Simon Kaluza, Managing Director SAP pentru Europa Centrala si de Est: "În cinci ani 30% dintre brandurile globale vor dispărea"

Autor: Florin Casota Postat la 09 iunie 2016 654 afişări

Simon Kaluza, Managing Director SAP pentru Europa Centrala si de Est: "În cinci ani 30% dintre brandurile globale vor dispărea"

"În cinci ani 30% dintre brandurile globale vor dispărea", a spus Simon Kaluza, managing Director SAP, în cadrul unui eveniment. 

Transformarea digitală a companiilor constă în schimbarea modelului de business. Care este cel mai mare competitor al lanţului hotelier Hilton? AirBnb, companie care nu deţine niciun imobil. Cel mai mare competitor al companiilor de taximetriei este o companie care nu deţine nicio maşină.", continuă el.

"Sunt companii (n.r precum Hilton) care nici măcar nu se gândeau că astfel de firme  ar fi putea deveni competitori. Vedem acestă tendinţă din ce în ce mai des. Există companii care se adaptează şi cele care nu, vor dispărea. Un alt exemplu îl reprezintă Kodak. Erau o companie tipică, erau lideri de piaţă şi acum aproape au dispărut. Pentru că nu s-au putut adapta şi nu au putut prevedea cine o să le devină competitor", povesteşte Kaluza.

Un alt factor important menţionat de directorul SAP este fcategoria de oameni numită "millenials", ce devine din ce în ce mai numeroasă şi se estimează că până în 2020 70% din forţa de muncă va fi alcătuită de oameni din această categorie.  Aceşti tineri s-au născut într-un mediu în care tehnologia a fost prezentă încă de la început şi sunt obişnuiţi să consume servicii şi produse într-un anumit fel. "Ei se aşteaptă să primească acelaşi tratament şi la locul de muncă, iar companiile care nu se vor adapta vor pierde angajaţi", spune Simon Kaluza.

Un alt exemplu de companii, dat de către Kaluza, care trebuie să se schimbe în faţa digitalizării afacerilor sunt băncile. "Companii de IT vin cu sisteme de plată alternative şi există bănci care nici măcăr nu au auzit de Apple Pay sau Google Wallet. Aceste bănci trebuyie să se transforme pentru a supravieţui"

Un exempu pozitiv semnalat de directorul SAP este compania germană KAese Kompressoren, ce are o filială şi în România.

"Este o companie germană numită Kaeser Kompressoren ce vindea compresoare de aer către companii mari pentru unelte pneumatice. Au venit companii din China, care produceau aceleaşi produse mult mai ieftine.Trebuiau să schimbe ceva. Am intrat în parteneriat cu ei şi a trebuit să regândim modulelul de business, iar acum vând aer compresat. Au mers către companii şi le-au zis să uite de infrastructură şi să le vândă direct aerul compresat. Afacerea a crescut enorm într-un an şi a ajuns la venituri de 1 miliard de euro"

Urmărește Business Magazin

/actualitate/afaceri/simon-kaluza-managing-director-sap-pentru-europa-centrala-si-de-est-in-cinci-ani-30-dintre-brandurile-globale-vor-disparea-15460550
15460550
comments powered by Disqus

ALEPH STORY: De ce este energia în România mai scumpă decât în Italia sau Spania. O discuţie cu Cristian Hostiuc, Ziarul Financiar şi Bogdan Nicolae, Aleph News

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.