EY: Cele mai mari 500 de afaceri de familie din lume au trecut cu bine peste criza provocată de pandemie şi generează venituri totale de 7,28 trilioane de dolari. Top 10 este dominat de SUA şi Germania, cu excepţia locului 3, ocupat de o companie din Italia

Autor: Roxana Rosu Postat la 27 septembrie 2021 447 afişări

EY: Cele mai mari 500 de afaceri de familie din lume au trecut cu bine peste criza provocată de pandemie şi generează venituri totale de 7,28 trilioane de dolari. Top 10 este dominat de SUA şi Germania, cu excepţia locului 3, ocupat de o companie din Italia

Cele mai mari 500 de afaceri de familie din lume au dat dovadă de rezilienţă economică, în pofida pandemiei provocate de COVID-19, şi au obţinut venituri totale de 7,28 trilioane de dolari, având 24,1 milioane de angajaţi în 45 de ţări, conform unui raport realizat de EY.

Top 10 este dominat de SUA şi Germania, singura excepţie fiind compania de la locul 3, care vine din Italia.

„Marile afaceri de familie au demonstrat o rezistenţă incredibilă în această perioadă, acordând prioritate susţinerii angajaţilor şi orientându-se către noi soluţii de business. Pentru a traversa această perioadă dificilă, aleg să-şi diversifice consiliile de administraţie, să promoveze noua generaţie în roluri de conducere şi să stabilească noi standarde în abordarea aspectelor de mediu, sociale şi de guvernanţă”, spune Raluca Popa, Partener Asociat, Asistenţă fiscală şi juridică, Strategic Growth Markets leader, EY România.

Astfel, cele mai mari afaceri de familie din lume sunt Wal-Mart, Berkshire Hathaway (SUA, EXOR SpA(Italia), Schwarz Group (Germania), Ford Motor COmpany (SUA), Bayerische Motoren Werke AG (BMW), Koch Industries Inc (SUA), Cargill (SUA), Comcast Corp (SUA) şi Dell Technologies (SUA).

Deşi afacerile de familie, în special cele din sectorul turismului şi HoReCa, au resimţit efectele pandemiei provocate de COVID-19, multe dintre acestea au profitat de context pentru a se reorienta.

O serie de firme şi-au reprofilat capacităţile de producţie pentru a crea articole esenţiale, precum viziere şi ventilatoare respiratorii, în timp ce altele au asigurat sprijin financiar altor companii, manifestându-şi angajamentul faţă de inovaţie şi o conştientizare profundă a responsabilităţii sociale.

Cele mai rezistente s=au dovedit afacerile de familie din sectorul produselor de larg consum, care au înregistrat, în medie, venituri în valoare de 15,39 miliarde de dolari. Per total, companiile deţinute de familii, din acest sector, şi-au păstrat statutul de mari angajatori, având în medie 56.150 de angajaţi.

În pofida perioadei dificile din ultimul an, Europa continuă să fie o zonă geografică propice pentru aceste businessuri. Germania este ţara de origine pentru 16% dintre companiile din cadrul studiului, reflectând soliditatea economiei germane şi tradiţia înfiinţării de afaceri de familie în această ţară, în care 90% dintre companii sunt deţinute de familii.

O treime dintre afacerile de familie incluse în studiu îşi au sediul pe continentul american, SUA înregistrând cel mai mare număr de astfel de companii (119, echivalentul a 24% dintre acestea). Aceste organizaţii contribuie cu 2,48 trilioane de dolari la veniturile înregistrate în regiunea Americii de Nord şi de Sud şi au 6,4 milioane de angajaţi.

Datele arată că 55 dintre companiile care provin din China continentală, Hong Kong, Taiwan, Japonia şi Coreea de Sud generează 87% (835 miliarde de dolari) din veniturile totale din regiunea Asia-Pacific.

Din Asia provin trei dintre cele mai mari 20 de companii, precum şi cea mai veche afacere de familie inclusă în studiu, Takenaka Corporation din Japonia, cu o istorie de peste 400 de ani.

Vârsta medie a membrilor consiliilor de administraţie ale companiilor analizate este de 61 de ani şi 80% dintre acestea nu au membri ai consiliilor de administraţie, care fac parte din familie, cu vârsta mai mică de 40 de ani.

În 2021, procentul companiilor cu femei în cadrul consiliilor de administraţie a atins 31%. În acelaşi timp, doar 5% (27) dintre companiile deţinute de familiile incluse în studiu au directori generali femei, în mod similar cu procentul de 8% (41) înregistrat în cazul companiilor din clasamentul Fortune Global 500.

Acordând mai multă atenţie angajamentelor ESG, afacerile de familie se îndreaptă spre atingerea unor noi obiective. Cel puţin 53% dintre companiile deţinute de familii incluse în studiu raportează în conformitate cu indicatorii ESG oficiali. Jumătate dintre acestea (51%) sunt din regiunea EMEIA (Europa, Orientul Mijlociu, India şi Africa), urmate de companiile din regiunea America de Nord şi de Sud (30%) şi de cele din Asia-Pacific (19%). Raportarea ESG reprezintă oportunitatea de a demonstra impactul pozitiv pe care companiile deja îl generează şi poate ajuta la atragerea de noi angajaţi, la câştigarea de noi clienţi şi la creşterea veniturilor.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
sua,
companii,
familie,
afaceri,
angajati

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.