Game Over pentru Temu şi Shein? După ani de expansiune fulgerătoare, noile politici comerciale ale SUA expun slăbiciunile unui model care a mizat pe costuri minime şi exploatarea portiţelor fiscale
Doi dintre cei mai agresivi retaileri online chinezi, Temu şi Shein, se confruntă cu o scădere drastică a numărului de utilizatori în Statele Unite, în contextul noilor bariere comerciale impuse de preşedintele Donald Trump. Tarifele majorate şi închiderea unei portiţe fiscale esenţiale au început să-şi arate colţii, punând frână ascensiunii fulminante a acestor platforme, raportează Financial Times.
Conform datelor oferite de compania de analiză Sensor Tower, Temu a înregistrat o scădere dramatică de 51% a utilizatorilor activi lunar, ajungând la 40,2 milioane între martie şi iunie. Shein, deşi mai puţin afectat, a resimţit şi el reculul, pierzând 12% dintre utilizatorii săi activi, ajungând la 41,4 milioane în aceeaşi perioadă.
Aceste două platforme au revoluţionat comerţul online occidental în ultimii cinci ani, impunând un model de business extrem de agresiv: produse fabricate în China livrate direct consumatorilor americani, fără taxe vamale şi la preţuri de neegalat. Strategia lor a fost alimentată de preţuri de dumping şi campanii masive de promovare pe reţelele sociale, care au dus la o expansiune fără precedent.
Totuşi, schimbările recente în politica comercială americană — inclusiv închiderea unei „portiţe” care le permitea să ocolească taxele de import prin livrarea comenzilor ca pachete individuale — au tăiat serios din avantajul competitiv al celor doi giganţi.
Shein, care visa la listări bursiere internaţionale, a fost blocat de autorităţile de reglementare din SUA şi Marea Britanie. Potrivit Reuters, compania pregăteşte acum o listare la bursa din Hong Kong, însă Shein a refuzat să comenteze atât în privinţa IPO-ului, cât şi a performanţei sale comerciale actuale.
Ascensiunea fulgerătoare a fost urmată, iată, de o corecţie brutală: fără avantajul fiscal şi cu o presiune politică crescândă asupra importurilor chineze, Temu şi Shein par să îşi fi pierdut din magie — şi din clienţi.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













