Leadership pentru mai multe generaţii: Cum construieşti un loc de muncă motivant pentru toţi angajaţii
Piaţa muncii din România este marcată în prezent de o diversitate generaţională fără precedent, ceea ce face ca motivarea angajaţilor să devină un exerciţiu de echilibru strategic pentru liderii de business. În prezent, patru generaţii coexistă activ în companii, ceea ce face esenţială dezvoltarea unor politici de creştere a implicării, care să răspundă simultan unor seturi distincte de valori, aşteptări şi stiluri de lucru. O perspectivă mai clară asupra nevoilor, priorităţilor şi preferinţelor fiecăreia dintre generaţii este oferită de studiul „Workplace for all. Harta motivaţiei intergeneraţionale la locul de muncă”, realizat de Pluxee România, partenerul global pentru beneficii extrasalariale şi soluţii pentru creşterea implicării angajaţilor, şi Ipsos România.
Diversitatea generaţională în organizaţii. De la Baby-Boomers la generaţia Z
Piaţa muncii din România reuneşte în prezent angajaţi din patru generaţii distincte, fiecare cu valori, comportamente şi aşteptări modelate de contexte economice şi sociale diferite. De la Baby Boomers (născuţi între 1945 şi 1965), la Generaţia X (1966–1979), Generaţia Y sau Millennials (1980–1995) şi până la tinerii din Generaţia Z (1996–2012), companiile se confruntă cu provocarea – dar şi oportunitatea – de a gestiona o forţă de muncă extrem de diversă.
Explorând modul în care organizaţiile pot construi o cultură incluzivă, capabilă să valorifice potenţialul fiecărei generaţii, într-o abordare bazată pe date, raportul oferă companiilor instrumente pentru a transforma diferenţele generaţionale într-un avantaj competitiv sustenabil. Integrarea armonioasă a acestor generaţii nu doar reduce riscurile de conflict intern, ci stimulează inovaţia, colaborarea şi adaptabilitatea în faţa schimbărilor rapide din mediul de business.
Surse de motivaţie pentru angajaţi, în funcţie de generaţie
Factorii care îi motivează pe angajaţii români să fie implicaţi profesional variază în funcţie de generaţie, relevă studiul „Workplace for all. Harta motivaţiei intergeneraţionale la locul de muncă”, însă cele patru generaţii împărtăşesc şi o serie de preferinţe comune, precum dorinţa de a avea un loc de muncă remunerat corect, unde să nu lucreze sub presiune şi să se bucure de autonomie în stabilirea programului.
Pentru reprezentanţii generaţiei Z contează mai mult să lucreze într-un mediu relaxat şi să aibă beneficii precum al 13-lea salariu şi plata orelor suplimentare, în timp ce Baby Boomers apreciază în mod special un mediu de lucru prietenos, care le oferă un sentiment de apartenenţă.
Aşteptările referitoare la beneficiile extrasalariale diferă uşor în funcţie de vârsta angajaţilor. Generaţia Z îşi doreşte un pachet complet care să includă al 13-lea salariu, asigurări de sănătate pentru ei şi familie, asigurare de viaţă, card de vacanţă, pensie privată şi acoperirea costurilor de transport. Generaţia Y valorizează flexibilitatea şi diversitatea, mizând pe asigurări de sănătate, carduri de vacanţă, carduri de masă, pensie privată şi beneficii pentru sănătate şi fitness. Generaţia X are priorităţi similare, dar acordă o importanţă mai mare stabilităţii locului de muncă şi asigurărilor de sănătate. În cazul Baby Boomers, accentul cade pe beneficii precum pensia privată, asigurarea de sănătate şi de viaţă, cardul de vacanţă şi cardul de masă.
Pluxee sprijină incluziunea generaţională prin beneficii flexibile şi personalizate
„Motivarea angajaţilor este un indicator esenţial de performanţă organizaţională. Într-un mediu de business în care lucrează împreună angajaţi aflaţi în etape de viaţă şi de carieră diferite, strategiile de motivare trebuie regândite din perspectiva relevanţei şi a adaptabilităţii. Pentru angajatori, această diversitate generaţională este o oportunitate strategică de a rafina pachetul de beneficii într-o arhitectură flexibilă şi axată pe nevoile reale ale echipelor. Resursele umane devin astfel un catalizator esenţial în proiectarea unui cadru de lucru care să susţină atât retenţia talentelor, cât şi creşterea continuă a implicării angajaţilor”, a declarat Gabor Olajos, Country Managing Director Pluxee România & Bulgaria.
Pentru a susţine companiile în dezvoltarea unei culturi organizaţionale incluzive din punct de vedere generaţional, Pluxee România oferă un portofoliu extins de beneficii extrasalariale adaptate nevoilor diverse ale angajaţilor – de la tinerii aflaţi la început de carieră până la profesioniştii cu experienţă. Printre acestea se numără cardul de masă Pluxee Gusto, cardul de vacanţă Pluxee Turist, cardul Pluxee Cadou, cardul Pluxee Cultura, precum şi platforma de beneficii flexibile MyBenefits.
Acest model permite fiecărui angajat să îşi personalizeze pachetul de beneficii în funcţie de etapa profesională şi personală în care se află, asigurând astfel un nivel ridicat de satisfacţie şi implicare la locul de muncă. De altfel, fericirea şi implicarea angajaţilor pot fi măsurate de companii cu The Happiness Index, instrumentul inovator bazat pe neuroştiinţă, oferit de Pluxee, care furnizează informaţii relevante despre nevoile angajaţilor, pe baza cărora liderii de business pot a crea strategii menite să îmbunătăţească experienţa de lucru a acestora.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













