Drumul de la un hobby la o afacere în toată regula. Unei tinere românce i-a venit iedeea în urma unei călătorii în altă ţară

Autor: Mădălina Dediu Panaete Postat la 05 iunie 2025 308 afişări

Alexandra Ghiţă a descoperit uleiul de măsline proaspăt într-o călătorie în Spania şi a decis să aducă şi pe piaţa din România un astfel de produs, iar aşa a luat naştere Olivinity, brand sub umbrela căruia se vând pe piaţa locală, atât prin intermediul magazinului online, cât şi prin prezenţa în băcănii şi alte locaţii, ulei de măsline, miere dar şi coşuri cadou personalizate. Ce urmează pentru unul dintre cele mai tinere branduri gourmet de pe plan local?

Olivinity a început dintr-o experienţă personală, într-o călătorie în Spania. Am gustat acolo pentru prima dată un ulei de măsline proaspăt, direct de la presă. Gustul, textura, diferenţa faţă de ce găseam în supermarket m-au făcut să mă întreb de ce nu putem avea şi noi acces uşor la produse de calitate, autentice, cu trasabilitate clară. Aşa a apărut Olivinity - ca un proiect personal, fondat din nevoia de a aduce mai aproape produse curate, fără compromis”, povesteşte Alexandra. Ea are o experienţă de 25 de ani în domeniul Horeca şi studiat industria. Proiectul antreprenorial a pornit ca un side hustle (o sursă de venit dintr-un hobby – n.red.), dar a crescut constant şi a ajuns să devină focusul principal pentru ea, astfel că astăzi este antreprenoare full-time.

Investiţia iniţială de aproximativ 20.000 euro a vizat în produse, branding, site şi logistică. De atunci, a reinvestit constant din veniturile generate. „Am început cu o selecţie restrânsă de uleiuri de măsline extravirgine, atent alese. Acum avem şi miere crudă, sare de mare neiodată, oţeturi balsamice artizanale, uleiuri de măsline certificate Demeter, sardine, marron glace şi coşuri cadou - toate din surse verificate, naturale şi fără procesări inutile”, punctează ea. Cum a crescut? Prin recomandări şi prin sinceritate, susţine fondatoarea Olivinity.

„Nu am făcut «campanii  agresive», ci am comunicat transparent. Am spus ce oferim, de unde vine produsul, de ce contează. Clienţii au simţit asta şi au revenit”, menţionează ea. De altfel, uleiul de măsline, care are în esenţă o istorie de mii de ani, a devenit în ultimii ani o sursă de inspiraţie pentru mulţi antreprenori care s-au decis să aducă licoarea aurie şi vâscoasă pe meleaguri locale. Alături de uleiul de măsline, antreprenorii au cercetat şi alte produse gourmet asttfel că astăzi această nişă are un punct solid de plecare. De altfel, anul trecut a fost unul de consolidare pentru multe businessuri, aşa cum este şi cazul Olivinity.

„Ne-am extins gama de produse, am crescut segmentul de cadouri gourmet, am intrat în colaborări corporate şi am ajuns la tot mai mulţi clienţi recurenţi”, punctează Alexandra Ghiţă. Produsele pe care le aduce de peste hotare se găsesc online pe olivinity.ro. dar şi  în câteva bacănii şi locaţii din Bucureşti şi în ţară. Produsele cele mai cerute sunt uleiurile Palacio de los Olivos (Picual şi Arbequina), mierea crudă Mel Santa Maria (iarbă neagră, lavandă, castan din Tras-os-Montes) şi coşurile cadou construite personalizat, după cum menţionează fondatoarea Olivinity.

Mai departe, ea îşi propune să aducă în continuare produse autentice, de la mici producători care pun accent pe calitate, nu pe volum. „Ne concentrăm pe rafinarea experienţei online şi pe creşterea zonei de B2B – cadouri corporate, HoReCa, parteneriate cu afaceri care împărtăşesc aceleaşi valori şi degustări de ulei de măsline pe care deja le facem însă dorim să le extindem la nivel naţional”.

Conform antreprenoarei, clienţii sunt persoane care îşi doresc produse curate, de origine sigură, şi care nu mai vor să cumpere „după ambalaj”. „Mulţi sunt oameni educaţi gastronomic sau pur şi simplu atenţi la ce consumă. Avem şi companii care aleg Olivinity pentru cadouri cu sens”.

Despre lecţiile învăţate, Alexandra crede că dacă rămâi fidel viziunii tale, ai de câştigat. „Nu e uşor să ţii linia dreaptă, mai ales când piaţa merge adesea pe volume, nu pe calitate. Dar clienţii care te aleg o fac cu încredere şi revin. E un business care creşte sănătos”. Şi în acelaşi ritm vede şi următorii ani, astfel că nu vrea să transforme Olivinity un brand de volum, cu un reper în zona gourmet. Magazinul brandului Olivinity, operat de societatea Master Software Delivery SRL, a raportat la Ministerul Finanţelor o cifră de afaceri de 641.000 de lei în 2023. „În 3-5 ani vrem să aducem şi mai multe produse autentice, să dezvoltăm gama gourmet şi să rămânem un business sănătos, echilibrat şi respectat”, conchide antreprenoarea.  



Cinci idei de afaceri de la zero

Izvorul ideilor de business nu seacă niciodată, iar asta o demonstrează atât noile, cât şi vechile generaţii de antreprenori. Ziarul Financiar a pornit în căutare de idei proaspete de afaceri, într-un proiect susţinut de Banca Transilvania, menit să pună în lumină spiritul antreprenorial al României de astăzi. Găsiţi mai jos o selecţie de businessuri pornite de la zero şi mai multe proiecte similare pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero.

Amis de la Fête – magazin cu brânzeturi şi vinuri

Fondatori: Oana Moşanu şi Aurelien Marie

Prezenţă: Bucureşti

Cifra de afaceri 2024: 300.000 de euro

Estimare cifră de afaceri 2025: plus 10% faţă de 2024

Plan de dezvoltare: deschiderea de noi magazine


Poartă-mă cu flori – haine sustenabile

Fondatoare: Elena Stanciu

Investiţii: 2.000 de euro

Portofoliu: şosete, rochii, tricouri etc

Prezenţă: online şi magazine fizice

Cifră de afaceri 2023: 15.500 de lei


BogCar Quality – complex de carting de agrement

Cofondatoare: Aura Tudor

Locaţie: comuna Independenţa, jud. Galaţi

Număr karturi: 26

Valoare investiţie nerambursabilă: 1,6 mil. lei


Dognomz – mâncare pentru câini

Fondatori:  Lavinia şi Mihai Toma

Investiţie iniţială: 25.000 de euro

Număr clienţi de la înfiinţare: peste 140

Preţ abonament mâncare: de la 400 de lei


I love cakes – cofetărie

Fondatori: Mihaela Ruxanda şi soţul ei

Investiţie iniţială: 15.000 de euro

Cifra de afaceri 2024: 200.000 de euro

Plan de dezvoltare: extinderea capacităţii de producţie



ZF şi Banca Transilvania au lansat PROIECTUL AFACERI DE LA ZERO, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.