Obi: Nu cumparam, vrem crestere organica

Postat la 19 februarie 2008 2 afişări

Obi, cel mai nou venit pe piata de DIY (do-it-yourself) din Romania, vrea sa se extinda doar prin crestere organica si nu intentioneaza sa cumpere niciun alt jucator de pe piata. "O preluare ar avea mai multe dezavantaje decat avantaje, la capitolul minusuri plasandu-se un volum mare de investitii si e foarte greu ca o retea cumparata sa se potriveasca manusa pe profilul companiei noastre", declara Dieter Messner, Board Member International, Obi.

Compania a analizat vreme de peste doi ani piata din Romania si a decis sa intre abia acum "pentru ca acum credem ca era momentul potrivit pentru noi", spune Messner.

Piata DIY, a carei valoare a ajuns anul trecut, conform estimarilor BUSINESS Magazin, la 1 miliard de euro, este disputata intens atat intre lanturile internationale cu vechime – ca Praktiker si Bricostore – cat si de numele romanesti ca Ambient, ce acopera zona vestica a tarii, si Dedeman Bacau, ce s-a concentrat pana acum pe Moldova.

La o scara mai mica, si alti comercianti romani de profil, ca Tiger Amira Bihor (nord vest) si Stelcati Constanta (sud est), ridica pretentii asupra pietei. Acestora li se adauga Arabesque, distribuitor de materiale de constructii si finisaje, controlat de omul de afaceri Cezar Rapotan, cel ce a adus in Romania si reteaua de magazine Mr. Bricolage.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
retail,
comert,
DIY,
bricolaj,
Obi
/actualitate/afaceri/obi-nu-cumparam-vrem-crestere-organica-2399405
2399405
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.