Ce aşteaptă tinerii români gen Z de la şefii lor vs. ce primesc de fapt: aproape 70% spun că au nevoie de ghidare şi sprijin la job, însă mai puţin de jumătate dintre ei simt că li se oferă cu adevărat
Tinerii din generaţia Z din România nu mai vor şefi care doar dau ordine. Vor mentori, sprijin real şi un echilibru sănătos între job şi viaţă personală. Problema? Ce îşi doresc şi ce primesc sunt, de multe ori, două lumi diferite pentru mulţi dintre ei.
Între ceea ce aşteaptă gen Z de la angajatorii lor versus ceea ce primesc în realitatea există un decalaj semnificativ: aproape 70% dintre ei spun că au nevoie de ghidare şi sprijin la job din partea şefilor, însă mai puţin de jumătate dintre ei simt că li se oferă cu adevărat, arată stduiul Deloitte Global 2025 Gen Z and Millennial Survey.
Astfel, în opinia generaţiei tinere, managerii nu oferă sprijinul de care aceasta spune că are nevoie pentru a învăţa, a evolua şi a rămâne motivată.
Potrivit studiului, tinerii din România care fac parte din generaţia Z văd rolul ideal al managerului astfel: 53% consideră esenţial ca şefii să asigure echilibrul dintre viaţa profesională şi cea personală, 31% aşteaptă ca liderii să fie mentori activi, iar 37% cred că este important ca managerul să supravegheze îndeaproape activitatea zilnică.
Ce primesc, de fapt, în realitate? Ei bine, în practică, experienţa tinerilor este destul de diferită, iar aşteptările lor nu coincid întotdeauna cu realitatea.
Doar 25% dintre gen Z spun că primesc ghidare reală, 20% simt că sunt inspiraţi şi motivaţi, circa 28% spun că managerii le respectă echilibrul dintre muncă şi viaţă personală şi numai 20% simt că beneficiază de mentorat la locul de muncă.
Studiul scoate la iveală şi soluţii concrete pe care le cer tinerii pentru dezvoltarea lor profesională, soluţii care ar putea reduce acest decalaj dintre aşteptările lor şi situaţia reală de la birou.
Pentru tinerii gen Z din România, cele mai eficiente măsuri, conform Deloitte Global 2025 Gen Z and Millennial Survey, ar fi crearea de programe interne de învăţare (31%), compensarea financiară a cursurilor externe (27%), precum şi accesul la platforme de e-learning şi abonamente educaţionale (24%).
Toate acestea arată, totodată, că tinerii de astăzi nu mai sunt în doar căutarea unui salariu, a unei surse de venit care să le asigure traiul de zi cu zi, ci vor ca angajatorul să îi sprijine în adevăratul sens al cuvântului în dezvoltarea lor profesională.
Studiul Deloitte Global Gen Z and Millennial Survey 2025, ajuns la ediţia a 14-a, a fost efectuat în rândul a circa 8.700 de reprezentanţi ai generaţiei Millennials, născuţi între ianuarie 1983 şi decembrie 1994, şi a aproximativ 14.700 de reprezentanţi ai generaţiei Z de peste 18 ani, tineri născuţi între ianuarie 1995 şi decembrie 2006, din 44 de ţări din întreaga lume, inclusiv din România.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













