(P) „Cred că anul acesta putem păstra o creştere puternică, de aproape 80%, a veniturilor pentru parteneri” - interviu CEO Biano.ro Michael Zelinka

Postat la 04 octombrie 2021 32 afişări

După un 2020 plin de provocări şi un 2021 al adaptărilor, una dintre vedetele e-commerce-ului mondial, segmentul home & deco, nu dă semne de încetinire - ba din contră.

Am stat de vorbă despre acest fenomen cu Michael Zelinka, CEO Biano România şi fondator al reţelei Biano, marketplace-uri de produse pentru cămin, prezente în 7 ţări (România, Ungaria, Cehia, Slovacia, Olanda, Portugalia, Brazilia).

Graţie avântului cumpărăturilor online de mobilier şi decoraţiuni, cei de la Biano au perspective de lansare pe 3-4 pieţe noi în perioada următoare.

În interviul următor, antreprenorul originar din Cehia relatează despre perspectiva Biano asupra comerţului electronic home & deco în noile vremuri pandemice, ce stau sub semnul variantei Delta Covid-19 şi despre cum va evolua e-commerce-ul home & deco în trimestrul 4 2021 la nivel mondial.

Cum a afectat răspândirea variantei Delta a Covid-19 magazinele dvs. partenere până acum? Au simţit impactul lipsei de materii prime la nivel mondial ori al preţului crescut al livrărilor de materiale, de exemplu?

Cu siguranţă există un impact asupra lanţurilor de aprovizionare ale partenerilor noştri. Din analizele noastre, efectele principale ar putea fi resimţite abia în primăvara 2022, chiar dacă situaţia s-a îmbunătăţit în vara 2021. Încă nu suntem siguri dacă aceasta este starea finală. Dar dacă ar fi să judecăm după listările de produse pe platformele Biano, de exemplu, vedem un număr din ce în ce mai mare.

Credeţi că magazinele online de produse pentru cămin sunt mai bine pregătite şi echipate pentru a face faţă impactului noii variante Covid? Cum i-aţi ajutat în această privinţă?

Partenerii noştri, magazinele online înregistrate pe platformele Biano, au reacţionat într-un mod foarte rezonabil. În general, şi-au adaptat lanţul de aprovizionare, restructurându-şi oferta în funcţie de disponibilitate.

De asemenea, au înţeles schimbarea din comportamentului clienţilor, acordând, pe cale de consecinţă, o importanţă mai mare vizibilităţii online.

De două ori mai mulţi oameni cumpără mobilier în România pentru că au observat comerciantul/produsul online. La fel de important: cumpărătorii au căpătat şi menţinut experienţa achiziţiilor home & deco online.

În cele din urmă, partenerii noştri au valorificat experienţa încă din primul val al pandemiei, pentru a-şi cârmui mai bine afacerea.

Care credeţi că va fi focusul vizitatorilor Biano în lunile următoare? Ce produse caută clienţii, după mai bine de un an de activităţi majoritar desfăşurate în interior?

Vedem o schimbare extraordinară în comportamentul clienţilor. În România, de 2,5 ori mai mulţi oameni folosesc social media în cercetările lor atunci când cumpără produse home & deco online (o atestă un studiu Kantar şi Google).

În această perioadă, de trei ori mai mulţi oameni din România au căutat recenzii de produse de mobilier, independente, prin comparaţie cu anul 2019.

Vedem tendinţe similare pe platformele Biano şi le abordăm cu instrumente excelente, precum Biano Star - o suită de soluţii pentru partenerii noştri pentru a obţine feedback cu privire la experienţa şi produsele pe care le vând. În aceste demersuri, Biano serveşte ca un partener independent şi imparţial.

Câţi parteneri noi aţi înregistrat pe toate platformele Biano în 2021, comparativ cu 2020?

Vedem o creştere susţinută a numărului de parteneri, de peste 20% de la an la an. Şi, după cum am menţionat, parteneriatele noastre din România sunt din ce în ce mai numeroase.

Care sunt indicatorii de performanţă pe care îi veţi avea în vedere la finele lui  2021?

Bineînţeles că veniturile noastre şi veniturile pe care le aducem partenerilor noştri sunt principalele noastre obiective. Credem că putem păstra o creştere puternică, de aproape 80%.

În plus, cu lansări viitoare, precum Biano Studio, ne vom uita mai mult la coeficienţii de interacţiune a vizitatorilor noştri cu conţinutul de pe platformele Biano.

Biano Studio este parte din funcţionalităţile pe care le veţi lansa? Ce alte instrumente de pe platformele Biano credeţi că vor asigura mai mult trafic şi vânzări pentru partenerii Biano, în trimestrul 4 al acestui an?

Pe platformele Biano aducem o mulţime de instrumente în folosul magazinelor partenere, de pe urma cărora au de câştigat şi vizitatorii noştri, fireşte.

Toate sunt gratuite, iar magazinelor noastre partenere, înregistrate deja sau care doresc să se înregistreze pe Biano, le oferim nu doar aceste instrumente, ci şi ajutor în implementare şi gestionare.

Din categoria tool-urilor deja lansate, avem, în primul rând, Biano Star - un nou mod prin care magazinele home & deco online pot interacţiona cu clienţii lor, un sistem de recenzii din partea clienţilor, care pot încărca si poze cu produsul şi relata mai multe despre experienţele lor cu acele piese achiziţionate, în propriul cămin.

La fel de util, un alt mijloc de-a face cross selling, Biano Button, bazat pe tehnologia proprie creată de echipa noastră, intern, un instrument de inteligenţă artificială (AI).

Avem şi Biano Pixel, un tool de măsurare a performanţei conţinutului, prin care utilizatorilor li se oferă recomandări, cu care chiar doresc să interacţioneze în călătoria lor online în universul home & deco.

În plus, nou-lansatul Biano Studio, un instrument foarte creativ, care-i va motiva pe utilizatori să devină propriii designeri de interior.

Ce alte atuuri ale marketplace-ului Biano credeţi că sunt relevante pentru un retailer online de mobilier?

Echipa Biano înţelege că, pentru a adăuga valoare pe segmentul home & deco online, trebuie să le furnizăm utilizatorilor noştri plusuri exclusive, în procesul de achiziţie. Şi o facem, folosind tehnologia.

Printre multele investiţii pe care le realizăm, noi investim foarte mult în dezvoltare şi îmi permit să aleg 3 produse, disponibile exclusiv la Biano, rezultatele acestei munci de dezvoltare.

Primul - căutarea prin imagini - cel mai sofisticat instrument bazat pe inteligenţă artificială, pentru descoperirea, explorarea şi compararea produselor pentru cămin.

Pixelul Biano este un instrument exclusiv, cu copyright, care duce integrarea partenerilor la nivelul următor şi permite un control mai mare asupra direcţionării utilizatorilor spre produsele retailerilor.

Iar Biano Button este o funcţie revoluţionară, oferită gratuit partenerilor noştri, care le permite partenerilor noştri să folosească motorul nostru de similaritate AI şi, pe cale de consecinţă, le permite clienţilor să exploreze mai multe articole.

Inteligenţa artificială a fost - şi continuă să fie - în centrul inovaţiilor Biano. Cum credeţi că va schimba peisajul online home & deco după 2021?

Cu siguranţă asistăm la o integrare mai profundă a AI în e-commerce-ul home & deco. Această tendinţă va continua.

În zilele noastre este practic imposibil să găseşti o parte din Biano care să nu folosească AI într-o anumită formă.

În plus, intenţionăm să introducem mai multe funcţii centrate pe utilizator, în care AI aduce o valoare enormă.

Vorbind despre peisajul online home & deco, care sunt pieţele dvs. cele mai performante, în ceea ce priveşte veniturile pentru parteneri?

Pieţele din Cehia şi Slovacia rămân dominante, în ceea ce priveşte dimensiunea lor.

Cu toate acestea, pieţele din România şi Ungaria deţin o creştere foarte solidă. Acest lucru este corelat cu mărimea veniturilor partenerilor noştri.

Dar în ceea ce priveşte apetenţa pentru folosirea instrumentelor AI? Împărţirea este aceeaşi?

În general, da - cu cât piaţa este mai mare, cu atât acceptarea instrumentelor AI este mai mare. Vedem unele nuanţe - de exemplu, piaţa din România este mai deschisă să folosească instrumentul de căutare prin imagini decât altele.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
parteneri,
online

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.