Reţeta unui plus de 60%
Agenţia de marketing şi tehnologie Ideologiq a bifat o creştere de 60% a cifrei de afaceri anul trecut, ajungând la 4,5 milioane de euro. Faţă de 2023, ritmul de creştere a fost accelerat de o serie de investiţii strategice şi de consolidarea relaţiilor cu partenerii.
Creşterea de 60% înregistrată anul trecut nu a fost întâmplătoare, spune Adrian Apostol, fondator şi partener Ideologiq ci „rezultatul unui mix strategic de factori esenţiali: o echipă bine sudată, capabilă să livreze rezultate remarcabile pe termen lung, decizii asumate în momente-cheie şi o strategie de expansiune bine calibrată. Am încheiat anul 2024 cu o cifră de afaceri de aproximativ 4,5 milioane euro. Comparativ cu 2023, ritmul de creştere a fost accelerat de o serie de investiţii strategice şi de consolidarea relaţiilor cu partenerii noştri. Am demonstrat că, printr-o viziune clară şi execuţie disciplinată, putem susţine un ritm alert de dezvoltare şi în anii următori.”
Industria farmaceutică, cea auto şi sectorul financiar au fost principalele motoare de creştere anul trecut, fiecare înregistrând evoluţii semnificative. Expansiunea în aceste domenii, spune Adrian Apostol, nu a fost un simplu joc al circumstanţelor, ci consecinţa firească a unei strategii bine definite şi a unei expertize consolidate pe parcursul a peste un deceniu. Familiaritatea cu specificul acestor industrii a permis echipei să anticipeze schimbările din piaţă, să adapteze soluţiile oferite şi să capitalizeze oportunităţile emergente.
Planurile pentru anul în curs vizează îmbunătăţirea serviciilor, optimizarea proceselor şi diversificarea soluţiilor. De-a lungul celor 17 ani de existenţă, de la înfiinţare şi până în prezent, cea mai importantă investiţie, spune Adrian Apostol, a fost în oameni. Dacă la început firma avea trei angajaţi, echipa cuprinde acum în jur de 40 de angajaţi şi colaboratori. „Suntem convinşi că succesul pe termen lung depinde de o echipă bine pregătită, motivată şi aliniată la valorile noastre. În acest sens, am alocat resurse semnificative atât pentru dezvoltarea profesională a colegilor noştri, prin programe de training şi specializare, cât şi pentru atragerea de talente noi. Achiziţia de talente a fost o prioritate strategică, într-o piaţă competitivă în care diferenţa este făcută de expertiza şi viziunea echipei. Am recrutat specialişti cu experienţă în domenii-cheie. Scopul acestor investiţii este clar: să ne consolidăm poziţia pe piaţă, să ne extindem capabilităţile şi să oferim clienţilor soluţii din ce în ce mai performante.”
În piaţa dinamică a marketingului digital, oportunităţile se reflectă în creşterea continuă a cererii pentru soluţii complete, adaptate tuturor aspectelor marketingului şi comunicării online. La Ideologiq, spune Adrian Apostol, clienţii caută din ce în ce mai mult o abordare holistică, care să acopere totul – de la strategie şi creaţie, până la campanii de social media, dezvoltare de magazine online sau aplicatiii, optimizare SEO şi analiza de date. Această tendinţă permite dezvoltarea de parteneriate durabile şi extinderea portofoliul de servicii. „Totuşi, mediul digital este caracterizat de un grad ridicat de imprevizibilitate. Schimbările rapide în algoritmi, evoluţiile tehnologice şi fluctuaţiile comportamentului consumatorilor impun o adaptabilitate constantă şi strategii flexibile. Această lipsă de predictibilitate necesită monitorizare permanentă şi ajustări rapide, elemente esenţiale pentru a menţine performanţa campaniilor şi pentru a răspunde prompt noilor provocări”, punctează antreprenorul.
Firma are activităţi în pieţele din regiunea SEE-CEE, în special în România, Moldova, Grecia, Cipru, Croaţia, Slovenia, Bulgaria, Ungaria şi Serbia. Dintr-o perspectivă regională, Ideologiq exportă know-how şi tehnologie în Europa de Sud-Est, şi livrează servicii utilizând resurse locale. Pentru clienţii cu filiale în regiune, acest lucru se traduce prin faptul că expertiza locală pune în practică tehnologie internaţională.
Pe plan local, explică Adrian Apostol, piaţa de marketing digital se distinge printr-o dinamică intensă şi o structură fragmentată, caracterizată de o concurenţă acerbă şi de prezenţa numeroaselor agenţii care oferă o gamă diversificată de servicii. Acest mediu competitiv stimulează inovaţia, determinând jucătorii să se reinventeze constant, să investească în tehnologie şi să adopte soluţii personalizate pentru a-şi consolida poziţia. „Rezultatul este un ecosistem în care adaptabilitatea şi creativitatea sunt esenţiale, iar succesul depinde de abilitatea de a integra strategiile digitale cu nevoile specifice ale clienţilor.”
Industria de comunicare a cunoscut transformări semnificative în ultimii ani, cu repere esenţiale precum criza economică din 2008 şi pandemia din 2020-2021, povesteşte antreprenorul. Criza din 2008 a impus companiilor să regândească complet strategiile, punând accent pe inovaţie şi pe gestionarea riscurilor financiare într-un context de incertitudine accentuată. În mod similar, pandemia a accelerat procesul de digitalizare şi a forţat adaptarea rapidă la un mediu de afaceri în continuă schimbare, unde flexibilitatea a devenit esenţială pentru supravieţuire.
În acest context provocator, cei care nu au reuşit să se adapteze au înregistrat scăderi semnificative sau, în cazuri extreme, au dispărut de pe piaţă. „Noi, însă, am ales să investim consistent în capitalul uman şi în acumularea de know-how, considerând aceste elemente ca fiind fundamentale pentru a transforma crizele în oportunităţi de evoluţie. Chiar dacă riscurile erau substanţiale, strategia noastră de a consolida echipa şi de a dezvolta expertiza internă s-a dovedit câştigătoare.”
Urmărește Business Magazin

Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro