Venituri cu 30% mai mici in ianuarie pentru fostul hotel Sofitel

Postat la 23 februarie 2009 50 afişări

Hotelul de patru stele Sofitel din Capitala, detinut de grupul Accor, si-a facut intrarea in 2009 cu un nume nou: Pullman Bucharest World Trade Center. In ciuda noii pozitionari, pe segmentul de varf al pietei, incasarile hotelului in luna ianuarie au fost cu o treime mai mici fata de aceeasi peiroada a anului trecut.

La sfarsitul anului 2007, Accor, unul dintre cele mai importante grupuri hoteliere de la nivel mondial, a realizat o repozitionare a marcilor din cadrul portofoliului sau, in urma careia Sofitel a fost pozitionat pe segmentul de lux, Pullman pe segmentul hotelier de varf (upscale) nestandardizat, Novotel si Mercure pe cel de mijloc (mid-scale), iar Ibis si All Seasons pe cel economic (economy). Noul brand astfel intrat pe piata hoteliera din Romania, Pullman (in locul Sofitel), se va concentra si mai mult pe segmentul de business travel, a carui pondere va urca la 80% (de la circa 60% in cazul Sofitel Bucuresti). Oferta hotelului se diversifica si cuprinde din acest an 168 de camere superioare, 20 camere deluxe, 9 apartamente superioare, 5 apartamente deluxe si un apartament prezidential, 10 sali de conferinte complet echipate, amfiteatrul New York cu o capacitate de 350 de locuri si spatiul expozitional de 800 mp – World Trade Plaza.

Reprezentantii hotelului au investit 500.000 de euro in renovare, iar in luna septembrie urmeaza sa fie deschis un nou restaurant in cadrul Pullman. Cifra de afaceri in 2008 a fost de 9 milioane de euro, iar pentru anul in curs este estimat un nivel similar, desi Bruno Vinette, general manager-ul hotelului, nu exclude posibilitatea unei usoare scaderi a veniturilor. “Lunile ianuarie si februarie au fost foarte rele, dar asteptam luna martie pentru mai multe informatii si, eventual, o reevaluare a estimarilor pentru anul in curs.” In ianuarie, gradul de ocupare a hotelului a fost de 44%, la un tarif mediu de 100 euro, ceea ce a dus la vanzari cu 30% mai mici fata de ianuarie 2008. Hotelul a avut in 2008 un grad de ocupare mediu de 70%, la un tarif mediu de 124 euro.

Pentru 2009 nu a fost luata deocamdata in calcul o reducere a tarifelor, dar gradul de ocupare estimat este cu doua puncte procentuale mai mic, respectiv 68%. Alain d’Addio, directorul de marketing si vanzari al hotelului Pullman, spune ca vor incerca sa atinga acelasi nivel al incasarilor ca in 2008 din atragerea unui numar cat mai mare de clienti corporate din Bucuresti, pentru a acoperi decalajele dintre incasarile de weekend si cele din cursul saptamanii. Astfel, rata contributia clientilor rezidenti in rata de ocupare ar trebui sa urce cu 5 puncte procentuale, fata de 8-10 puncte in prezent. In ceea ce priveste trendul de orientare a companiilor catre hoteluri mai ieftine, in incercarea de a reduce costurile, d’Addio spune ca nu a pierdut niciun client pe considerente de pret, dar au fost nevoiti sa isi reajusteze in jos tarifele in functie de client si au inclus in pret servicii care inainte erau taxate separat.

Un exemplu il reprezinta accesul la internet wi-fi, a carui includere in tariful pe camera duce practic la o diminuare a incasarilor cu 10-15 euro pentru o noapte de cazare. Alain d’Addio este directorul de vanzari si marketing al hotelului din august 2008, fiind numit in aceasta functie odata cu rebrandingul fostului hotel Sofitel. Inainte de a veni in Romania, d’Addio a fost directorul de vanzari al grupului hotelier Guoman din Anglia si, anterior acestei pozitii, a lucrat timp de 9 ani in cadrul hotelului Novotel London West din Marea Britanie, ultima functie ocupata fiind cea de Sales Manager.

“Criza din turism si in special din turismul de business cu care se confrunta Bucurestiul este o ocazie foarte buna pentru o repozitionare (in cadrul Accor – n.r.). In prezent, ne concentram pe clientii-companii mici si, in acest scop, anul trecut ne-am marit echipa de vanzari la 11 persoane.” Accor este prezent in aproximativ 100 de tari si cuprinde in portofoliu peste 4000 de hoteluri cu un total de 500.000 de camere. Pullman, noua marca a grupului francez, pozitionata pe segmentul upscale, a generat la nivel mondial profituri de 45 de miliarde de euro si se extinde cu 5% pe an. Astfel, daca la sfarsitul lui 2007, existau 10 hoteluri Pullman la nivel international, in decembrie 2008 numarul acestora a ajuns la 32, iar in 2009 vor fi deschise inca 27, pana la un total de 59 de unitati. Pana in 2015, grupul Accor vrea sa dezvolte 300 de hoteluri la nivel mondial (110 in Europa, 100 in Asia Pacific, 40 in America, 50 in Orientul Mijlociu si Africa).

Urmărește Business Magazin

/actualitate/afaceri/venituri-cu-30-mai-mici-in-ianuarie-pentru-fostul-hotel-sofitel-3987096
3987096
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.