Producători români la raft. Moş Iosif, o mică fabrică din Constanţa ce realizează preparate din carne: „După şase ani de tratative şi discuţii, am reuşit în 2020

Autor: Florentina Niţu Postat la 04 octombrie 2020 611 afişări

Moş Iosif, un mic atelier de procesare a cărnii din localitatea Cumpăna, judeţul Constanţa, cu o prezenţă de aproape două decenii pe piaţă şi pornit iniţial ca o fermă de animale, în­ce­pe să-şi pună me­zelurile preparate din ingrediente naturale pe rafturile maga­zinelor Mega Image, după lungi tratative cu retailerul olandezo-belgian.

Producători români la raft. Moş Iosif, o mică fabrică din Constanţa ce realizează preparate din carne:  „După şase ani de tratative şi discuţii, am reuşit în 2020

Moş Iosif, un mic atelier de procesare a cărnii din localitatea Cumpăna, judeţul Constanţa, cu o prezenţă de aproape două decenii pe piaţă şi pornit iniţial ca o fermă de animale, în­ce­pe să-şi pună me­zelurile preparate din ingrediente naturale pe rafturile maga­zinelor Mega Image, după lungi tratative cu retailerul olandezo-belgian.

„După şase ani de tratative şi discuţii, am reuşit în 2020 listarea produselor noastre în Mega Image pe plan local, şi acest lucru s-a întâm­plat doar susţinut de cerinţele le­gis­lative de a introduce pro­du­se locale pe rafturile maga-zi­nelor. Aceasta a fost o pro­vo­care mai mare decât pandemia de COVID-19“, spune Marius Iosif, aso­ciat în cadrul companiei Moş Iosif.

Anterior, produsele se găseau în Auchan, Metro şi Carrefour din Constanţa. Antreprenorul susţine că în prezent România a dat curs procesului de susţinere a producătorilor locali, însă „mai este un drum lung până să reuşim să ne lăudăm cu acest lucru“. 

Marius Iosif are pregătire în domeniul electrotehnicii şi a lucrat vreme de 16 ani ca na­vigator, iar din 2012 pro­du­ce alături de familia sa pre­parate din carne fără adi­ti­vi ori substanţe artificiale, pre­cum pastramă de vită, piept de curcan marinat, cârnaţi de oaie, vită sau capră ori pastramă din piept de raţă.

Acesta o are şi un asociat în business, pe Elena Spiridon, care deţine 50% din acţiuni.

Pentru a produce la nivelul actual, au investit până acum un milion de euro în fabrică, în materialele de producţie, personal şi mentenanţă. „În prezent, firma noastră are o unitate de producţie autorizată DSV cu număr stampila ovală 640, care ne permite să oferim preparate la cel mai înalt grad de igienă, calitate şi siguranţă alimentară.“

„Pandemia de Covid-19 a reprezentat un obstacol în desfăşurarea activităţii noastre, capacitatea de producţie a fost redusă, iar comenzile au oscilat în volum. (...) Pot afirma că a fost o perioadă provocatoare, însă am reuşit să utilizăm tehnologia actuală, astfel ne-am adaptat situaţiei inaugurând magazinul online, de unde consumatorii pot achiziţiona produsele noastre, iar livrarea este gratuită în fiecare zi de joi pentru Bucureşti şi în fiecare zi de vineri pentru Constanţa“, au mai spus reprezentanţii companiei.

Ei adaugă că primii clienţi din mediul online s-au bucurat să descopere produsele tradiţionale din regiunea Dobrogea, preparate de casă, din ingrediente naturale, făcute de o familie de antreprenori români.

Pe lângă desfacerea în magazinul online şi în retail, produsele se găsesc şi în Constanţa şi la Moara Veche, Curtea Brâncovenească, Pinos Trade 2001, Grand, Adivin, Băcănia Madame “Z“, Polar, Ţăranii Dobrogeni, Cămara Mariei, Finest şi Dina-Cumpăna, iar în Bucureşti la Casa cu Gemene, Băcănia Soarelui, Băcănia Companion, Băcănia Veche, Origini şi Ki-Life Natural, potrivit datelor de pe site-ul firmei.

„Ne dorim să livrăm produsele oriunde este posibil, către toţi consumatorii care ne apreciază. Cât despre restaurante sau industria HoReCa, din propria experienţă, pot spune că sunt puţin reticent din cauza preţului de achiziţie. Produsele tradiţionale, prelucrate clasic, datorită timpului îndelungat de procesare (care poate ajunge până la 46 de zile) duce la costuri pe măsură, adică mari“, a menţionat Marius Iosif.

El spune că datorită noilor canale de vânzare se aşteaptă ca cifra de afaceri din 2020 să fie mai bună decât anul trecut, fiind optimişti cu privire la volumul de achiziţie. În 2019, firma a avut o cifră de afaceri de 550.000 de lei, potrivit datelor publice. „Acum se observă deja o creştere în cifre, însă putem confirma abia la finalul anului.“

„În ultimii trei ani am observat o tendinţă de creştere a numărului de băcănii, oamenii sunt tot mai interesaţi de produse naturale, autohtone şi au început să se pună accent pe educaţia alimentară. Noi sperăm ca produsele noastre să ajungă o referinţă pentru ceea ce înseamnă gustul autentic românesc, am adus pe piaţă produse pe care personal ne-am dori să le consumăm în propria casă, zilnic“, a mai spus antreprenorul din Constanţa.

El a adăugat că planurile de viitor ale companiei sunt de a completa gama existentă cu o serie de noi preparate şi speră să introducă o parte din ele până la sfârşitul anului. De asemenea, compania are în plan să livreze în marile oraşe din ţară, dar şi peste hotare.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
constanta,
carne,
mega image

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.