Povestea antreprenorului din spatele unuia dintre cele mai puternice branduri de tutun din lume

Autor: Andra Stroe Postat la 30 septembrie 2023 190 afişări

Povestea antreprenorului din spatele unuia dintre cele mai puternice branduri de tutun din lume

Copilăria petrecută în ferma de tutun a tatălui său, privilegiul de a moşteni de la acesta acţiuni într-o companie locală pe care le-a folosit ca investiţie iniţială în propriul business şi un viciu tot mai răspândit l-au ajutat pe antreprenorul Richard Reynolds să transforme compania căreia i-a dat propriul nume într-un gigant, la ora actuală printre cei mai mari producători de ţigarete din lume.

Fiu al unui fermier de tutun din Virginia, Richard Joshua Reynolds a învăţat de mic dedesubturile producţiei de tutun. Peste ani a avut norocul de a moşteni de la tatăl său acţiunile deţinute de acesta într-o companie din regiune, pe care le-a vândut, înainte de a se muta în Winston, North Carolina, pentru a pune bazele propriei afaceri cu tutun, R.J. Reynolds. Prima fabrică a companiei a funcţionat într-o clădire cumpărată de la o biserică protestantă, folosind tehnologii moderne la acea vreme, precum iluminarea electrică.

La începutul anilor 1900 antreprenorul a cumpărat alte două fabrici, compania ajungând să acopere 25% din producţia anuală de tutun de mestecat din America, iar brandul Camel, din portofoliul businessului, cel mai cunoscut din ţară.

În 1917, compania a cumpărat un lot de pământ de 34 de hectare pe care a construit 180 de proprietăţi pe care le-a vândut, la preţ de producător, angajaţilor, dezvoltând astfel un proiect cunoscut sub numele de Reynoldstown.

În 1918, când fondatorul a murit, businessul, ajuns una dintre cele mai profitabile corporaţii din lume - a fost preluată de fratele său, William.

Câteva decenii mai târziu, în 1970, odată cu noile extinderi şi achiziţii compania şi-a schimbat numele în R.J. Reynolds Industries, numele iniţial fiind păstrat la nivel de subsidiară. În ‘85 a urmat un nou rebranding, în RJR Nabisco, în urma fuziunii cu Nabisco Brands, de care s-a desprins însă la un deceniu şi jumătate distanţă. Tot în 1999 businessul a vândut toate filialele externe către Japan Tobacco, iar în 2004, a fuzionat cu filiala americană a British American Tobacco, fiind puse astfel bazele unei noi companii-umbrelă, Reynolds American Inc. În prezent, Reynolds American, Inc. este al doilea cel mai mare jucător de profil din Statele Unite, cu venituri anuale de peste 12 miliarde de dolari.  

Carte de vizită

Richard Joshua Reynolds, fondator, R.J. Reynolds

1. S-a născut în Virginia, în familia unui producător de tutun, de la care a învăţat dedesubturile industriei;

2. A studiat la Bryant & Stratton Business College, în Baltimore;

3. În 1875 s-a mutat în Winston, unde a pus bazele propriei afaceri, business transformat în doar câţiva ani într-una dintre cele mai mari companii din ţară.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.