ANUNŢ. Secretariatul General al Guvernului (SGG) organizează procesul de selecţie a candidaţilor pentru funcţiile de preşedinte şi vicepreşedinţi ai Agenţiei pentru Monitorizarea şi Evaluarea Performanţelor Întreprinderilor Publice

Postat la 13 septembrie 2023 388 afişări

Secretariatul General al Guvernului (SGG) organizează procesul de selecţie a candidaţilor pentru funcţiile de preşedinte şi vicepreşedinţi ai Agenţiei pentru Monitorizarea şi Evaluarea Performanţelor Întreprinderilor Publice, în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 617/2023 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei pentru Monitorizarea şi Evaluarea Performanţelor Întreprinderilor Publice.

Scopul procesului de selecţie

Procesul de selecţie se derulează în contextul îndeplinirii Jalonului 440 din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), având ca scop operaţionalizarea Agenţiei pentru Monitorizarea şi Evaluarea Performanţelor Întreprinderilor Publice (AMEPIP). AMEPIP este organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului şi în coordonarea prim-ministrului, prin Secretariatul General al Guvernului.

AMEPIP este condusă de un preşedinte şi de doi vicepreşedinţi, numiţi prin decizie a prim-ministrului, la propunerea secretarului general al Guvernului, în urma derulării unui proces de selecţie.

 

Descrierea procesului de selecţie

Procesul de selecţie a preşedintelui şi celor doi vicepreşedinţi ai AMEPIP este prevăzut în Capitolul IV  din  cuprinsul  Hotărârii  Guvernului nr.

617/2023 şi se desfăşoară cu respectarea principiului selecţiei deschise, al competenţei profesionale, al egalităţii de tratament, al transparenţei şi al nediscriminării.

Procesul de selecţie a candidaţilor pentru funcţia de preşedinte, respectiv de vicepreşedinte al AMEPIP se desfăşoară în două etape:

- evaluarea dosarelor de candidatură;

- interviul.

Perioada de depunere a dosarelor de candidatură este de 30 de zile de la data publicării anunţului privind organizarea procesului de selecţie a candidaţilor.

Dosarele candidaţilor se depun la Registratura Secretariatului General al Guvernului, situată în Piaţa Victoriei nr. 1, Sector 1, Bucureşti, intrarea C, şi prin email la adresa reforma9.pnrr@gov.ro.

Termenul de desfăşurare a etapei de evaluare a dosarelor de candidatură este de 5 zile lucrătoare de la împlinirea termenului pentru depunerea dosarelor, iar etapa interviului are loc în termen de 15 zile lucrătoare de la data publicării listei candidaţilor declaraţi admişi.

 

Condiţii de participare

Persoana care candidează pentru a ocupa funcţia de preşedinte sau pentru cea de vicepreşedinte al AMEPIP trebuie să îndeplinească în mod cumulativ următoarele condiţii generale:

♦ să deţină cetăţenia română;

♦ să cunoască limba română şi o limbă de circulaţie internaţională, scris şi vorbit;

♦ să aibă capacitate deplină de exerciţiu;

♦ să aibă o stare de sănătate corespunzătoare pentru exercitarea funcţiei, atestată pe bază de examen medical, conform dispoziţiilor Hotărârii Guvernului nr. 355/2007 privind supravegherea sănătăţii lucrătorilor, cu modificările şi completările ulterioare;

♦ să nu fi suferit condamnări penale, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;

♦ să nu se afle în perioada de interdicţie de trei ani de a ocupa funcţii sau demnităţi publice, prevăzută la art. 25 alin. (2) din Legea nr. 176/2010 privind integritatea în exercitarea funcţiilor şi demnităţilor publice, pentru modificarea şi completarea Legii nr. 144/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Integritate, precum şi pentru modificarea şi completarea altor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare;

♦ să nu fi fost lucrător sau colaborator al Securităţii, în sensul dispoziţiilor art. 2 lit. a) şi b) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 24/2008 privind accesul la propriul dosar şi deconspirarea Securităţii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 293/2008, cu modificările şi completările ulterioare;

♦ să nu fi fost condamnat(ă) pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;

♦ să nu îi fi fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii;

♦ să nu fi fost destituită dintr-o funcţie publică sau să nu îi fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare imputabile ei în ultimii 3 ani.

Persoana care candidează pentru a ocupa funcţia de preşedinte sau pe cea de vicepreşedinte al AMEPIP trebuie să îndeplinească în mod cumulativ următoarele condiţii de pregătire şi experienţă profesională:

♦ să fie absolvent cu diplomă de studii universitare, finalizate cu diplomă de licenţă în domeniul juridic, economic, al administraţiei publice, managementului sau cu diplomă echivalentă conform prevederilor art.7 alin. (2) din Legea învăţământului superior nr. 199/2023, cu modificările ulterioare;

♦ să îndeplinească condiţiile de vechime de cel puţin 10 ani de experienţă profesională în domeniul economic sau financiar, management sau juridic, dintre care cel puţin 7 ani în funcţii de conducere executivă în societăţi cu capital privat, în întreprinderi publice sau în funcţii de conducere în administraţia publică, perioadă în care a exercitat atribuţii de conducere sau supraveghere asupra unor întreprinderi publice.

 

Dosarul de candidatură

Dosarul de înscriere a candidaţilor pentru funcţia de preşedinte, respectiv pentru cea de vicepreşedinte al AMEPIP trebuie să cuprindă în mod obligatoriu următoarele documente:

♦ cererea de înscriere, personalizată pentru funcţia de preşedinte sau pentru cea de vicepreşedinte al AMEPIP;

♦ copia actului de identitate;

♦ copii ale diplomelor de studii, documente care să ateste competenţele în ceea priveşte cunoaşterea unei limbi de circulaţie internaţională;

♦ curriculum vitae tehnoredactat şi semnat, cu menţionarea funcţiei pentru care candidează;

♦ scrisoare de intenţie;

♦ cel puţin o scrisoare de recomandare de la angajatori anteriori;

♦ extras Revisal/copie după carnetul de muncă/copie după contracte de mandat/copie după adeverinţe care atestă experienţa profesională;

♦ documente/adeverinţă din care să rezulte experienţa în administrarea sau managementul unor societăţi din sectorul public şi privat;

♦ cazier judiciar;

♦ cazier fiscal;

♦ adeverinţa     medicală     care     atestă     starea     de     sănătate corespunzătoare;

♦ formular - declaraţie publicat pe site-ul Secretariatului General al Guvernului.

 

 

6. Modalitatea de evaluare

 

7.Bibliografia specifică:

Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, cu modificările şi completările ulterioare;

·Legea nr. 187/2023 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice;

Hotărârea Guvernului nr. 617 din 27 iulie 2023 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei pentru Monitorizarea şi Evaluarea Performanţei Întreprinderilor Publice;

Hotărârea Guvernului nr. 639 din 28 iulie 2023 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de Urgenţă a  Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a  întreprinderilor publice;

Legea nr. 31/1990 privind societăţile, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, cu modificările şi completările ulterioare:

TITLUL IV Persoana juridică

Din TITLUL IX Diferite contracte speciale:

CAP. VII, Contractul de societate,

CAP. IX, Contractul de mandat

Cartea V, Capitolul IV – Răspunderea Civilă

Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările şi completările ulterioare;

·Cap. I Dispoziţii generale din Legea nr. 265/2022 privind registrul comerţului şi pentru modificarea şi completarea altor acte normative cu incidenţă asupra înregistrării în registrul comerţului

Legea nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de faceri,    prevenirea    şi    sancţionarea    corupţiei, cu modificările şi completările ulterioare.  

Legea    nr.297/2004    privind    piaţa    de    capital, cu modificările şi completările ulterioare. ​

Legea nr.82/1991 a contabilităţiirepublicată, cu modificările şi completările ulterioare. ​

Legea nr.15/1990 privind reorganizarea unităţilor economice de stat ca regii autonome şi societăţi comerciale, cu modificările şi completările ulterioare;

Ordonanţa Guvernului nr.26/2013 privind întărirea disciplinei financiare  la nivelul unor operatori economici la care statul sau unităţile administrativ‐teritoriale sunt acţionari unici ori majoritari  sau  deţin  direct ori indirect o participaţie majoritară,  cu  modificările  şi completările ulterioare.

Legea nr.500/2004 privind finanţele publice, cu modificările şi  completările ulterioare.

Legea nr. 24/2017 privind emitenţii de instrumente financiare şi  operaţiuni de piaţă.

Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/1997 privind reorganizarea regiilor autonome.

Legea serviciilor comunitare de utilităţi publice nr. 51/2006, republicată,  cu modificările şi completările ulterioare.

Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, cu modificările şi completările ulterioare.

Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996.

OECD Review of the Corporate Governance of State‐Owned Enterprises in Romania –  disponibil la adresa: https://www.oecd- ilibrary.org/sites/fabf20a8- en/index.html?itemId=/content/publication/fabf20a8-en

Recommendation of the Council on OECD Legal Instruments Principles of Corporate Governance disponibil la adresa: https://legalinstruments.oecd.org/public/doc/322/322.en.pdf

OECD Corporate Governance Factbook 2021 https://search.oecd.org/corporate/OECD‐Corporate‐Governance‐ Factbook.pdf

·Ghid privind raportarea ESG

 

 

 

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
anunt,
publicare

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.