Familia Mihalescul din Rădăuţi, afaceri de 76 milioane de euro cu distribuitorul de electrocasnice Marelvi. Marelvi deţine depozite în Rădăuţi, Bucureşti şi Deva

Autor: Laurentiu Cotu Postat la 15 august 2021 270 afişări

Distribuitorul de electro­casnice Marelvi Impex din Rădăuţi, judeţul Suceava, controlat de familia de antreprenori locali Mihalescul, a raportat pentru 2020 o cifră de afaceri de 366,6 mil. lei (76 mil. euro), în creştere cu apr­o­ximativ 12% faţa de anul an­t­erior, potrivit calculelor ZF pe baza da­telor de la Minis­te­rul Finanţelor.

Familia Mihalescul din Rădăuţi, afaceri de 76 milioane de euro cu distribuitorul de electrocasnice Marelvi. Marelvi deţine depozite în Rădăuţi, Bucureşti şi Deva

Distribuitorul de electro­casnice Marelvi Impex din Rădăuţi, judeţul Suceava, controlat de familia de antreprenori locali Mihalescul, a raportat pentru 2020 o cifră de afaceri de 366,6 mil. lei (76 mil. euro), în creştere cu apr­o­ximativ 12% faţa de anul an­t­erior, potrivit calculelor ZF pe baza da­telor de la Minis­te­rul Finanţelor. Com­pania a avut anul trecut un profit net de 7,8 mil. lei (1,6 mil. euro), mai mult cu 37% faţă de anul precedent, când Marelvi Impex a realizat un câştig net de peste 5,7 mil. lei (1,2 mil. euro), conform datelor publice. Compania a ajuns anul trecut la un număr mediu de 179 de angajaţi, cu 25 de oameni mai mult decât în 2019. 

Distribuitorul de electrocasnice Marelvi a fost fondat de antre­prenorul local Dumitru Mihalescul acum două decenii şi jumătate, ajungând în pre­zent să dis­tribuie branduri pre­cum Arctic, Beko, Whirl­pool sau Liebherr către aproximativ 500 de magazine, atât in­de­pendente, hiper­marketuri, reţele, ma­gazine online, cât şi pro­du­cători de mo­bilier, potrivit informaţiilor de pe site-ul companiei. Înce­pând din 2016, compania a extins businessul cu o divizie de apa­ratură comercială Liebherr, iar în 2019 a încheiat un parteneriat cu brandul Faber, specialist în domeniul hotelor.

Marelvi deţine depozite în Rădăuţi, Bucureşti şi Deva. Alături de acestea, depozitul central din Rădăuţi se constituie în centru de livrare şi comandă logistică, atât pentru depozitele regionale, cât şi pentru marii clienţi ai companiei. Portofoliul de produse Marelvi cuprinde peste 30 de branduri (peste 25.000 de articole) ai producătorilor de produse electronice şi electrocasnice. Compania distribuie toate categoriile de produse electronice şi electrocasnice, cu o flotă proprie de 14 camioane, însă colaborează şi cu diverşi transportatori. Marelvi a închiriat în urmă cu doi ani 8.400 de metri pătraţi în parcul logistic dezoltat de polonezii de la MLP Group în nord-vestul Capitalei, lângă Chitila. Spaţiul include facilităţi de depozit şi servicii precum şi 200 de metri pătraţi de birouri şi zone de recreere.

Dumitru Mihalescul, fondatorul Marelvi, a început activitatea sa în antreprenoriat acum 26 de ani. Iniţial a fost şeful departamentului de service al Arctic pe regiunea Moldovei. Apoi, producătorul de electrocasnice Arctic, care deţine o fabrică de frigidere şi congelatoare la Găeşti în judeţul Dâmboviţa, a decis să construiască o serie de depozite zonale, iar Dumitru Mihalescul se ocupa de cel din Bucovina. Era înainte de anii 2000 când s-a gândit că nu-i ajunge salariul ca să trăiască aşa cum voia el, iar de la acel moment existau oportunităţi de business în România. A pornit la drum cu trei opţiuni - benzinării, materiale de construcţii şi electrocasnice. Pentru că ştia zona, a ales să îşi concentreze atenţia pe electrocasnice.

În momentul în care Arctic şi-a schimbat politica de business, după 2000, antreprenorul a fost pregătit şi a depus o ofertă pentru a prelua distribuţia produselor. Pentru că businessul său depăşise cifra de afaceri de un milion de euro a fost chemat la negocieri şi a reuşit să câştige contractul de distribuţie. Acum are în portofoliu cele mai importante branduri de electrocasnice din piaţă, în topul celor mai bine vândute fiind Arctic - Beko, Whirlpool - Indesit (parte a aceluiaşi grup) şi Liebherr, potrivit celor mai recente date ZF.

Principalul business al Marelvi este acela de distribuţie al produselor electrocasnice către retailerii independenţi din oraşele mici şi medii, în total aproximativ 500 de astfel de magazine. Antreprenorul îşi amintea că în anii ‘90 independenţii erau cei care controlau piaţa, Altex şi Domo figurând alături de Mondo sau Rombiz, printre ei. Astăzi, jucătorii mici au pierdut teren în lupta cu cei specializaţi. Piaţa este dominată de Altex şi Flanco, de jucătorii online precum eMag, dar şi de lanţurile de hipermarketuri şi cash&carry. Pe lângă retailerii independenţi, Marelvi lucrează şi cu retailerii mari din piaţă pe brandurile Liebherr şi Daewoo pentru care este unic importator în România.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
marelvi,
radauti,
bucuresti,
familie,
electrocasnice

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.