Cum poate România să iasă din impasul economic şi să creeze o economie puternică. Ce putem învăţa din strategia japonezilor după Al Doilea Război Mondial care a ajutat ţara să se ridice din ruine. Cum au acţionat? VIDEO

Autor: Iulian Tenchiu Postat la 11 octombrie 2025 15 afişări

Cum poate România să iasă din impasul economic şi să creeze o economie puternică. Ce putem învăţa din strategia japonezilor după Al Doilea Război Mondial care a ajutat ţara să se ridice din ruine. Cum au acţionat? VIDEO

Într-un context economic marcat de incertitudini şi provocări, mediul de afaceri românesc este îndemnat să adopte o strategie colaborativă, inspirată din modelul Japoniei postbelice. Soluţia propusă vizează cooperarea între antreprenori, consultanţi şi investitori, pentru a construi împreună o economie solidă şi competitivă.

„Şansa noastră pentru a merge înainte este să facem ca în economia japoneză după al 2-lea război mondial. Trebuie să investim unii în alţii. Antreprenorii trebuie să investească în unii, în alţii. Con-consultanţii trebuie să caute ca arhitecţi, să consilieze antreprenorii, să-i pună la masă, să facă afaceri împreună şi să aducă investitori”, a declarat Adrian Bulboacă, managing partner, în cadrul casei de avocatuă Bulboacă & Asociaţii.

Mesajul lui Adrian Bulboacă subliniază nevoia unei abordări sistemice, în care consultantul economic devine un „arhitect” al colaborării, capabil să conecteze antreprenorii, să genereze proiecte comune şi să atragă capital. Acest tip de parteneriat strategic ar putea fi cheia consolidării economiei româneşti pe termen lung, în lipsa unor reforme rapide şi coerente.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.