Daniel Guzu a finalizat vânzarea producătorului de materiale de construcţii Duraziv către Saint-Gobain: În ultimii ani am avut câteva tentative de vânzare a companiei care au eşuat

Autor: Alina-Elena Vasiliu Postat la 05 octombrie 2021 4000 afişări

 Daniel Guzu a finalizat vânzarea producătorului de materiale de construcţii Duraziv către Saint-Gobain: În ultimii ani am avut câteva tentative de vânzare a companiei care au eşuat

Preluarea a fost parafată pe 30 septembrie 2021, după obţinerea aprobărilor din partea autorităţilor competente.

Antreprenorul Daniel Guzu şi producătorul francez de materiale de construcţii Saint-Gobain au finalizat tranzacţia prin care francezii preiau Duraziv, producător de adezivi, mortare, vopsele şi profiluri metalice.

„În ultimii ani am avut câteva tentative de vânzare a companiei care au eşuat. Sunt mulţumit că fabrica pe care am creat-o ajunge sub managementul unui lider mondial, care poate să facă din ea un jucător important pe piaţa europeană“, a spus Daniel Guzu, fondator al grupului Duraziv.

În această tranzacţie, fondatorii Duraziv – Daniel şi Irina Guzu – au fost asistaţi de echipa Deloitte Corpo­rate Finance, pre­luarea fiind parafată pe 30 septem­brie 2021, după obţinerea apro­bărilor din partea autorităţilor com­pe­tente.

Saint-Gobain, noul proprietar al Duraziv, este o companie multinaţională franceză cu venituri de 38 de miliarde de euro în 2020, iar prin această tranzacţie îşi va creşte cota de piaţă pe plan local.

Antreprenorul Daniel Guzu a mai rămas doar cu afacerile cu vin şi cu fructe după ce a decis să vândă producătorul de materiale de construcţii Duraziv către francezii de la Saint-Gobain. El a pornit în business în 1994, când a fondat Guzu Chim, o companie care producea lacuri şi vopsele. A gestionat-o integral vreme de 12 ani, până în 2006, când a început să vândă treptat pachete de acţiuni către fondul de investiţii Oresa Ventures, care în 2009 a cumpărat integral compania – redenumită între timp Fabryo Cor­poration.

În 2021, Daniel Guzu a luat decizia de a face exitul şi din Duraziv, vânzând com­pania către grupul Saint-Go­bain. Duraziv este fosta companie Bau Profil, pe care Daniel Guzu a fondat-o în 2003.

Zvonuri cu privire la vânzarea Dura­ziv existau de multă vreme, însă concre­ti­zarea lor a avut loc abia acum, după un an 2020 în care compania a ajuns la afaceri de 31 mil. euro. În ultimii doi ani, Duraziv, care are peste 200 de angajaţi, a investit circa 2 mil. euro într-o hală nouă de profiluri meta­lice, dar şi în moder­nizarea utilajelor şi creşterea productivităţii. Fabrica de pro­filuri metalice a fost mutată pe un teren adiacent celui pe care se afla anterior, în Popeşti-Leordeni, într-o clădire nouă.

În agricultură, antreprenorul are, în Vrancea, 120 de hectare de viţă-de-vie, pe care le-a cumpărat treptat, de la mai mulţi mici proprietari, începând cu anul 2006. Acolo sunt cultivate trei soiuri de struguri – Fetească neagră (cu o producţie de 7 tone de vin la hectar), Sauvignon blanc (9-10 tone de vin la hectar) şi Fetească regală (12 tone de vin la hectar). Vinul produs se vinde sub trei branduri diferite – Casa Panciu, Panciu Riserva şi Domeniile Panciu-Podgorie Domnească, toate gru­pate sub brandul-umbrelă Casa Panciu.

Daniel Guzu mai deţine în comuna Ţifeşti din judeţul Vrancea 67 de hectare de meri, 16 hectare de cătină, 10 hectare de afini, 20 de hectare de cireşi, 50 de hectare de vişini şi 12 hectare de struguri de masă, folosiţi pentru producţia de suc sub brandul „Ana are“. De asemenea, în vara anului 2019, Daniel Guzu a deschis un hotel cu 30 de camere în podgoria din Vrancea, după investiţii de peste trei milioane de euro. Hotelul poartă numele satului Sârbi, în care se află, din comuna Ţifeşti şi este parte a unui proiect din care mai fac parte o piscină (încă în construcţie), un teren de tenis şi sală de evenimente în care încap până la 450 de persoane.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.