Pasaj ca la Bucureşti: Au inaugurat podul Ciurel dar "au uitat" să asfalteze şi străzile de acces

Autor: Bogdan Alecu Postat la 13 februarie 2021 105 afişări

Pasaj ca la Bucureşti: Au inaugurat podul Ciurel dar "au uitat" să asfalteze şi străzile de acces

Străzile care duc spre pasajul Ciurel sunt pline de gropi şi blocate cu maşini care încearcă să urce spre pod, în condiţiile în care Primăria Capitalei "a uitat" să asfalteze străzile de legătură.

Spre exemplu strada Amilcar Săndulescu. Dacă până în 2019 intrau pe stradă doar cei care mergau spre Agenţia de Mediu sau spre showroomul BDT Ford, în prezent aceasta este principala rută de acces spre Pasajul Ciurel pentru cei care vin dinspre bdul Uverturii şi nu vor să intre pe Şos. Virtuţii, care este mai tot timpul blocată. Strada a fost betonată în urmă cu aproape 20 de ani, însă primăria sector 6 a eliberat mai multe autorizaţii de construcţii pentru noi blocuri în imediata vecinătate, fără a asfalta însă vreo stradă.

Autorităţile române, de la Compania de Drumuri la Primăria Capitalei au un lung istoric de proiecte construite fără logică. Spre exemplu şi Podul de la Calafat Vidin a fost construit cu mult înainte ca drumul spre pod să fie modernizat, iar lucrările la calea ferată spre pod abia au făcut primul pas la finalul anului trecut, la mai bine de şapte de la inaugurarea podului. Mai mult, lucrările la podul peste Dunăre de la Brăila sunt mult mai avansate decât la drumul expres de legătură, iar cea mai amplă lucrare realizată în România în ultimii ani şi cel de-al treilea cel mai lung pod suspendat din Europa va rămâne "obiect de muzeu" timp de un an până când şi drumurile de legătură vor fi gata.

Podul Ciurel este considerată cea mai lipsită de sens investiţie a primăriei Capitalei, în condiţiile în care a costat 50 de milioane de euro iar cele trei benzi pe sens se opresc în străzi desfundate şi pline de gropi. Mai mult, investiţia a fost finalizată fără a demara lucrările la drumul de legătură care ar trebuie să lege pasajul de centura Capitalei şi mai departe de A1 Bucureşti-Piteşti. În plus, pentru "a ajuta" construcţia pasajului, s-au eliberat autorizaţii de construcţii fără vreun plan concret, iar pe unde trebuia construit un drum expres acum sunt multe blocuri şi case astfel încât proiectarea unui astfel de traseu este una şi mai complicată.

Pasajul Ciurel este în prezent cel mai scump şi mai mare proiect de infrastructură din Bucureşti, însă lipsa oricărui plan concret cu privire la drumul expres sau bulevard dintre pod şi centura capitalei îl fac aproape complet inutil. Mai mult, timp de 12 ani de când a demarat proiectul, Primăria nu a demarat concret niciun plan de exproprieri şi nici primăria generală şi nici cea de sector - sector 6 - nu au blocat construcţia de noi imobile pe traseul viitorului drum expres.

Astfel, Primăria a demarat în 2007 proiectul megalomanic de 470 mil. euro din care au construit cea mai scumpă componentă fără vreun drum modern de legătură.

Singura utilitate a pasajului este aceea de a permite celor care vin dinspre Crângaşi să nu mai stea la semafor atunci când fac stânga de pe Virtuţii spre Splai.

Astfel, de la un proiect care avea ca misiune descongestionarea traficului de pe Iuliu Maniu şi Uverturii, în prezent extrem de aglomerate la orice oră, s-a ajuns la un pod extrem de scump, cu o utilitate extrem de limitată în lipsa drumului. O strategie coerentă ar fi fost aceea de a construi întâi drumul spre centură cu nodul rutier aferent şi conexiunea cu A1, astfel încât impactul să fie unul rapid şi ieftin, având în vedere că acesta ar fi avut 8 km lungime.

 

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
bucuresti,
pod

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.