Cum putem trece de la „cerşetori şi hoţi“ la „motoare şi maşini“

Autor: Cristian Hostiuc Postat la 10 octombrie 2016 789 afişări

De peste două decenii imaginea românilor şi a României în străinătate se identifică cu „ţigani, hoţi, cerşetori”sau „mână de lucru ieftină şi bine pregătită”. Cum putem construi brandul ţării în aşa fel încât să trecem la registrul „ştiţi că acest motor de Mercedes a fost făcut în România?”

Noi, guvernele, preşedinţii, premierii am făcut foarte puţin, dacă nu chiar nimic, pentru a schimba această imagine. Celebra frunză a Elenei Udrea, pentru care s-au cheltuit milioane de euro, nu a adus nimic într-un sens pozitiv, ci dimpotrivă, a fost subiect de băşcălie naţională. De-a lungul anilor, am încercat să ne identificăm cu Nadia, Hagi, Ilie Năstase, echipa feminină de gimnastică, cu toţi olimpicii şi campionii mondiali români, demers cu rezultate mixte.

Dar, ca să tragem linie, ne-am complăcut cu această imagine de hoţi, cerşetori, ţigani, pe ideea că noi suntem altfel şi nu contează ceea ce cred alţii. Dar de multe ori am constatat că nu ne este bine când mergem afară şi cineva se uită cu dispreţ la noi atunci când spunem că suntem români şi când suntem întrebaţi dacă avem bani să plătim ceea ce cumpărăm sau comandăm.

De partea cealaltă, aproape toţi străinii care au venit să facă investiţii în România, începând de la cei mai serioşi până la ţepari, au devenit cei mai buni ambasadori ai ţării, cu mult peste ceea ce ambasadorii noştri oficiali reuşesc să promoveze.

Cum am putea trece de la ţigani, hoţi şi cerşetori la altceva? Suntem peste multe alte popoare la muncă, energie, creativitate, determinare, dar trebuie să promovăm lucrul acesta. Că tot suntem la capitolul ideilor, aş merge pe cea quizurilor simple pentru a promova România, brandul de ţară, ceea ce facem, ceea ce producem, ceea ce poate ne reprezintă. Dacă am merge pe:

1. Ştiaţi că acest motor de Mercedes a fost făcut/produs (că tot avem percepţia că nu mai producem nimic) de români, în România?

2. Ştiaţi că 20% din componentele unui BMW sunt făcute/produse de români, în România? (cifra de 20% este pusă aleatoriu, dar ştiu cu siguranţă că o parte din componentele celebrei maşini sunt făcute în România)

3. Ştiaţi că aceste volane de Peugeot sunt făcute de români, în România?

4. Ştiaţi că această geacă Moncler a fost făcută de români, în România?

5. Ştiaţi că această superbă rochie Armani a fost făcută de români, în România?

6. Ştiaţi că elementele cele mai fine şi sofisticate dintr-un motor de avion Rolls-Royce sunt făcute de români, în România?

7. Ştiaţi că aceste părţi de fuselaj sunt făcute de români, în România?

8. Ştiaţi că aceste elicoptere sunt făcute de români, în România?

9. Ştiaţi că aceste pompe de petrol sunt făcute de români, în România?

10. Ştiaţi că acest Duster sau Logan este făcut de români, în România?

11. Ştiaţi că 1% din produsele Zara din întreaga lume sunt făcute de români, în România?

12. Ştiaţi că 7% din produsele vândute în magazinele Ikea sunt făcute de români, în România?

13. Ştiaţi că acest soft de resurse umane a fost făcut de români, în România?

14. Ştiaţi că această soluţie informatică pentru scanarea bagajelor a fost făcută de români, în România?

15. Ştiaţi că mentenanţa serverelor şi a sistemelor informatice din compania voastră (puteţi numi voi companiile) este făcută de români, în România?

16. Ştiaţi că actele voastre de pensionare sunt administrate de români, în România?

17. Ştiaţi că paharele din care beţi voi apă sunt făcute de români, în România?

18. Ştiaţi că aceste electrocasnice Miele (printre cele mai scumpe din lume) sunt făcute de români, în România?

19.  Ştiaţi că aceşti rulmenţi sunt făcuţi de români, în România?

20. Ştiaţi că aceste frigidere sau maşini de spălat sunt făcute de români, în România?

21. Ştiaţi că aceste medicamente (antibiotice, Faringosept) sunt făcute de români, în România?

Lista poate fi completată de fiecare dintre voi, pentru 365 zile pe an, dacă nu chiar mai mulţi ani.

Următoarea idee pentru o campanie de ţară pentru România ar mai putea fi:

1. Ştiaţi că 7.000 de români lucrează pentru grupul financiar Erste?

2. Ştiaţi că 5.000 de români lucrează pentru grupul bancar UniCredit?

3. Ştiaţi că 1.000 de români lucrează pentru Microsoft?

4. Ştiaţi că 500 de români lucrează pentru Mercedes?

5. Ştiaţi că 1.000 de români lucrează pentru General Electric?

6. Ştiaţi că 500 de români lucrează pentru Google?

7. Ştiaţi că 1.000 de români lucrează pentru Amazon?

8. Ştiaţi că 16.000 de români lucrează pentru grupul Continental?

9. Ştiaţi că 12.000 de români lucrează pentru grupul Dräxlmaier?

10. Ştiaţi că 17.000 de români lucrează pentru Renault?

11. Ştiaţi că 16.000 de români lucrează pentru Kaufland?

12. Ştiaţi că 3.000 de români lucrează pentru Orange?

13. Ştiaţi că 4.000 de români lucrează pentru Oracle?

De asemenea, şi această listă poate fi completată şi chiar ar fi indicat să o completaţi.

Dacă vrem, dacă România vrea să aibă salarii mai mari, nu să rămână o destinaţie cu forţă de muncă ieftină şi bine pregătită, trebuie să arătăm lucrurile pozitive din România şi din economie. Noi în primul rând.

Urmărește Business Magazin

/opinii/cum-putem-trece-de-la-cersetori-si-hoti-la-motoare-si-masini-15777044
15777044
comments powered by Disqus
Ce se va întâmpla cu cea mai tânără generaţie de angajaţi din România în contextul generat de coronavirus Ce se va întâmpla cu cea mai tânără generaţie de angajaţi din România în contextul generat de coronavirus

Dacă cele cinci generaţii contemporane născute înainte de 1995 au trecut deja printr-o serie de evenimente mondiale care le-au schimbat mentalitatea, comportamentul de consum şi mai ales viitorul, pentru membrii Generaţiei Z (1995-2010) schimbările aduse de actuala criză globală reprezintă o noutate pe toate planurile.

vezi continuarea
ZF.ro
Executivii şi prietenii lor cei mai buni: Mircea Turdean, director general al Farmec Cluj, îl are pe rotweillerul Rex. „Rotweiller este o rasă inteligentă, puternică, de pază, dar şi de companie, şi am ştiut că este rasa care mi se potriveşte cel mai bine" Executivii şi prietenii lor cei mai buni: Mircea Turdean, director general al Farmec Cluj, îl are pe rotweillerul Rex. „Rotweiller este o rasă inteligentă, puternică, de pază, dar şi de companie, şi am ştiut că este rasa care mi se potriveşte cel mai bine"
ULTIMĂ ORĂ. Ce se întâmplă între China şi România? Beijingul a provocat României cel mai mare DEFICIT. Dezvăluiri despre dependenţa faţă de chinezi
Mediafax
Înalta Curte dezvăluie câte mandate de supraveghere a emis: Peste 300 numai în primele luni din 2020 Înalta Curte dezvăluie câte mandate de supraveghere a emis: Peste 300 numai în primele luni din 2020
Sfatul unui profesor de economie: „Faceţi-vă rezerve pentru ce va urma. Criza din SUA se va răsfrânge şi asupra României”
MonitorulApararii
Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte
Ce se întâmplă la Moscova este de bine deopotrivă pentru Rusia şi Putin(?)
MonitorulPartidelor
Ministrul Economiei, despre poza din biroul lui Ludovic Orban: Servisem ceva atunci, o prăjitură Ministrul Economiei, despre poza din biroul lui Ludovic Orban: Servisem ceva atunci, o prăjitură
PSD, ALDE şi Pro România, tot mai aproape de o alianţă electorală
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu Suhan Medicii, eroi pan' la bani... Sporurile promise de stat nu prea pot fi platite COMENTARIU Valeriu Suhan Medicii, eroi pan' la bani... Sporurile promise de stat nu prea pot fi platite
COMENTARIU Valeriu Suhan Rau e sa fii prost...

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.