Cum au călătorit românii în 2022?

Postat la 13 decembrie 2022 53 afişări

Cum au călătorit românii în 2022?

Kiwi.com: Cum au călătorit românii în 2022?

Datele globale cu privire la zborurile rezervate prin Kiwi.com arată că anul 2022 este primul ce marchează revenirea la normalitate după pandemia Covid-19, nu doar din punct de vedere al interesului crescut pentru călătorit în general, dar şi al cererii crescute, pe măsură ce turiştii vor să recupereze vacanţele pe care nu le-au putut face în ultimii ani.

Entuziasmaţi să poată călători din nou sunt şi românii – în comparaţie cu anul 2019, numărul de rezervări făcute de aceştia pe platformă a crescut cu 146%, în vreme ce numărul de căutări a depăşit 300 de milioane, aproape dublând numărul de anul trecut.

Cele mai populare destinaţii în 2022

Cele mai populare ţări printre turiştii români anul acesta sunt Italia, Regatul Unit, Spania, Germania şi Franţa, le fel ca în anul 2021. Topul celor mai populare 10 destinaţii este completat de Grecia, Belgia, Austria, Irlanda şi Turcia.

În ceea ce priveşte oraşele, călătorii au preferat şi anul acesta Londra, Milano, Roma, Bruxelles şi Paris. Alte destinaţii populare anul acesta au fost Viena, Dublin, Barcelona, Madrid şi Veneţia.

Bucureştiul rămâne oraşul din care pleacă cei mai mulţi români în vacanţă, iar cele mai populare rute sunt către Londra, Milano, Viena, Bruxelles şi Roma. Alte aeroporturi populare anul acesta au fost cele din Cluj, Iaşi, Suceava şi aeroportul Traian Vuia din Timişoara.

Anul acesta, cele mai căutate destinaţii au fost Londra (numărul de căutări dublându-se faţă de 2021), Barcelona, Milano, Roma şi Madrid. În 2022, românii au vizitat peste 150 de ţări, călătorind peste 600.500.000 de kilometri.

Comportamentul călătorilor în 2022

În ultimii ani, românii au preferat din ce în ce mai mult vacanţele scurte. În 2022, cei mai mulţi români au preferat city-breaks de până la 3 zile (42%), 29% dintre ei au stat în vacanţă între 4 şi 6 zile, 22% au petrecut între 1 şi 3 săptămâni la destinaţie, iar doar 4% au ales vacanţe de până la 3 săptămâni.

În ceea ce priveşte obiceiurile de rezervare, tot mai mulţi români au ales să achiziţioneze biletele mai aproape de data călătoriei. 19% dintre ei au ales să rezerve last-minute, cu cel mult 3 zile înainte de data plecării, 11% au făcut rezervări cu 4 până la 6 zile în avans, 18% au rezervat cu 1-2 săptămâni în avans, însă cei mai mulţi români (30%) şi-au rezervat biletele cu 3 săptămâni şi până la 2 luni în avans.

Românii au cheltuit, în medie, 116 euro (aproximativ 570 de lei) pe bilete de avion anul acesta. Cea mai populară zi pentru rezervarea biletelor pe Kiwi.com a fost 9 septembrie, iar data în care au călătorit cei mai mulţi români care folosesc Kiwi.com a fost 15 septembrie.

În 2022, cei mai mulţi vizitatori străini în România au fost israelienii, italienii, francezii, cetăţenii britanici şi nemţii. În total, 188 de naţionalităţi au vizitat România în 2022. Cele mai populare rute prin care turiştii străini au venit în România au fost Londra - Bucureşti, Tel Aviv - Bucureşti, Bruxelles - Bucureşti, Viena - Bucureşti şi Milano - Bucureşti.

*Analiza datelor include rezervări făcute pe Kiwi.com între 1 ianuarie 2022 - 30 noiembrie 2022 pentru călătorii pe tot parcursul anului 2022, indiferent de destinaţie.

Kiwi.com este una dintre cele mai importante companii tehnologice de călătorii, cu sediul în Republica Cehă şi cu peste 1500 de angajaţi la nivel global. Algoritmul inovativ Kiwi.com permite utilizatorilor să găsească opţiuni de călătorii şi preţuri pe care alte motoare de căutare nu le pot vedea. Kiwi.com înregistrează zilnic 2 miliarde de verificări ale costurilor, analizând 95% din informaţiile globale de zboruri. Pe site-ul Kiwi.com sunt efectuate zilnic 100 de milioane de căutări şi vânzări de peste 50.000 de locuri.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
romani,
bucuresti,
calatori

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.