Cum a transformat o antreprenoare un business de import într-o isterie mondială

Autor: Andra Stroe Postat la 10 aprilie 2022 6956 afişări

Cum a transformat o antreprenoare un business de import într-o isterie mondială

De numele antreprenoarei daneze Winnie Liljeborg se leagă cel al binecunoscutului brand de bijuterii Pandora. Ce a dus la succesul din prezent al companiei?

Născută în Danemarca, Winnie Liljeborg este una dintre cele mai bogate femei din ţara sa. Ea a pus bazele afacerii care avea să îi aducă acest statut în 1982, avându-l alături pe Per Enevoldsen, de profesie aurar, cu care s-a şi căsătorit ulterior. Businessul a pornit cu un mic magazin în Copenhaga, iar pentru a avea în permanenţă un portofoliu de produse atractiv, cei doi călătoreau adesea în Thailanda, în căutarea de noi modele de bijuterii pentru import. Treptat, cererea a început să crească, aşa că în 1987 antreprenorii au decis să opereze spaţii mai mari de retail. Totodată, fondatorii au decis să coopteze în echipă şi un designer, pentru a crea propriile modele de accesorii.

Producţia a început la doi ani distanţă, într-un atelier thailandez. Una dintre cele mai importante borne din istoria companiei a fost atinsă în anul 2000, odată cu lansarea charmurilor Pandora şi a brăţărilor-suport, un concept îmbrăţişat instantaneu de public, şi care a condus la o evoluţie rapidă a businessului, urmată de expansiunea internaţională. În 2003, compania a intrat în Statele Unite, iar un an mai târziu s-a extins pe pieţele din Germania şi Australia.

Pentru a putea creşte capacitatea de producţie, în 2005 antreprenorii au deschis o fabrică pe şase etaje în Thailanda, rămasă şi în prezent una dintre cele mai importante facilităţi ale companiei. La un an distanţă, fondul de investiţii cu capital privat Axcel a cumpărat 60% din afacere. În 2008 şi 2010 a urmat deschiderea unor noi unităţi de producţie. În 2021, veniturile companiei cu sediul în Glostrup, Danemarca, s-au ridicat la 3,5 miliarde de dolari, cele mai mari din istoria businessului, potrivit Forbes.

Astăzi, produsele Pandora sunt comercializate în 100 de ţări de pe şase continente, businessul având un număr de 7.700 de centre de vânzare, inclusiv 2.600 de unităţi de tip conceptstore, potrivit informaţiilor disponibile pe site-ul companiei. Liljeborg şi fostul său soţ, Enevoldsen, au împreună un fiu, Christian. Cei doi au divorţat în 2008. În prezent, antreprenorarea trăieşte în oraşul danez Roskilde şi are o avere estimată la circa 4 miliarde de coroane daneze (aproximativ 500 de milioane de euro), după o donaţie de aproape

1 milion de coroane, efectuată în urmă cu doi ani.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.