Între tăieri masive, tarife comerciale şi vânzări în picaj, Volvo reuşeşte imposibilul: Planul de 18 miliarde care a transformat pierderile în profit şi a readus marca suedeză în pole-position pe harta globală a industriei auto

Autor: Andrei Şerbănescu Postat la 23 octombrie 2025 12 afişări

Între tăieri masive, tarife comerciale şi vânzări în picaj, Volvo reuşeşte imposibilul: Planul de 18 miliarde care a transformat pierderile în profit şi a readus marca suedeză în pole-position pe harta globală a industriei auto

Profitul producătorului suedez Volvo Car AB a înregistrat o creştere semnificativă în al treilea trimestru, impulsionat de efectele unui amplu program de reducere a cheltuielilor în valoare de 18 miliarde de coroane suedeze (aproximativ 1,9 miliarde de dolari), informează Bloomberg.

Potrivit datelor publicate joi, profitul operaţional al companiei a urcat la 6,4 miliarde de coroane, depăşind cu mult aşteptările analiştilor, o performanţă impresionantă, mai ales în contextul în care vânzările de autoturisme au scăzut cu 8% în primele nouă luni ale anului.

După revenirea sa la conducerea companiei în aprilie, directorul executiv Håkan Samuelsson a declanşat un plan agresiv de eficientizare menită să readucă Volvo pe traiectoria profitabilităţii. Programul include mii de concedieri şi reducerea accelerată a costurilor variabile şi indirecte, măsuri care, potrivit companiei, „au livrat rezultate mai rapide decât se anticipase”.

Volvo, la fel ca multe alte companii auto, a fost afectată de tarifele impuse de Statele Unite. Fiind controlată de Zhejiang Geely Holding Group Co. din China şi având o parte din producţie în Asia, compania a trebuit să facă faţă şi taxelor de import ale Uniunii Europene pentru vehiculele electrice fabricate în China.

Aceste obstacole au determinat producătorul să mute o parte din producţie în fabricile din Carolina de Sud (SUA) şi Belgia.

Pentru a impulsiona vânzările, Volvo mizează pe noi modele strategice, precum SUV-ul hibrid plug-in XC70, asamblat în uzina din Taizhou (China), destinat iniţial pieţei locale, dar cu potenţial de export ulterior. În plus, compania pregăteşte lansarea oficială, în ianuarie, a modelului complet electric EX60 — succesorul de clasă medie al popularului XC60 — o piesă centrală în strategia sa de electrificare globală.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.