(P) Familia Safir schimbă felul în care este perceput şi consumat puiul românesc şi îşi întăreşte poziţia pe piaţă. Investiţii de 2 milioane de euro în anul financiar 2022.

Postat la 31 mai 2023 72 afişări

(P) Familia Safir schimbă felul în care este perceput şi consumat puiul românesc şi îşi întăreşte poziţia pe piaţă. Investiţii de 2 milioane de euro în anul financiar 2022.

Bucureşti, 30 mai 2023 – Grupul de firme Safir anunţă o cifră de afaceri de 67 milioane de euro pentru anul financiar 2022, ceea ce reprezintă o creştere de 29% faţă de rezultatele anului anterior. Investiţiile făcute în 2022 au fost de aproape 2 milioane de euro, iar planul anului curent de creştere a volumului de business şi de susţinere a investiţiilor este de peste 9 milioane de euro.

George Safir, care împreună cu fratele său, Iulian, conduc afacerea de familie fondată în 1945, explică rezultatele financiare: “Creşterea cifrei de afaceri se datorează dezvoltării reţelei comerciale de distribuţie la nivel regional şi naţional şi diversificării portofoliului de clienţi, pe de o parte, iar pe de altă parte creşterii distribuţiei pe plan naţional şi a vânzărilor produsului Zdravăn Moldovenesc. Grupul de firme Safir devine în pas alert un jucător-cheie pe piaţa produselor din carne cu provenienţă cunoscută, sănătoasă şi de încredere.”

Contextul în care Familia Safir creşte constant spre a deveni marca de carne de pui preferată a românilor este unul foarte favorabil, pentru că datele de la INS arată că preferata consumatorilor români rămâne carnea de pasăre, cu un consum lunar de peste 1,7 kg per capita (date disponibile în decembrie 2022).

Mai mult, tendinţele de pe piaţa cărnii arată că românii aleg tot mai des produse premium, vor carne românească şi vor să ştie provenienţa acesteia.

Analiza categoriei de vârstă cuprinse între 25 şi 45 de ani, urban, educaţie universitară şi peste, arată că în alegerea cărnii de pasăre consumată românii din această categorie se interesează atât de felul în care a fost crescut puiul – de alimentaţia şi de mediul şi durata de trai, cât şi de modul în care procesele tehnologice din abatoare şi din fabricile de preparate sunt prietenoase cu mediul.

Iulian Safir mai spune că a face Familia Safir să fie marca de carne de pui cu creştere lentă preferată a românilor este o “aspiraţie a noastră şi, mai mult, o dorinţă de a oferi gustul şi textura cărnii pe care unii dintre noi ni le mai amintim din curtea bunicii“.

Înspre acest ideal se îndreaptă toate eforturile grupului de firme conduse de fraţii Safir.

Sub marca Familia Safir se comercializează produse din carne sănătoasă, cu gust şi textură mult apreciate de clienţi. Pe întreaga linie de business se lucrează cu responsabilitate şi cu respect pentru consumator.

În cele 7 ferme rurale Familia Safir puii sunt hrăniţi fără coloranţi şi sunt îngrijiţi în condiţii de bunăstare, respectândnormele europene şi oferindu-le un mediu controlat cu un nivel ridicat de biosecuritate. Mai mult, puii din care se prepară produsele Zdravăn Moldovenesc sunt crescuţi în ferme situate lângă pădure, în aer curat, şi sunt hrăniţi zilnic cu mâna pentru a le diminua stresul. Rasa păsărilor din categoria de produse Familia Safir – Zdravăn Moldovenesc este premium, iar hrana lor este fără coloranţi, ceea ce dovedeşte şi culoarea naturală a cărnii. 

George şi Iulian Safir: cum se poate aduce la nivel european o afacere de familie fondată în 1945.

Familia Safir este o afacere de familie din 1945 cu tradiţie antreprenorială construită în jurul binelui. Afacerea se dezvoltă continuu de şapte decenii, pe durata a patru generaţii, şi are impact mare în zona Moldovei, având grijă de comunitatea în care se află (judeţul Vaslui).

Grupul de firme Safir include 4 companii, 7 ferme (care au în total 88 de hale de creştere a puilor) şi 790 de angajaţi, iar sediul central este în Vaslui.

Grupul are propriile facilităţi de prelucrare a cărnii provenite din ferme: abator, fabrică de preparate din carne de pui şi semipreparate de tip craft care foloseşte condimente 100% naturale, propria producţie de furaje, concentrate, cereale extrudate şi full fat soia, o fabrică de făină proteică, precum şi parc auto propriu, pentru distribuţie rapidă în ţară.

Pentru a fi mai aproape de clienţii din zona geografică natală, antreprenorii din familia Safir au decis să deschisă şi câteva magazine în Vaslui şi o rotiserie, pentru care în următorii ani există un plan de expansiune.

George Safir descrie cum a fost gândită structura Grupului: “Am gândit afacerea integrat, de la producţie şi până la distribuţie. Această integrare verticală a afacerilor din Grup este susţinută de specificul fiecăreia dintre cele patru companii, care au activităţi complementare şi sunt gândite a optimiza costurile şi activitatea grupului. “

Cu privire la istoricul prezenţei în piaţă şi la cum este primită carnea de pui care are culoare naturală, neavând coloranţi în furaje, Iulian Safir a adăugat: “Am urmărit cu mare atenţie reacţia consumatorilor la produsele noastre. Am vrut să înţelegem dacă pentru români este cu adevărat important să ştie cum este crescut puiul pe care îl consumă familia sau dacă preţul primează. Deşi suntem competitivi în categorie, am rămas la convingerea cu care bunicul nostru a început afacerea: să oferi altuia ce ai consuma tu şi nimic altceva. Din fericire, consumatorii noştri cunosc bine importanţa nutriţiei cu carne sănătoasă şi gradul de loialitate este foarte mare, ceea ce este extrem de rar, chiar şi pentru o marcă bine stabilită pe piaţă.“

Din cele patru companii din Grupul Safir afacerea responsabilă de creşterea puilor şi cea care gestionează fermele este Sagem, în care s-au investit până în prezent peste 10 milioane de euro.

Cele două ferme din Botoşani destinate creşterii puiului cu creştere lentă sunt certificate IKB şi au singurul certificat din România pentru bunăstarea animalelor - Beter Leven 1*.

Marca Familia Safir are trei categorii principale de produse la vânzare către consumatorul final: Deliciosul de Vaslui, Zdravăn Moldovenesc şi Răsfăţ Românesc.

www.safir.ro

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
familie,
piata,
financiar,
investitii,
pozitie,
carne,
crestere

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.