Alexandre Bompard, şeful grupului Carrefour ridiculizează planul UE de a introduce o taxă de 2 euro pentru coletele cu valoare redusă: „Este o glumă. Avem nevoie de taxe de 100% în stilul Trump”
„Este o glumă (...) Trebuie să aplicăm o taxă à la Trump, de 100% din valoarea pachetelor. Există o limită la preţurile mici cu orice cost”, a declarat pentru postul de radio RTL Alexandre Bompard, care este şi preşedintele Federaţiei Franceze a Retailerilor (FCD).
Propunerea Uniunii Europene de a percepe o taxă de procesare de 2 euro (2,36 dolari) pentru coletele de comerţ electronic cu valoare redusă (sub 150 de euro) care intră în blocul comunitar este „o glumă”, a declarat miercuri Alexandre Bompard, şeful Carrefour, cel mai mare retailer alimentar din Europa, citat de Reuters.
În luna mai, UE a prezentat planuri de a elimina scutirea de taxe vamale pentru transporturile cu o valoare de cel mult 150 de euro şi de a impune o taxă de 2 euro începând cu 2028.
Măsura vine în contextul în care blocul comunitar se confruntă cu o creştere exponenţială a importurilor de miliarde de produse vândute de platforme online precum Shein şi Temu.
„Este o glumă (...) Trebuie să aplicăm o taxă à la Trump, de 100% din valoarea pachetelor. Există o limită la preţurile mici cu orice cost”, a declarat pentru postul de radio RTL Alexandre Bompard, care este şi preşedintele Federaţiei Franceze a Retailerilor (FCD).
De asemenea, el a cerut Uniunii Europene să accelereze implementarea taxelor propuse.
„Dacă acest preţ înseamnă dispariţia producătorilor de jucării, a producătorilor de textile, a micilor retaileri, a retailerilor specializaţi şi o factură ecologică exorbitantă, nu putem plăti acest preţ, este prea mare.
Şi nu în 2027, ci de mâine”, a adăugat el.
Şi retailerii din Grecia au cerut Bruxelles-ului să devanseze aplicarea acestor taxe.
În România, Guvernul Bolojan a sugerat prin programul de guvernare că ar putea aborda problema inundaţiei de colete din China - menţionând ideea de a introduce obligativitatea companiilor de a deţine un sediu fiscal în România - care ar deschide calea pentru taxarea coletelor şi aplicarea normelor de protecţie a consumatorilor la fel ca în cazul magazinelor locale, dar deocamdată nu a făcut niciun pas concret în această direcţie.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













