De ce nu mai cumpără românii bere la PET? Vânzările s-au prăbuşit la cel mai scăzut nivel din ultimii 20 de ani

Autor: Mădălina Dediu Panaete Postat la 14 aprilie 2024 1836 afişări

De ce nu mai cumpără românii bere la PET? Vânzările s-au prăbuşit la cel mai scăzut nivel din ultimii 20 de ani

  Deşi consumul de bere a scăzut în ultimii doi ani pe fondul situaţiei economice, berea la PET pierde teren continuu.

Ponderea PET-ului în totalul vânzărilor de bere a ajuns anul trecut la 37,4%, cel mai scăzut nivel din 2006 şi până astăzi, arată o analiză ZF pe baza datelor de la Asociaţia Berarii României, care reuneşte principalii produ­cători de bere şi materii prime din sectorul berii. Acest declin vine în contextul în care piaţa berii a continuat şi ea să scadă în 2023 pentru al doilea an consecutiv. Astfel, consumul a ajuns la 15 milioane de hectolitri, mai puţin cu 5% faţă de anul precedent, potrivit aceleiaşi surse. Practic, ambalajele mai scumpe precum sticla şi doza continuă să câştige teren. Ba mai mult, sticla a ajuns să reprezinte anul trecut 32,8% din vânzări, în timp ce doza reprezinta 26,4%. Cu toate că eforturile berarilor s-au îndreptat mult în ultimii ani şi către draft, acest tip de ambalaj continuă să reprezinte o parte foarte mică din consum, de 3,4% anul trecut.

„Pe categorii de ambalaje, PET-ul a înregistrat cea mai mare scădere în 2023, de 8%. Această categorie este în scădere constantă în ultimii nouă ani, marcând un declin de 30% faţă de anul 2015“,  se arată în raportul anual al Berarii României.

„La polul opus, vânzările de bere la doză şi draft au crescut, fiecare, cu 1% în 2023 faţă de anul anterior. În timp ce vânzările la draft au rămas constante în ultimii nouă ani, cele la doză au avanzat cu aproape 70%.“

Istoria berii la PET începea în România în 1998, atunci când Bere Mureş, la acea vreme o afacere antreprenorială românească, a introdus acest tip de ambalaj, ce avea să revoluţioneze întreaga piaţă. Bere Mureş producea numai bere la PET, iar în portofoliu avea brandurile Neumarkt, Dracula şi Sovata. Evoluţia companiei a făcut ca producătorul să intre în vizorul marilor grupuri internaţionale care erau în căutarea unor ţinte de achiziţii, iar preluarea de către HEINEKEN pentru o sumă record de 150 mil. euro avea să încline mult balanţa în favoarea olandezilor. HEINEKEN mai are şi astăzi fabrica din Ungheni (Mureş).

Astăzi, toţi marii jucători produc bere la PET. De exemplu, Ursus Breweries produce Ciucaş şi Timişoreana în ambalaj de plastic, HEINEKEN realizează Neumarkt, Golden Brau şi Bucegi, Bergenbier produce brandul sub acelaşi nume şi în ambalaj de tip PET, dar şi marca Noroc. Şi URBB (Tuborg România) realizează brandul Skol în ambalaj tip PET.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.