Care sunt, în opinia Rucsandrei Hurezeanu, fondator şi CEO Ivatherm, cele mai mari provocări ale regimului de lucru de acasă

Autor: Andra Stroe Postat la 01 mai 2020 262 afişări

Care sunt, în opinia Rucsandrei Hurezeanu, fondator şi CEO Ivatherm, cele mai mari provocări ale regimului de lucru de acasă

Rucsandra Hurezeanu, fondator şi CEO Ivatherm, a răspuns întrebărilor Business MAGAZIN din articolul de copertă „Agendă de CEO - izolat la domiciliu” pe care îl puteţi citi în varianta completă aici.

„Felul în care liderii se comportă în perioade de criză şi de încercări, măsura în care ei ştiu să fie empatici, atenţi la ceilalţi, suportivi, se vede şi se simte mai mult acum, când suntem cu toţii mai vulnerabili şi avem multe incertitudini.”

-Cum vi s-a schimbat programul în ultimele săptămâni şi cum arată în prezent agenda dvs. zilnică?

În această experienţă nouă, în casă de mai bine de o lună, schimbarea rutinei noastre zilnice ne aduce provocări noi pe toate planurile. Copiii fac şcoală online şi noi, părinţii, supraveghem oarecum programul lor încercând să şi muncim în condiţiile date. Un copil cere mâncare, unul vrea să facă teme în timp ce eu răspund la telefoane, fac întâlniri virtuale, pregătesc mâncarea, nu e uşor. Iar ca manager, pentru Ivatherm simt că muncesc de trei ori mai mult. Colegii mei mă sună la orice oră, toţi vor acordul meu pentru toate deciziile, nu mai sunt siguri că avem aceleaşi priorităţi şi aceleaşi bugetele în condiţiile în care businessul scade.

-Ce vă lipseşte cel mai mult din rutina de zi cu zi de la birou şi, în general, din viaţa de dinainte de pandemie?

Îmi dau seama cât de mult îmi lipsesc călătoriile. Eu călătoream cel puţin o dată sau de două ori pe lună în Asia sau în Orientul Mijlociu, unde Ivatherm este prezent de câţiva ani. Făceam vizite pe teren, aveam întâlniri cu clienţii din toate ţările, cu agenţiile de marketing, cu distribuitorii. Aveam pulsul rapid şi corect al experienţei consumatorilor cu produsele noastre. Pe de altă parte realizez acum cât de important era să ne vedem cu toţi colegii la birou, să bem dimineaţă cafeaua împreună, să avem mici discuţii în bucătărie şi la prânz, să stăm în întîlniri lungi până găsim cele mai bune soluţii. Sigur, avem întâlniri virtuale, conferinţe video şi telefonice, dar am senzaţia continuă că aş putea sau ar trebui să fac mai mult.

-Care sunt, în opinia dvs., soluţiile pentru a fi mai productivi când muncim de acasă?

Cred că managerii şi liderii de organizaţii trebuie să fie vizibili în această perioadă prin conferinţe video şi mesaje înregistrate, ca să ofere asigurări şi suport celor din echipă care au nevoie. Pentru părinţii singuri sau cei care împart un spaţiu mic cu o familie foarte numeroasă, e greu să fie productivi. E nevoie de reguli noi acasă şi de organizare în aşa fel încât fiecare părinte să poată munci, iar copiii să fie supravegheaţi.

-Care sunt avantajele şi dezavantajele lucrului la domiciliu, potrivit experienţei dvs.? Veţi implementa acest regim de muncă în companie şi la întoarcerea din izolare?

Sinceră să fiu nu văd avantaje, abia aştept să revin la birou. Noi suntem o echipă deja destul de mare şi lucrăm bine împreună, venim cu mare plăcere la birou. Nici unul din colegii mei nu îşi doreşte să muncească de acasă. Munca virtuală şi intrarea într-o rutină nouă ne vor lărgi însă repertoriul. Învăţăm noi metode de comunicare, învăţăm să lucrăm în regim de urgenţă şi sub stres. Cred că vom continua să facem în schimb sport acasă, aşa cum facem acum. Am descoperit aplicaţii foarte bune de sport şi sunt într-o stare fizică excelentă. Un avantaj ar fi faptul că am devenit buni bucătari cu toţii, şi probabil toată lumea are deja ordine în toate dulapurile.

-Ce impact a avut pandemia de COVID-19 asupra businessului pe care îl coordonaţi şi cum intenţionaţi să gestionaţi aceste efecte?

Ivatherm este un brand de farmacie şi din fericire farmaciile sunt deschise. Avem scăderi de vânzări deja, dar nu mă aştept la o scădere mai mare de 20% faţă de planul iniţial pentru 2020. Consumatorii Ivatherm fac parte din clasa de mijloc, care nu va fi afectată de criză atât de mult. Există însă întârzieri în furnizarea de materii prime şi întârzieri în producţie pentru că fabricile lucrează la capacităţi reduse. Îmi e greu să estimez impactul real în business în acest moment.

-Cum s-au schimbat priorităţile dvs. după această experienţă?

Este evidentă creşterea mai accelerată a businessului online, iar marketingul digital va câştiga în greutate şi social media se va învăţa în şcolile de business probabil. Apar noi obiceiuri de cumpărare şi noi produse, cum sunt gelurile alcoolice antibacteriene şi produsele de îngrijire a mâinilor. Privind într-o perspectivă mai largă, sunt companii care au disponibilizat rapid toţi angajaţii fără explicaţii, fără a păstra cel mai mic contact cu ei. Cei care trăiesc astfel de situaţii se vor gândi de două ori dacă se întorc la acelaşi loc de muncă şi unii dintre ei la aceeaşi profesie sau meserie. E o cumpănă, o încercare lungă, atât pentru businessuri cât şi pentru cupluri, din care unii vor ieşi mai puternici, alţii dimpotrivă. Felul în care liderii se comportă în perioade de criză şi de încercări, măsura în care ei ştiu să fie empatici, atenţi la ceilalţi, suportivi, se vede şi se simte mai mult acum, când suntem cu toţii mai vulnerabili şi avem multe incertitudini.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
ceo,
criza,
fondator

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.