A refuzat să locuiască în New York ca să îşi facă propria afacere în ţară. Acum vinde România

Autor: Razvan Muresan Postat la 10 octombrie 2016 17303 afişări

A refuzat să locuiască în New York ca să îşi facă propria afacere în ţară. Acum vinde România

A locuit la Valencia şi la New York, dar a ales să îşi facă o afacere în turism în România şi să meargă contra curentului.

“Traseu uşor: Bucureşti - Constanţa - Bucureşti - Bran - Braşov - Sinaia - Bucureşti - Constanţa - Bucureşti. Cred că mă pot angaja la Infotrafic“. Aşa arată o postare de pe pagina Ralucăi Mureşan, o tânără de 24 de ani care călătoreşte chiar şi 3.000 de kilometri pe lună în toate colţurile ţării şi munceşte 16 ore pe zi – „nu ştiu de unde am rezistenţa de a munci atât de mult pentru că nu prea am exemple în familie“. Antreprenoarea şi-a deschis anul trecut businessul Trip to Romania, un proiect care oferă tururi personalizate străinilor care ajung în România în vizite de afaceri.

A început aventura în turism în 2010, când s-a angajat într-un call center regional externalizat al operatorului aerian low-cost Ryanair, unde oferea consultanţă pasagerilor companiei. Şi-a perfecţionat în anul petrecut în companie engleza şi spaniola, dar a învăţat între timp şi franceză şi portugheză. S-a angajat apoi timp de doi ani la Karpaten, agenţie de turism locală specializată pe incoming, însemnând organizarea de circuite în România pentru turişti din Germania, Austria şi operarea de croaziere pe Dunăre şi Marea Neagră. Şi-a dat seama repede că asta vrea să facă în viitor, aşa că s-a încris la Bucureşti la turism, deşi studiase înainte relaţii publice.

A plecat la New York printr-un program Work & Travel, unde a lucrat cinci luni la un club de golf şi apoi a început să facă cursuri de ghid turistic ca să poată să continue să lucreze în SUA. A locuit peste ocean mai bine de un an, timp în care a făcut tururi de oraş în autobuzele turistice din metropola americană şi, ulterior, s-a întors în The Big Apple pentru a face circuite în regim privat. „Nu am verificat niciodată, dar sunt foarte mari şanse să fiu singura din România, fără cetăţenie americană, care să aibă licenţă de ghid turistic în New York. Nu ştiu să mai fie alţi nebuni.“ Proiectul Trip to Romania a pornit la Valencia, unde tânăra a plecat să studieze cu bursă Erasmus şi i s-a cerut să creioneze un plan de afaceri în turism pentru un business care s-ar preta în ţara sa de domiciliu. S-a întors în  România în iulie anul trecut şi a transformat ideea într-un business. A lansat în octombrie site-ul, în care a investit sub 1.000 de euro.

Raluca Mureşan îşi găseşte majoritatea clienţilor pe ASmallWorld, o reţea de socializare pentru oamenii de afaceri care călătoresc frecvent. Lansată în 2004, platforma online are peste zece milioane de utilizatori care plătesc o taxă anuală de înscriere de circa 100 de dolari. Fiecare utilizator îşi postează următoarea destinaţie de călătorie şi perioada pe care şi-o va petrece acolo şi poate fi contactat de către cei interesaţi pentru a solicita o întâlnire de afaceri sau pentru a i se oferi diverse servicii. Tânăra le oferă mai întâi sugestii şi recomandări celor care ajung în Capitală şi, ulterior, le prezintă şi oferta Trip to Romania de petrecere a timpului liber, compania funcţionând ca un serviciu de concierge. Dincolo de transferul la şi de la aeroport, antreprenoarea oferă şi circuite turistice, în funcţie de programul clientului.

„Dracula şi Ceauşescu vând cel mai mult“, spune Mureşan, care are în portfoliu şi trasee în Transilvania, la mănăstirile din Bucovina sau în Delta Dunării. Cei interesaţi de dictatorul român optează pentru circuite care includ vizitarea Palatului Parlamentului, a reşedinţei familiei Ceauşescu din Primăverii şi a vilei de la Snagov unde cuplul îşi petrecea sfârşiturile de săptămână. Pasionaţii de mitul lui Dracula ajung la castelul de la Bran, fac o vizită la Curtea Veche, unde se află bustul său, şi una pe insula de la Snagov, la mănăstirea unde a fost îngropat Vlad Ţepeş.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
raluca muresan,
trip to romania,
turism,
afaceri

Citeşte pe comedymall.ro

/analize/turism/a-refuzat-sa-locuiasca-in-new-york-ca-sa-isi-faca-propria-afacere-in-tara-acum-vinde-romania-12977102
12977102
comments powered by Disqus
ZF.ro
Trei tendinţe care dau tonul în industria de servicii financiare post-Covid19 Trei tendinţe care dau tonul în industria de servicii financiare post-Covid19
Descoperă România cum nu ai mai văzut-o. Destinaţii de vacanţă magice la doi paşi de unde locuiţi
Mediafax
Şeful Programului Alimentar Mondial, ONU, îi îndeamnă pe miliardarii lumii să doneze bani pentru cei aflaţi în criză Şeful Programului Alimentar Mondial, ONU, îi îndeamnă pe miliardarii lumii să doneze bani pentru cei aflaţi în criză
Preşedintele Belarusului închide graniţele cu Occidentul şi pune armata în stare de alertă
MonitorulApararii
Moment important pentru armată: recepţionează primul sistem Patriot Moment important pentru armată: recepţionează primul sistem Patriot
Trump se arată disponibil vânzării aeronavelor F-35 către EAU, în ciuda opunerii Israelului
MonitorulPartidelor
Provocarea lui Tăriceanu pentru Iohannis şi Orban Provocarea lui Tăriceanu pentru Iohannis şi Orban
Tudose: Dezumanizarea liberală ţine de lipsa de omenie
MonitorulSiguranteiCetateanului
Cine este Laurenţiu Baranga, noul şef al Oficiului pentru Combaterea Spălării Banilor, numit în funcţie de premierul Orban Cine este Laurenţiu Baranga, noul şef al Oficiului pentru Combaterea Spălării Banilor, numit în funcţie de premierul Orban
COMENTARIU Valeriu Şuhan Interviu cu un strigoi

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.