Ideile de afaceri noi din România sunt tot mai multe şi mai surprinzătoare. Cum reuşeşte o tânără să facă sute de mii de euro în ţara noastră cu o idee care i-a venit dintr-o nevoie

Autor: Ioana Matei Postat la 25 noiembrie 2021 2844 afişări

Ioana Ciumara a intrat în antreprenoriat inspirându-se din nevoile propriilor săi copii. Şi ce poate fi mai important când e vorba despre copilul tău decât siguranţa lui? La 6 ani de la intrarea în business, afacerea cu produse pentru siguranţa copiilor Buy4Baby dezvoltată de antreprenoare s-a dovedit alegerea potrivită şi din punctul de vedere al rezultatelor.

După ce am născut primul copil – probabil că este un clişeu – însă şi eu m-am gândit, la fel ca majoritatea mămicilor, că ar trebui să încep un business acasă. Am realizat că atunci când copiii sunt mici, nu folosim foarte multe produse decât pentru o scurtă perioadă de timp, astfel că ne-am gândit să facem un centru de închirieri de produse de protecţie pentru copii”, descrie antreprenoarea felul în care a intrat în business. 

Afacerea Buy4Baby are drept clienţi ţintă mămicile care caută produse pentru siguranţa copiilor şi are în portofoliu articole precum bariere, bumpere textile moi, benzi moi pentru muchii şi colţuri, acestea putând fi lipite pe suprafeţele care au potenţial de accidentare pentru copii. Compania a fost fondată în 2015 de Ioana Ciumara, care şi-a găsit inspiraţia în nevoile proprii: ea căuta pentru copiii săi bariere de protecţie mai înalte, care să îi protejeze. Primul pas în business a fost închirierea genului acesta de produse.

A început ulterior să importe cantităţi mai mici de produse pe care să le pună spre vânzare în site-ul de închirieri al companiei. În 2018, a sesizat oportunitatea accelerării businessului în zona de vânzări şi a intrat şi pe platforma Marketplace a eMAG. A păstrat de-a lungul timpului şi afacerea de închiriere de articole pentru protecţia copiilor, dar în ultimii doi ani, aceasta a fost afectată de pandemie.

Anul acesta, Buy4Baby a ajuns la o cifră de afaceri de 345.000 de euro până în prezent, iar antreprenoarea previzionează că până la finalul anului vor ajunge la o cifră de afaceri cuprinsă între 430.000 şi 450.000 de euro. „Circa 40% din comenzi vin din platforma Marketplace a eMAG, iar restul, din platforma proprie. Când vine vorba de procentul din vânzări, eMAG generează 20% dintre acestea, în timp ce restul este adus de platforma proprie”, descrie Ioana Ciumara segmentarea vânzărilor, care se desfăşoară exclusiv online.

În prezent, alături de ea lucrează trei persoane ca angajate full-time şi încă o persoană în regim part time.

În ceea ce priveşte planurile de viitor, antreprenoarea spune că şi-au propus să se extindă prin eMAG Marketplace şi pe alte pieţe. Recent au intrat pe piaţa din Ungaria şi vor să ajungă şi pe celelalte pieţe unde este prezent Marketplace-ul eMAG.

De asemenea, spune că îşi doresc ca în continuare să aibă o abordare care să îi apropie de clienţi, în contextul în care părinţii caută să vorbească mai mult atunci când vine vorba să ia o decizie în legătură cu achiziţia unui produs pentru copilul lor – un exemplu în acest sens este o scrisoare pe care ei o scriu de mână şi o trimit clienţilor împreună cu livrarea.

Iar când vine vorba despre sfaturile pentru tinerii care intră în antreprenoriat, spune: „Să se înarmeze cu multă răbdare şi cu putere de muncă. Sunt foarte multe provocări. Evident, contează foarte mult nivelul de la care pleacă persoana respectivă pentru că dacă are tangenţe cu vânzările, cu marketingul, poate îi va fi mai uşor decât mi-a fost mie. Trebuie să existe dorinţă de învăţare, putere să depăşească obstacolele şi, din punctul meu de vedere, este important să asculte şi clientul, pentru a-şi îmbunăţăţi serviciile sau produsele pe care le oferă”.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.