Secretul cifrelor record de la BAT

Autor: Florin Casota Postat la 16 august 2016 734 afişări

Cea mai mare companie din industria bunurilor de larg consum din România, British American Tobacco, şi-a crescut anul trecut deopotrivă vânzările, dar şi profitul, care a ajuns la un nivel record. Restricţionarea fumatului în spaţii publice nu a redus vânzările, dar sunt alte semne de întrebare cu care se confruntă industria, povesteşte Gemma Webb, directorul general al companiei.

Secretul cifrelor record de la BAT

„Nu am observat niciun impact asupra afacerilor noastre din acest punct de vedere. Cu o asemenea vreme nu există un impact major“, spune Gemma Webb despre efectele legii care interzice fumatul în spaţiile închise, ce a intrat în vigoare de la 17 martie. „A fost implementată legea, toată lumea a respectat-o, oamenii s-au obişnuit cu ea. Fumătorii se adaptează“, continuă Webb, care din când în când mai fumează Kent glo iFUSE, o ţigară electronică, lansată anul acesta de companie. Şefa BAT România continuă să povestească şi despre alte experienţe din alte ţări în legătură cu interzicerea fumatului în spaţii închise, cum ar fi Irlanda sau Marea Britanie.

Adaugă că România nu este diferită, punctând faptul că nu se aşteaptă ca vânzările să scadă în urma implementării legii, nici chiar în lunile mai friguroase ce vor urma. „Consumatorul se adaptează. Noi nici nu vedem neapărat un impact şi datorită faptului că obţinem o cotă de piaţă din ce în ce mai mare şi este greu de identificat impactul.“

British American Tabacoo a avut afaceri de 1.656 de milioane de euro în 2015, în creştere cu 6% faţă de 2014, şi un profit de 98 de milioane de euro, faţă de 80 de milioane în 2014. În opinia Gemmei Webb, anul acesta va continua aceeaşi tendinţă, cu plusuri la capitolul vânzărilor şi profitabilităţii. „Am avut un an foarte bun în 2015 şi ne aşteptăm ca tendinţa să continue şi în 2016 deoarece în România jumătate dintre fumători fumează ţigările noastre, iar acest trend este în creştere.“ Potrivit datelor companiei, BAT are o cotă de piaţă de 54,5% la nivel naţional şi ajunge la 61% în Bucureşti.

Cele mai populare branduri ale companiei sunt Kent (24,6%), Pall Mall (17%) şi Dunhill (6,7%). „Cota de piaţă creşte de la lună la lună şi de aceea afacerile noastre arată atât de bine“, continuă Webb. Evoluţia companiei pe plan local, cu recorduri înregistrate an după an în ce priveşte vânzările sau profitabilitatea sau cota de piaţă, ori poate chiar mai multe dintre acestea la un loc, este un veritabil studiu de caz pentru filialele grupului.

Aşadar afacerile companiei britanice sunt bune în România, iar ţara noastră reprezintă un punct important în ecosistemul producătorului de tutun. „România este una dintre cele mai bune pieţe pentru noi. Investim cam 200 de milioane de euro în fiecare an. Activitatea a început cu trei oameni, într-un apartament, în urmă cu 22 de ani, şi azi avem 2.000 de angajaţi şi jumătate din piaţă“, spune Webb. În opinia executivului irlandez, succesul companiei se datorează faptului că „am pus consumatorul pe primul loc. De exemplu, am dezvoltat brandul Kent în linie cu consumatorul şi gusturile acestuia“. Compania britanică are pe plan local o fabrică la Ploieşti, un centru de servicii (call center), unde lucrează în jur de 700 de oameni şi deservesc activităţile companiei pe plan global, şi divizia comercială, care vinde produsele companiei pe piaţa românească.

Pentru a susţine această creştere compania a introdus două noi produse pe piaţa locală, ţigaretele de tip slim sub umbrela Dunhill şi produsul hibrid glo iFUSE în portofoliul Kent; ţigareta a fost introdusă pe piaţă treptat încă din noiembrie 2015, apoi în aprilie a fost pusă şi pe rafturile din retail. „Este o alternativă la ţigările tradiţionale şi este mult mai puţin dăunătoare pentru că foloseşte mecanismul electronic pentru a vaporiza lichidul care trece prin tutun“, spune Gemma Webb. Produsul este prezent doar în România deocamdată, iar planurile vizează lansarea şi pe alte pieţe în viitorul apropiat, dar şefa filialei locale a BAT nu indică date exacte sau pieţe concrete. Despre alegerea ţării noastre pentru lansarea acestui produs spune că decizia a fost luată în principal pe baza faptului că „unu din patru fumători din România fumează Kent“.

Este prea devreme pentru a dezvălui date legate de vânzare, dar Webb afirmă că evoluţia de până acum a produsului este în linie cu aşteptările. Adaugă şi că se aşteaptă ca impactul să se regăsească şi în profit, devreme ce, crede ea, astfel de produse vor reprezenta viitorul pieţei de tutun, chiar dacă ţigările tradiţionale nu vor dispărea: „Este dificil de prevăzut câţi dintre fumători vor apela şi la ţigări electronice sau vor trece cu totul la aceste produse.“ BAT previzionează că piaţa produselor de nouă generaţie, estimată în 2015 la 2,8 miliarde de lire sterline la nivel mondial, se va tripla până în 2020, ajungând la o valoare de până la 8,4 miliarde de lire sterline, exceptând SUA şi China.

Faţă de legea care interzice fumatul în spaţiile închise, de mai mare importanţă pentru BAT şi ceilalţi producători de tutun din România (Philip Morris şi Japan Tobacco International) este amânarea implementării directivei privind produsele din tutun (2014/40/UE) care a intrat în vigoare în alte state încă din 19 mai 2014 şi ar fi trebuit aplicată şi la noi în ţară din 20 mai 2016, dar a fost amânată. Această nouă reglementare interzice vânzarea de ţigarete cu arome şi a celor mentolate, obligând producătorii să trimită rapoarte detaliate cu privire la ingredientele folosite în produsele din tutun.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Citeşte pe comedymall.ro

Viaţă de corporatist { izolat la domiciliu } Viaţă de corporatist { izolat la domiciliu }

Într-un articol de copertă recent scriam despre viaţa angajaţilor în open space – observam cât de mici sunt spaţiile alocate angajaţilor în birourile din România, cât de greu este să ne adaptăm la obiceiurile colegilor şi cum, de multe ori, simţim nevoia să facem de acasă lucrurile importante pentru muncă. A trecut doar o lună de atunci, iar glumele „colegului de bancă'' au devenit amintiri, iar open space-ul pare să fi intrat la capitolul istorie. Ce înseamnă experimentul global al muncii de acasă şi care sunt posibilele urmări ale acestuia?

vezi continuarea
ZF.ro
O nouă descoperire schimbă ce ştim despre coronavirus: cum se transmite de fapt virusul O nouă descoperire schimbă ce ştim despre coronavirus: cum se transmite de fapt virusul
Faţa nevăzută a tehnologiei: Ce se întâmplă de fiecare dată când cumperi un produs cu cardul. Nu aţi ştiut niciodată asta
Mediafax
Regula celor 6 secunde pentru a reduce riscul de infectare cu coronavirus Regula celor 6 secunde pentru a reduce riscul de infectare cu coronavirus
Top 10 ţări care îşi vor reveni cel mai rapid la finalul pandemiei de coronavirus, potrivit analiştilor
MonitorulApararii
Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte
Ce se întâmplă la Moscova este de bine deopotrivă pentru Rusia şi Putin(?)
MonitorulPartidelor
Experimentul electoral a început. Ordonanța care răstoarnă logica alegerilor a intrat în linie dreaptă Experimentul electoral a început. Ordonanța care răstoarnă logica alegerilor a intrat în linie dreaptă
Apartamentul lui Ungureanu, oferit drept REFUGIU al medicilor în calea COVID-19. „Toţi să facă la fel”
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu Suhan Hai, da-ma... incolo... COMENTARIU Valeriu Suhan Hai, da-ma... incolo...
Dr. Tudor Ciuhodaru atentioneaza ca virusul (Covid-19) rezista minim 30 de minute in aer dupa eliminarea sursei infectiei si peste cinci zile pe piele

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.