Christopher Wylie, whistleblower-ul care a lansat scandalul Cambridge Analytica: România reprezintă o ţintă pentru propaganda rusă pe internet. Ruşii vor să influenţeze alegerile europarlamentare

Autor: Alex Ciutacu Postat la 19 noiembrie 2018 127 afişări

Christopher Wylie, whistleblower-ul care a lansat scandalul Cambridge Analytica: România reprezintă o ţintă pentru propaganda rusă pe internet. Ruşii vor să influenţeze alegerile europarlamentare

Christopher Wylie, whistleblower-ul care a adus scandalul Cambridge Analytica în atenţia publicului larg, susţine că România, împreună cu întregul fost bloc comunist sunt ţinte pentru propaganda rusă, în „ajunul” alegerilor europarlamentare.

„Ruşii cred că toate ţările din fostul bloc comunist sunt încă ale lor. Ruşii vor putere dar sunt faliţi, aşa că îşi exercită puterea prin propagandă. (...) România este o zonă fierbinte pentru propaganda rusă pentru că principala ţintă acum sunt alegerile europarlamentare”, a declarat Christopher Wylie pentru ZF, prezent în România în cadrul evenimentului How To Web.

Christopher Wylie este un analist canadian care a devenit cunoscut după ce scos la iveală activitatea companiei Cambridge Analytica, unde activa ca director de cercetare.

Practic, prin intermediul unei aplicaţii active pe Facebook, compania Cambridge Analytica strângea informaţii şi făcea profiluri umane şi profilul maselor pentru a manipula campania prezidenţială din Statele Unite.

Întrebat de ZF cum poate fi prevăzută şi combătută propaganda înaintea alegerilor, analistul de 29 de ani a declarat că „aplicaţiile ştiu”.

„Companiile care deţin aplicaţiile ştiu şi văd asta. Ei văd că un grup mare de conturi postează astăzi pe un subiect iar mâine pe un cu totul alt subiect, ceea ce înseamnă că sunt grupuri de conturi utilizate doar pentru propagandă”.

Whistleblower-ul susţine că ruşii se gândesc de mai mulţi ani la posibilitatea de a folosi datele de pe reţele sociale pentru a căpăta influenţă.

„Prin 2011-2012, mai mulţi generali ruşi scriau şi publicau comentarii şi declarau prin conferinţe că lor li se pare incredibil faptul că Vestul dublează bazele de date şi personalităţile oamenilor în online prin reţele sociale, dar mai ales faptul că aceste baze de date sunt deschise”.  

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.