Sfârşitul unei ere: Continental Automotive se transformă în Aumovio. Grupul german, altădată lider al industriei auto, s-a divizat
La mai puţin de patru ani după ce divizia Powertrain a fost desprinsă şi redenumită Vitesco – companie ulterior preluată de Schaeffler – grupul german Continental face un nou pas decisiv în restructurarea sa. Divizia Automotive, cu 92.000 de angajaţi la nivel global şi vânzări de aproape 20 mld. euro în 2024, a fost transformată în Aumovio, o companie independentă ce urmează să fie listată la Bursa din Frankfurt în septembrie 2025.
Decizia marchează sfârşitul unei epoci pentru Continental, unul dintre cei mai mari angajatori privaţi din România, cu circa 20.000 de salariaţi. Din aceştia, 13.000 vor lucra de acum sub brandul Aumovio, în unităţile de la Braşov, Iaşi, Sibiu şi Timişoara. Restul angajaţilor români rămân în celelalte divizii Continental – inclusiv ContiTech, despre care presa internaţională scrie că ar putea fi şi ea separată sau vândută în anii următori.
„Aceeaşi pasiune, o nouă identitate – ziua de astăzi marchează începutul unei noi ere”, a spus Liviu Bălan, Head of Country Aumovio în România, subliniind că locaţiile locale sunt „digitalizate, inovatoare şi cu competenţe extinse”.
Aumovio îşi propune să devină un „Automotive Powerhouse” agil, orientat spre software, mobilitate conectată şi conducere autonomă.
Cu patru centre de cercetare şi dezvoltare în România şi două unităţi de producţie, compania va continua să dezvolte senzori, sisteme de afişaj, soluţii de frânare şi platforme electronice pentru maşinile definite de software.
Philipp von Hirschheydt, CEO al Aumovio, descrie strategia drept una bazată pe „creativitate, viteză şi o reţea globală sinergetică”, cu accent pe China ca piaţă de creştere şi pe tehnologii ce vor câştiga pondere în valoarea per vehicul.
Pe plan local, Continental a reprezentat în ultimele două decenii un simbol al investiţiilor germane în industria auto. Cei 20.000 de angajaţi plasaţi în Timişoara, Sibiu, Braşov şi Iaşi au transformat România într-un hub de inginerie şi producţie, cu o contribuţie semnificativă la exporturi şi la ecosistemul IT&C.
Transformarea în Aumovio înseamnă o repoziţionare: 13.000 de angajaţi trec direct în noua companie, iar rolul României devine unul strategic în dezvoltarea de software, testare şi producţie de sisteme electronice. „Locaţiile noastre sunt pregătite pentru viitor”, spun oficialii, dar viitorul aduce şi întrebări: ce se va întâmpla cu restul diviziilor Continental? Şi cât de stabilă este această structură, dacă valul de restructurări va continua?
Pentru piaţa românească, anunţul marchează sfârşitul brandului Continental Automotive, care a fost asociat timp de 25 de ani cu dezvoltarea ingineriei auto locale. În acelaşi timp, Aumovio aduce o promisiune: mai multă autonomie, mai mult software, mai multă inovaţie.
Cu toate acestea, în fundal se conturează o realitate mai puţin optimistă: desfiinţarea treptată a structurii monolitice Continental, cândva un gigant industrial european, şi fragmentarea sa în entităţi separate, fiecare dependentă de succesul propriu. Pentru România, acest lucru înseamnă atât oportunităţi – de a atrage proiecte noi, high-tech –, cât şi riscuri, dacă piaţa globală se contractă sau dacă alte divizii vor fi scoase la vânzare.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













