Povestea omului care a crea o afacere de miliarde folosindu-se de plantele care se aflau pe lângă casa lui în zona unde s-a născut

Autor: Andra Stroe Postat la 09 iulie 2022 18339 afişări

Povestea omului care a crea o afacere de miliarde folosindu-se de plantele care se aflau pe lângă casa lui în zona unde s-a născut

Antreprenorul francez Olivier Baussan nu a trebuit să caute prea departe ingredientele unui business de succes. Le-a găsit în regiunea natală, Provence, unde a crescut înconjurat de lanuri de lavandă şi livezi de măslini. Aşa a luat naştere brandul L’Occitane, comercializat astăzi pe toate continentele.

Olivier Baussan s-a născut pe 9 decembrie 1925, în Franţa. A urmat cursurile Universităţii din Provence, pe care a absolvit-o cu o diplomă în literatură. La vârsta de 23 de ani a început să producă articole cosmetice care aveau la bază flora specifică regiunii. Odată cu achiziţia unei mici fabrici de săpun, aflată în faliment, în care a investit alături de un prieten chimist, Yves Millou, a reuşit să pună pe picioare un mic business antreprenorial.

A creat compania L’Occitane en Provence în 1976, iar un an mai târziu a deschis un prim magazin în pitorescul orăşel Manosque. În 1992, pe fondul unor dificultăţi financiare, a decis să vândă 90% din companie către The Natural, pentru 40 de milioane de franci, fiind eliminat din board, potrivit business-herald.com. Pentru că problemele au persistat, a fost adus în schemă omul de afaceri austriac Reinold Geriger, care l-a reintegrat în echipa de management, Baussan păstrând o participaţie de 5%.

La patru ani distanţă, a lansat un alt brand premium, de ulei de măsline, Oliviers & Co, mare parte din producţia de ulei comercializată fiind produsă de familii sau mici cooperative, toate urmând acelaşi model de cultivare şi producţie şi concentrându-se pe agroecologie. Tot el a lansat şi brandul de săpunuri Le Petit Marseillais, pe care l-a vândut, în 2006, către Johnson & Johnson.

În iulie 2006 antreprenorul a deschis şi un ecomuzeu în Volx, iar după doi ani a înfiinţat Première Pression Provence, pentru a comemora producătorii de ulei de măsline din Provence.

El se implică activ şi în activităţi filantropice, fiind, printre altele, vicepreşedinte al fundaţiei L’Occitane, o organizaţie caritabilă care se axează pe emanciparea economică a femeilor din Burkina Faso, unde antreprenorul descoperise, în timpul uneia dintre călătoriile sale, untul de shea, pe care l-a şi integrat în cosmeticele companiei, dar şi pe sprijinul persoanelor nevăzătoare. De altfel, în 1997 compania a decis să treacă numele produselor şi în braille pe majoritatea ambalajelor.

În 2009, antreprenorul a primit o medalie de Cavaler al Ordinului de Merit al Agriculturii din partea lui Michel Barnier, ministrul francez al agriculturii, iar în iarna anului 2011 a fost nominalizat de Vanity Fair Hall of Fame pentru munca sa filantropică.

În ultimul an fiscal încheiat în martie, businessul prezent în 70 de ţări a raportat un profit-record de 242 de milioane de euro şi vânzări de 1,78 de miliarde de euro. Pe plan local, brandul a fost adus în sistem de franciză de lanţul de farmacii Sensiblu.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.