Povestea româncei ce a adus un nou tip de afacere în România şi planurile acesteia pentru viitor
Loredana Micheten a pus bazele Acuarello în 2017 atunci când a adus pentru prima dată în România ideea de picturi realizate în funcţie de numere. Iniţial, totul a pornit de la pasiunea de a picta, atunci ea însăşi a realizat primul astfel de tablou şi şi-a dorit să împărtăşească experienţa cu toţi din jurul ei. Cum a evoluat Acuarello şi care sunt următorii paşi de dezvoltare a businessului lansat în urmă cu opt ani?
Propria pasiune a antreprenoarei a prins aripi şi în scurt timp ideea a fost validată la nivel naţional, pentru toţi cei care şi-au dorit o experienţă care să îi transforme în artişti fără a avea talent şi pentru toţi cei care au căutat relaxarea prin pictură, povesteşte chiar Loredana Micheten. „În momentul când am pornit propriu zis primul meu business, nu am avut un plan de afacere sau cunoştinţe antreprenoriale, tot ce mi-am dorit atunci a fost să ajungă tablourile Acuarello la câţi mai mulţi oameni, în special la copii, pentru a se bucura de această experienţă”, spune antreprenoarea, care la momentul în care a intrat în antreprenoriat avea în paralel şi un job. Însă tot timpul liber îl dedica dezvoltării acestui proiect, investind în cursuri, în oameni specializaţi în domeniu, de unde a învăţat în timp tot ce are de făcut pentru a construi un business solid.
Pentru a dezvolta propria afacere care a început să devină astfel mai mult decât o pasiune, a apelat la bănci. „Fără credite la bancă, nu aş fi reuşit să dezvolt acest proiect. Un pas foarte important este relaţia cu băncile partenere şi eligibilitatea pentru obţinerea unui credit. Totodată, am investit mult în mine ca antreprenor prin cursuri de vânzări, marketing, contabilitate, astfel încât să pot înţelege holistic toată activitatea de dezvoltare pe viitor. Când antreprenorul creşte, creşte şi businessul”, punctează ea.
Primul produs cu care a început povestea Acuarello au fost seturile de pictură pe numere pentru adulţi şi copii, iar ulterior antreprenoarea a dezvoltat portofoliul cu goblenuri cu diamante, picturi pe numere personalizate după poza clienţilor şi ceramică de pictat pentru copii. „În perioada pandemiei, vânzările pentru aceste produse au crescut exponenţial, atunci a fost şi momentul de vârf al businessului, deoarece le-am oferit oamenilor o activitate creativă şi unică de a petrece timp de calitate acasă cu cei dragi, totodată fiind şi o idee ingenioasă de cadou”, explică Loredana Micheten. Cum afacerea a crescut, deschiderea unui spaţiu fizic a intervenit ca pas firesc, primul magazin al afacerii fiind deschis în mallul Promenada din Bucureşti. În plus, antreprenoarea a dezvoltat şi o altă ramură a businessului şi a început să organizeze ateliere de pictură în cafenelele din Bucureşti, sub îndrumarea unor artişti de la Universitatea de Arte.

„Atelierele sunt destinate tuturor celor care îşi doresc să petreacă timp de caliatate, dezvoltând un nou hobby, deoarece învăţăm să pictam la liber, pas cu pas, un tablou, ghidaţi de un artist profesionist, iar după două ore de lucru, realizăm tablouri cu adevărat superbe”, spune Loredana Micheten. Tot ea adaugă că, cu ocazia acestui tip de întâlniri, oamenii socializează şi îşi dezvoltă şi o nouă abilitate, într-un ambient plăcut, cu o cafea bună. Atelierele sunt promovate prin intermediul Instagram şi Facebook sub numele Acuarello.
Anul trecut, cea mai importantă realizare a fost creşterea proiectului Acuarello prin atelierele de pictură la liber. „Am organizat numeroase ateliere de pictură pentru organizaţiile corporate, zile de naştere, petreceri de burlăciţe, pictând şi conectând oamenii între ei”. Pentru anul acesta, antreprenoarea şi-a propus să dezvolte atelierele de pictură şi magazinul online, iar în lunile de iarnă va redeschide insula de picturi pe numere din Mall Promenada. De altfel, Loredana Micheten punctează că produsele Acuarello se potrivesc tuturor categoriilor de vârstă, începând cu vârstă de 3-4 ani, dar şi pentru adulţi.
Pe de altă partea, ea adaugă că magazinul online acuarello.ro este cel care acoperă întreaga plajă de servicii şi produse pe care le oferă. „Momentan livrăm doar în România, iar atelierele de pictură la liber au loc doar în Bucureşti. În continuare, cel mai îndrăgit produs al nostru este kitul de pictură pe numere”. Cât despre lecţiile învăţate pe parcursul a opt ani de activitate antreprenorială, spune că a învăţat că drumul nu este unul uşor şi chiar trebuie să fii pasionat, altminteri nu este loc de rezistat şi inovat, dar calea antreprenoriatului este şi frumoasă şi plin de satisfacţii.
„Am cunoscut oameni extraordinari fără de care nu aş fi reuşit ceea ce este astăzi Acuarello”. Pentru viitor, plănuieşte să îşi deschidă propriul studio de pictură Acuarello, unde oamenii pot veni să picteze alături de prieteni sau de familie - „Un cadru cozy şi artistic unde să poţi savura o cafea bună şi să te relaxezi prin pictură în toate formele ei”, conchide Loredana Micheten.

„Atelierele sunt destinate tuturor celor care îşi doresc să petreacă timp de calitate, dezvoltând un nou hobby, deoarece învăţăm să pictam la liber, pas cu pas, un tablou, ghidaţi de un artist profesionist.”
Loredana Micheten, fondatoare, Acuarello
Cinci idei de afaceri de la zero
Izvorul ideilor de business nu seacă niciodată, iar asta o demonstrează atât noile, cât şi vechile generaţii de antreprenori. Ziarul Financiar a pornit în căutare de idei proaspete de afaceri, într-un proiect susţinut de Banca Transilvania, menit să pună în lumină spiritul antreprenorial al României de astăzi. Găsiţi mai jos o selecţie de businessuri pornite de la zero şi mai multe proiecte similare pe platforma
www.zf.ro/afaceri-de-la-zero.

O’DOR. Bob de Suflet – producător de genţi
Fondatoare: Cerasela Teoharie
Investiţie: peste 20.000 de euro
Prezenţă: online, târguri şi evenimente
Plan de dezvoltare: deschiderea propriului site

Crilermar producător de articole din plastic
Fondator: Adrian Stănuşoiu
Locaţie producţie: Târgu Jiu
Prezenţă: internă şi pe alte unsprezece pieţe
Plan de dezvoltare: investiţie de 15 mil. euro într-o nouă fabrică

Atlas Sport – construcţii sportive
Fondator: Emanuel Toma
Număr proiecte/an: 200
Investiţie fabrică existentă: 2 mil. euro
Investiţie fabrică nouă: 18 mil. lei

Dr. Fresh - brand de sucuri naturale
Fondatori: familia Csizek
Anul lansării producţiei: 2010
Investiţie: 2-3 mil. euro
Plan de dezvoltare: ieşirea la export

Albu Bretzels – lanţ de simigerii
Fondator: Andrei Albu
Anul lansării: 2011
Număr locaţii: şapte
Număr angajaţi: 16
Plan de dezvoltare: producţia de covrigi şi grisine
ZF şi Banca Transilvania au lansat PROIECTUL AFACERI DE LA ZERO, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro














