Ce-şi mai cumpără românii: aparate foto, televizoare, tablete şi smartphone-uri

Postat la 18 august 2012 154 afişări

Pe piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată din România, singurul sector care a înregistrat o creştere de două cifre (19,2%) în al doilea trimestru faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut a fost sectorul foto, reiese dintr-un studiu al GfK TEMAX România / GfK Retail and Technology.

Sectorul electronicelor şi cel de telecom au crescut uşor, în timp ce piaţa de IT şi cea de imprimante şi multifuncţionale au fost în scădere. Cele mai mari pierderi s-au înregistrat pe piaţa electrocasnicelor mici şi pe cea a electrocasnicelor mari, cea din urmă înregistrând o rată de scădere de două cifre. Cumulat, valoarea înregistrată de toate sectoarele monitorizate de GfK a fost cu 2,5% sub cea din al doilea trimestru al lui 2011.

Foto: Vânzările sezonului de vară

Vânzările de vară au fost foarte bune pentru produsele foto, situaţie reflectată într-o creştere de 19% faţă de acelaşi trimestru al anului trecut. Vânzările de camere foto digitale şi rame foto digitale au ajuns la valoarea de 12 milioane de euro.

Cu o rată de creştere de două cifre, camerele cu lentile interschimbabile sunt cel mai de succes segment în acest moment. Valoarea generată de aceste dispozitive în ultimele trei luni a fost de aproximativ 5 milioane de euro. În special modele entry level din cadrul segmentului de D-SLR sunt foarte atractive pentru consumatorul român. Produsele hibrid - camerele mirror less - şi-au dublat vânzările în valoare faţă de anul trecut, însă volumele sunt încă foarte mici. Atunci când vine vorba de camere cu specificaţii mai bune, alegerea consumatorilor se îndreaptă către D-SLR-uri şi compacte high-end.

Rata de creştere pentru segmentul compactelor a fost una moderată. Vestea cea bună este că, odată cu lansarea de noi modele, eroziunea de preţ nu a mai fost vizibilă.

Imprimante şi multifuncţionale: Multifuncţionalele laser rămân pe poziţii

Piaţa de imprimante şi multifuncţionale rămâne stabilă în jurul valorii de 7 milioane de euro în al doilea trimestru al anului 2012, înregistrând o uşoară scădere de 2,9% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului anterior. Această performanţă a fost asigurată de creşterea pieţei de multifuncţionale laser cu precădere în segmentul de consumatori casnici. Piaţa de inkjet pierde tot mai mult teren în faţa echipamentelor ce încorporează technologia laser, însă ponderea sa este încă mare în totalul pieţei echipamentelor de birou.

Pentru a depăşi stagnarea stabilită în apropierea valorii de 7 milioane de euro pe trimestru, sunt necesare instrumente de impulsionare a consumului în ambele segmente de piaţă, atât în cel casnic cât şi în cel business-to-business.

Electronice: Televizoarele salvează piaţa

În cel de-al doilea trimestru din 2012, vânzările de electronice au crescut cu aproximativ 3%, ajungând la 58 milioane de euro. Creşteri semnificative ale vânzărilor s-au înregistrat pentru principalul declanşator al creşterii pe piaţa de electronice - televizoarele cu ecran plat. Ratele de creştere de două cifre întregistrate pe aceasta piaţă au fost susţinute de promoţii, corelate în special cu evenimente specifice, precum Campionatul European de Fotbal.

Piaţa de televizoare a reuşit să genereze valoare adăugată şi prin trecerea de la LCD la LED. Mai mult de jumătate din totalul vânzărilor din acest an au fost făcute cu modele LED.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/comert/ce-si-mai-cumpara-romanii-aparate-foto-televizoare-tablete-si-smartphone-uri-9958606
9958606
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.