Camelia Ene, CEO&Country Chairman, MOL România

Postat la 18 septembrie 2022 51 afişări

1. Cum aţi defini transformarea digitală în domeniul dvs. de activitate?

Transformarea digitală a început la MOL înainte de pandemie, însă acest moment a accelerat şi mai multe procesele. Digitalizarea reprezintă unul dintre cei trei piloni pe care ne-am construit strategia pe termen lung, pe lângă dezvoltare şi diversificare. Pentru noi înseamnă optimizarea proceselor interne şi eficientizarea interacţiunii cu clienţii. Aş vrea să amintesc rezultatele foarte bune pe care le-am obţinut prin intermediul aplicaţiei MOL myISA - dedicată clienţilor corporativi, MOL Plugee – aplicaţie concepută pentru utilizatorii de vehicule electrice sau aplicaţia MOL Go, care adaugă o varianta virtuală tradiţionalului card MultiBonus. Vom continua să inovăm în această direcţie, asigurând continuitate transformării noastre într-un furnizor de servicii extinse de mobilitate.

2. Cum a stimulat pandemia digitalizarea în cazul companiei pe care o reprezentaţi?

Cum spuneam deja, am fost mereu atenţi la schimbările din societate, astfel încât am demarat procesul de transformare şi digitalizare a companiei înainte de debutul pandemiei, iar ultimii doi ani au confirmat faptul că ne îndreptăm într-o direcţie bună. MOL România este prima companie din industria petrolieră care a lansat un program de loialitate, în urmă cu 17 ani, iar recent am dezvoltat apolicaţia MOLGo care adaugă o variantă virtuală cardului de loialitate MultiBonus. La doar câteva luni de la lansare, acest instrument digital a stimulat creşterea ratei de retenţie a clienţilor loiali cu peste 10%. Un alt exemplu foarte bun este şi MOL Plugee, aplicaţia dedicată utilizatorilor de vehicule electrice dezvoltată de Grupul MOL pe baza unui concept inovator, şi care a fost lansată în România la jumătatea anului trecut. Aplicaţia le oferă utilizatorilor de maşini electrice o nouă soluţie de plată, care ţine cont în primul rând de capacitatea de absorbţie a energiei electrice şi tipul de încărcător şi mai puţin de timpul de încărcare, răspunzând  astfel şi mai bine nevoilor clienţilor.

3. Cum poate deveni digitalizarea un factor de diferenţiere, un avantaj competitiv, în domeniul în care activaţi?

Cred că vor obţine avantaje competitive companiile care reuşesc să anticipeze nevoile clienţilor, le vor putea satisface rapid şi vor reuşi să le personalizeze. În procesul de transformare a MOL dintr-un retailer de produse petrochimice într-un furnizor de servicii complete pentru clienţii aflaţi în mişcare, în acord cu strategia de dezvoltare a Grupului MOL Ă2030 Shape Tomorrow, digitalizarea împreună cu diversificarea portofoliului au un rol cheie. Graţie acestei viziuni, am făcut paşi importanţi şi suntem mai aproape de obiectivul nostru.


Experienţă: În noiembrie 2016, Camelia Ene a preluat funcţia de Country Chairman & CEO MOL România, după aproape 10 ani petrecuţi în cadrul companiei. S-a alăturat echipei MOL România în 2007 în funcţia de Shop Offer Manager, iar trei ani mai târziu a preluat  coordonarea departamentului de marketing, apoi din 2013 a devenit Head of Retail. Este licenţiată în economie în cadrul Universităţii Româno-Americane din Bucureşti şi a absolvit programe de studii aprofundate în domeniul industriei de petrol şi gaze la Thunderbird School of Global Management din Statele Unite.

Domeniile pe care se concentrează în prezent: Strategia companiei vizează în continuare dezvoltarea tuturor segmentelor de business – retail, wholesale, carduri, GPL, lubrifianţi, petrochimie. „Vom continua planurile de investiţii şi, de asemenea, rămânem dedicaţi proiectelor de digitalizare şi electromobilitate, având deja expertiza unor proiecte care au generat rezultate foarte bune”, descrie Camelia Ene câteva dintre priorităţile pentru anul viitor.


4. Care sunt cele mai importante proiecte digitale în care v-aţi implicat şi ce investiţii au fost direcţionate în acestea?

Unul dintre cele mai importante proiecte în care ne-am implicat este NEXT-E, un proiect major de infrastructură, cofinanţat de Uniunea Europeană. La momentul lansării, în 2017, proiectul a  primit din partea Connecting Europe Facility (CEF) cea mai mare finanţare acordată unei iniţiative destinate vehiculelor electrice. Consorţiul proiectului va deţine în total 252 de încărcătoare în şase ţări (Republica Cehă, Slovacia, Slovenia, Croaţia, Ungaria şi România), instalate la o distanţă de 70-80 km de către MOL şi partenerii săi strategici (E.ON, HEP, Petrol, BMW, Nissan). Grupul MOL operează în prezent aproximativ 200 de staţii de încărcare în şase ţări din regiune, prin urmare, în curând şoferii de vehicule electrice vor putea călători confortabil de la graniţa cehă la Marea Adriatică sau Marea Neagră. În România sunt disponibile 27 de staţii de încărcare în staţiile de servicii MOL, iar numărul acestora va creşte pe măsură ce finalizăm construcţia noilor staţii de pe A1 şi A2. 

5. Care sunt top 3 obiective pe care vi le-aţi propus prin prisma digitalizării pentru compania pe care o reprezentaţi?

Eficientizarea proceselor interne şi a interacţiunii cu colegii, optimizarea proceselor logistice, diversificarea portofoliului de produse şi servicii.

6. Care sunt provocările pe care le întâmpinaţi când vine vorba despre transformarea digitală ?

Suntem pregătiţi să transformăm provocările în oportunităţi, drept pentru care continuăm să acordăm o atenţie sporită tendinţelor existente în comportamentul consumatorilor, tocmai pentru a putea oferi o gamă extinsă de produse şi servicii, care să completeze experienţa de călătorie pe care o oferă MOL.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.