Prima faza a proiectului Gindi ar urma sa se finalizeze la 18-20 de luni de la debutul lucrarilor, care nu au inceput inca.

Reprezentantii Gindi sustin insa ca exista aproximativ 100 de persoane care si-au manifestat dorinta de a plati avansul pentru contractarea unei locuinte, dezvoltatorul urmand sa organizeze chiar o tombola pentru acestia, in prima parte a lunii iulie, pentru a selecta cumparatorii locuintelor din primul bloc. “Oferim si posibilitatea unei finantari de 100%; bancile cu care suntem in relatii bune sunt dispuse sa crediteze medicii, deoarece ei au venituri bune”, mai afirma Nir Shmoul. O asemenea tehnica de promovare este buna, in opinia lui Valentin Ilie, CEO al Coldwell Banker Affiliates of Romania, compania cu cel mai mare portofoliu de locuinte intermediate la vanzare. “Promovarea apartenentei la o comunitate, ideea de a locui cu cei din breasla ta, este o tehnica buna si ii va atrage si pe cei din alte categorii aspirationale. Dar trebuie sa ai produsul potrivit”, spune Ilie, in a carui opinie oferta Gindi are cateva inadvertente, de la amplasare pana la preturile pentru niste locuinte aflate inca in stadiul de macheta: “Marketingul conteaza, dar daca nu ai produsul potrivit, nu este de ajuns.”

Tintirea unei categorii omogene de clienti este o metoda noua de promovare a unui complex rezidential, al carei precedent poate fi, spre exemplu, comunicarea realizata pentru proiectul Rasarit de Soare, promovat ca un ansamblu rezidential destinat cuplurilor tinere. Metoda aleasa de PUBLICITATE Gindi poate fi de asemenea inscrisa in ceea ce consultantii imobiliari au mentionat inca de la inceputul acestui an ca fiind tactica principala de atragere a clientilor in actualul context economic - marketingul direct. “Acum se practica marketingul de gherila, este singura optiune: sa ajungi direct la om”, spune Valentin Ilie, oferind ca exemplu ultima tactica de promovare a Citadella Titan, un proiect cu 224 de apartamente care urmeaza sa fie gata in vara. Compania de consultanta a tiparit 50.000 de fluturasi pe care i-a impartit in cutiile postale din cartier, iar rezultatele au fost pana acum pozitive, in opinia consultantului: “Suna telefonul non-stop”.

Abordarea directa a clientilor vine dupa perioada de boom imobiliar, in care doar participarea la un targ de profil si o promovare minima in mass-media sau prin panotaj stradal erau suficiente ca sa aduca potentiali clienti. Scaderea semnificativa a numarului de tranzactii i-a determinat insa pe brokeri sa “sune la fiecare om din baza de date”, dupa cum se exprima la inceputul primaverii unul dintre ei. Noile tactici de promovare au venit si in contextul in care dezvoltatorii, in incercarea de a reduce costurile, au taiat cea mai mare parte a bugetelor de marketing, preferand metode mai directe si mai putin costisitoare, a caror eficienta este insa dificil de evaluat in contextul economic actual.

Programul “Prima casa” ar putea duce la o inviorare a activitatilor de promovare a ansamblurilor rezidentiale, mai ales ca peste 40% dintre locuintele care vor fi terminate in acest an in Bucuresti nu si-au gasit inca un cumparator, in timp ce alte cateva sute, achizitionate initial de catre investitori, au fost scoase la vanzare. “Prima casa” este mentionata si de catre reprezentantii Gindi ca un avantaj in plus al ofertei destinate membrilor comunitatii medicale. “Rata la credit, pe o durata de 25 de ani, ar fi de circa 450 de euro, daca luam in calcul si un credit de nevoi personale de 25.000 de euro (calcule realizate pentru achizitia unui apartament cu doua camere). Tinerii doctori castiga mult mai mult”, spune Nir Shmoul increzator. Ramane insa de vazut daca blocul medicilor va deveni realitate.

Urmărește Business Magazin

/analize/imobiliare/casa-pentru-doctori-dezvoltatorii-fac-orice-ca-sa-vanda-galerie-foto-4605214
4605214
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.