Ce regulile esenţiale au încălcat companiile aeriene Ryanair şi Wizz Air punând profitul mai presus de siguranţa călătorilor

Postat la 24 iunie 2020 313 afişări

Ce regulile esenţiale au încălcat companiile aeriene Ryanair şi Wizz Air punând profitul mai presus de siguranţa călătorilor

Odată cu reluarea zborurilor, companiile aeriene şi aeroporturile au primit îndrumări din partea guvernelor pentru a se asigura că toată lumea este în siguranţă în timpul călătoriilor.

Cu toate acestea, două companii aeriene low-cost au fost „luate în vizor" în Marea Britanie după ce au pus pasagerii în pericol. Ryanair a reluat zborurile la sfârşitul săptămânii trecute, dar compania aeriană a refuzat să respecte instrucţiunile de sănătate şi securitate pentru limitarea răspândirii coronavirusului, iar operatorul Wizz Air a fost, de asemenea, criticat pentru că a omis regulile, scriu cei de la MyLondon, citând The Express.

Departamentul pentru Transporturi (DfT) a sugerat companiilor aeriene să limiteze taxele vamale sau alte vânzări de produse neesenţiale la bord, iar în cazul celor de strictă necesitate să se urmeze o serie de proceduri pentru a se reduce contactul dintre echipaj şi pasageri.

De asemenea, li s-a sugerat să  reducă serviciul de alimente şi băuturi şi să reducă circulaţia pasagerilor în aeronave. În ciuda acestui fapt, Ryanair a continuat să vândă mâncare şi băutură. „Ne-am redus serviciul inflight, care se va limita la produsele preambalate (apă îmbuteliată, alimente ambalate cu folie etc.), pe care mulţi dintre clienţii noştri le consideră esenţiale, şi pe bună dreptate”, a spus un purtător de cuvânt al Ryanair.

În paralel, compania aeriană Wizz Air, care a reluat zborurile luna trecută, continuă să ofere pasagerilor posibilitatea de a cumpăra diverse produse şi cadouri la bordul aeronavei, însoţitorii de zbor circulând ca până acum, cu cărucioarele de produse, printre rânduri. O purtătoare de cuvânt a companiei aeriene Wizz Air a spus că măsurile de sănătate şi igienă luate la nivelul aeronavelor sale sunt stricte.

„Măsurile de igienă îmbunătăţite ale Wizz Air asigură cele mai bune condiţii sanitare la bord şi reduc orice contact fizic neesenţial. Pentru serviciile de la bordul aeronavelor, toate produsele sunt ambalate (inclusiv sandvişurile produse în conformitate cu reglementările HACCP) şi toate plăţile sunt încurajate să fie contactless. Pasagerii şi echipajul sunt obligaţi să poarte măşti de protecţie, echipajul fiind obligat să poarte şi mănuşi iar aeronavele sunt dezinfectate în mod regulat.”

Norwegian a confirmat că nu va oferi nicio ofertă de catering la bord atunci când va relua zborurile din Marea Britanie la 1 iulie. British Airways şi easyJet au suspendat, de asemenea, toate vânzările la bord, BA oferind apă gratuită, gustări, ceai şi cafea în locul serviciului obişnuit. 

Guvernele recomandă de asemenea pasagerilor să „verifice toate bagajele, inclusiv bagajele de mână şi să rămână aşezaţi cât mai mult timp pe durata zborului.” Potrivit DfT, limitarea bagajelor de mână va însemna îmbarcarea mai rapidă a pasagerilor.

Cu toate acestea, Ryanair încurajează acum clienţii să plătească o sumă suplimentară de circa 5-18 euro pentru a beneficia de îmbarcarea prioritară şi să opteze pentru un al doilea bagaj. În legătură cu acest aspect, purtătorul de cuvânt al companiei a adăugat: „Încurajăm bagajele de cabină suplimentare, deoarece acest lucru reduce riscul de COVID-19”. În cazul unor bagaje mari, spun ei, gentile trec prin opt seturi de mâini şi cresc semnificativ riscul de infectare.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
bagaje,
pasageri,
produse

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.